Pagina 1 van 5

Fuel Pressure Regulator

Geplaatst: 27 sep 2008, 14:19
door apiXx
Hey weet iemand misschien hoe je de psi kan veranderen bij een FPR van cosmo racing? Ik heb geprobeerd een schroef wat losser of vaster te draaien maar als ik hem losser draaide werd de psi 0 en strakker bleef die op stock staan namelijk 25 psi. Misshien doe ik iets fout maar de schroef die ik bedoel is deze op de foto te zien :
Afbeelding

De FPR ziet er zo uit :

Afbeelding

Geplaatst: 27 sep 2008, 19:32
door MarcX3
lijkt mij wle de goede ja.

gewoon de moer losdraaien en dan met inbus verstellen, ben je klaar draai je de moer weer vast.

en wil je de volgende x jou fotos verkleinen want dit is echt heel onoverzichtelijk

Geplaatst: 28 sep 2008, 13:43
door apiXx
Ja sorry maar meestal doet het forum dat automatisch zodat je er op kan klikken als je hem groter wilt maar dit forum doet dat niet :P. Ah ok zal is ff proberen dan maar.

Geplaatst: 28 sep 2008, 16:35
door Fullsize
Hoe heb je de fpr aangesloten? Was er geen adapterplaatje bij want ik zie je originele fpr nog zitten namelijk. Welke slang zit op de onderkant aangesloten en welke op de zijkant?

Geplaatst: 28 sep 2008, 17:21
door turbulence
op hoeveel Bar/psi moet zo'n aftermarket FPR staan eigenlijk op een v6???

Geplaatst: 29 sep 2008, 23:32
door cristof19
Fullsize schreef:Hoe heb je de fpr aangesloten? Was er geen adapterplaatje bij want ik zie je originele fpr nog zitten namelijk. Welke slang zit op de onderkant aangesloten en welke op de zijkant?



moet die er tussenuit dan :p
mijne zit er ook nog tussen neem ik aan dan

Geplaatst: 30 sep 2008, 03:18
door MX3Powerr
Wat is eigenlijk het nut van zo'n ding?

Geplaatst: 30 sep 2008, 08:34
door mx3freak
turbulence schreef:op hoeveel Bar/psi moet zo'n aftermarket FPR staan eigenlijk op een v6???


standaard pomp doet ongeveer 3bar, voor winst iets daarboven dus..

Geplaatst: 30 sep 2008, 09:29
door Hiwo
Tot hoe ver kan je daarmee gaan dan, qua druk... en heeft het ook echt nut of moet je dan eerst weer laten rangen ?

Geplaatst: 30 sep 2008, 14:04
door apiXx
Fullsize schreef:Hoe heb je de fpr aangesloten? Was er geen adapterplaatje bij want ik zie je originele fpr nog zitten namelijk. Welke slang zit op de onderkant aangesloten en welke op de zijkant?


Ja had al eerder gevraagd aan iemand en die zei dat de orginele gewoon kon blijven zitten.

Dit ik heb erbij gekregen :

Afbeelding

Ik heb de benzineslang van de orginele op de output gedaan van de nieuwe regulator en daarna een nieuwe slang op de oude gedaan en die doorverbonden naar de input van de nieuwe regulator. Vacuumslang is van de oude regulator afgehaald en op de nieuwe gezet en verbonden met de KLZE motor.