CO probleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

CO probleem

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb nu dus werkelijk zoveel geprobeerd dat ik het gewoonweg niet meer weet !!

Auto heeft een co van 9 a 10 %. Ik heb hiermee dus gewoonweg niet door de apk (die inmiddels is verlopen)

Fouten uitlezen had eerst een paar codes als resultaat
- temp sensor
- tps sensor
- ecu in noodprogramma

tps opnieuw afgesteld en nieuwe temp sensor erin gegooid. ECU gereset en probleem is opgelost. Geen foutcodes meer

Alleen geeft ie nu nog precies dezelfde co (volgens mij zelfs beetje meer) als voorheen.

Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken. Lijkt wel een speld in in hooiberg :(

Any help?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

lamdasondes???

weet het anders ook niet meer eigenlijk...

maar ff voor de duidelijkheid, dit probleem is ontstaan nadat je de nieuwe intake heb geplaatst?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, nadat de nieuwe intake erop is gekomen

Lamda sonde heb ik 1 nagemeten (gaat vrij moeilijk) Blauwe draad toch?

Die leek het goed te doen.

Zo ie zo, als die kapot zijn moet ie toch ook een foutcode weergeven?? En dat doet ie niet
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

misschien hele domme opmerking. Maar ik zou dan toch eerst orginele spruitstuk eens terugzetten en kijken of het probleem dan nog steeds bestaat.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

heb je een pbv of fpr ertussen? te rijk dan miss?
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik ga nu ook maar gissen want blijft gewoon vaag probleem maar zoals tiga ook aangeeft, het vervangen van de intake lijkt er wel aan gerelateerd ( die gedachte had ik ook al, daarom mijn vraag sinds wanneer het probleem zich voorgedaan heeft)


mx3freak schreef:heb je een pbv of fpr ertussen? te rijk dan miss?


zou misschien wel in de goeie richting kunnen zitten...
als je vacuumleiding voor de PRC ( pressure regulator control) niet goed zit zou het misschien kunnen zijn dat de originele benzinedrukregelaar de boel in het honderd schopt?

controleer deze eens allemaal, meet de solenoid eens door die op de drukregelaar aangesloten zit ( kleine solenoid met draaiknopje bovenop met mitsubishi logo vlak bij je luchtfilterhuis)

controleer adhv de instellingen uit de manual ( f2-119 en f2-120) of dit allemaal correct is...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het lijkt er inderdaad op dat ie te rijk loopt

ik heb geen fpr ertussen zitten


Maar de auto meet ergens iets wat niet goed is. Zodra ik de luchtslang tussen de voorste kleppendeksel en de intake lostrek, gaat de co helemaal omlaag naar de juiste waarde maar daarna stelt de ecu zich weer bij.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:Het lijkt er inderdaad op dat ie te rijk loopt

ik heb geen fpr ertussen zitten


Maar de auto meet ergens iets wat niet goed is. Zodra ik de luchtslang tussen de voorste kleppendeksel en de intake lostrek, gaat de co helemaal omlaag naar de juiste waarde maar daarna stelt de ecu zich weer bij.


mijn post richt zich op de originele drukregelaar... kijk dat eens na anders
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik zit nog steeds met de timing in me hoofd , ookal zijn ze er zeker van dat deze goed staat
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Tiga schreef:misschien hele domme opmerking. Maar ik zou dan toch eerst orginele spruitstuk eens terugzetten en kijken of het probleem dan nog steeds bestaat.


ja, idd ik had dit ook al gezegt.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie