Pagina 1 van 3

CO probleem

Geplaatst: 27 sep 2007, 16:51
door WhiteFinish
Ik heb nu dus werkelijk zoveel geprobeerd dat ik het gewoonweg niet meer weet !!

Auto heeft een co van 9 a 10 %. Ik heb hiermee dus gewoonweg niet door de apk (die inmiddels is verlopen)

Fouten uitlezen had eerst een paar codes als resultaat
- temp sensor
- tps sensor
- ecu in noodprogramma

tps opnieuw afgesteld en nieuwe temp sensor erin gegooid. ECU gereset en probleem is opgelost. Geen foutcodes meer

Alleen geeft ie nu nog precies dezelfde co (volgens mij zelfs beetje meer) als voorheen.

Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken. Lijkt wel een speld in in hooiberg :(

Any help?

Geplaatst: 27 sep 2007, 16:54
door turbulence
lamdasondes???

weet het anders ook niet meer eigenlijk...

maar ff voor de duidelijkheid, dit probleem is ontstaan nadat je de nieuwe intake heb geplaatst?

Geplaatst: 27 sep 2007, 17:15
door WhiteFinish
Ja, nadat de nieuwe intake erop is gekomen

Lamda sonde heb ik 1 nagemeten (gaat vrij moeilijk) Blauwe draad toch?

Die leek het goed te doen.

Zo ie zo, als die kapot zijn moet ie toch ook een foutcode weergeven?? En dat doet ie niet

Geplaatst: 27 sep 2007, 18:34
door Tiga
misschien hele domme opmerking. Maar ik zou dan toch eerst orginele spruitstuk eens terugzetten en kijken of het probleem dan nog steeds bestaat.

Geplaatst: 27 sep 2007, 19:40
door mx3freak
heb je een pbv of fpr ertussen? te rijk dan miss?

Geplaatst: 27 sep 2007, 19:52
door turbulence
ik ga nu ook maar gissen want blijft gewoon vaag probleem maar zoals tiga ook aangeeft, het vervangen van de intake lijkt er wel aan gerelateerd ( die gedachte had ik ook al, daarom mijn vraag sinds wanneer het probleem zich voorgedaan heeft)


mx3freak schreef:heb je een pbv of fpr ertussen? te rijk dan miss?


zou misschien wel in de goeie richting kunnen zitten...
als je vacuumleiding voor de PRC ( pressure regulator control) niet goed zit zou het misschien kunnen zijn dat de originele benzinedrukregelaar de boel in het honderd schopt?

controleer deze eens allemaal, meet de solenoid eens door die op de drukregelaar aangesloten zit ( kleine solenoid met draaiknopje bovenop met mitsubishi logo vlak bij je luchtfilterhuis)

controleer adhv de instellingen uit de manual ( f2-119 en f2-120) of dit allemaal correct is...

Geplaatst: 27 sep 2007, 20:36
door WhiteFinish
Het lijkt er inderdaad op dat ie te rijk loopt

ik heb geen fpr ertussen zitten


Maar de auto meet ergens iets wat niet goed is. Zodra ik de luchtslang tussen de voorste kleppendeksel en de intake lostrek, gaat de co helemaal omlaag naar de juiste waarde maar daarna stelt de ecu zich weer bij.

Geplaatst: 27 sep 2007, 20:38
door turbulence
WhiteFinish schreef:Het lijkt er inderdaad op dat ie te rijk loopt

ik heb geen fpr ertussen zitten


Maar de auto meet ergens iets wat niet goed is. Zodra ik de luchtslang tussen de voorste kleppendeksel en de intake lostrek, gaat de co helemaal omlaag naar de juiste waarde maar daarna stelt de ecu zich weer bij.


mijn post richt zich op de originele drukregelaar... kijk dat eens na anders

Geplaatst: 27 sep 2007, 21:27
door bramx3
ik zit nog steeds met de timing in me hoofd , ookal zijn ze er zeker van dat deze goed staat

Geplaatst: 28 sep 2007, 17:18
door martinenijenhuis
Tiga schreef:misschien hele domme opmerking. Maar ik zou dan toch eerst orginele spruitstuk eens terugzetten en kijken of het probleem dan nog steeds bestaat.


ja, idd ik had dit ook al gezegt.

Groetjes M&M