Graag Hulp bij Vreemd Probleem
Geplaatst: 09 apr 2012, 13:57
Beste Mensen,
Ik heb een raar probleem met de auto van mijn vriendin.
Het gaat hier om een MX3 1.6 uit 1994.
De auto heeft een probleem met de motor. Tot en met 80Km/h kan ik netjes rijden met de auto en deze ook doortrekken tot hoog in de toeren.
Zodra ik de autoweg op rij begint deze bij 85Km/h te stotteren en te haperen hoe harder ik wil rijden hoe harder hij stottert / hapert. Zodra ik weer terug ga naar de 80 KM/h is het over.
Onderdelen welke al vervangen / uitgewisseld zijn:
- Luchtmassameter
- Benzine computer (exact hetzelfde type).
- Complete ontsteking overgezet vanuit mijn eigen auto.
- Codes uit gelezen op de Diagnose stekker doormiddel van een LED zoals elders beschreven op het forum. Helaas geen foutmeldingen aanwezig.
- Accu klemmen losgehaald voor het resetten van de benzine computer voor enkele uren. Helaas geen resultaat.
Enkele weken geleden had het probleem andere vormen dan nu.
Dan liep de auto stationair ongelmatig maar kon ik wel netjes doortrekken tot hoog in de toeren. Na verloop van tijd was het andersom... Dan liep de motor netjes stationair maar kon ik maar tot maximaal 2500rpm doortrekken. Dan valt hij terug tot 1000rpm en dan weer tot 2500rpm enz enz. Vervolgens haal ik de spanning voor een nacht van de auto en begon het verhaal weer van voren af aan.
Ik weet helaas niet meer wat ik hier mee aan moet.
Hopelijk kan iemand mij enige tips of oplossingen geven.
Alvast bedankt voor de gedane moeite.
Met vriendelijke groet,
Michael.
Ik heb een raar probleem met de auto van mijn vriendin.
Het gaat hier om een MX3 1.6 uit 1994.
De auto heeft een probleem met de motor. Tot en met 80Km/h kan ik netjes rijden met de auto en deze ook doortrekken tot hoog in de toeren.
Zodra ik de autoweg op rij begint deze bij 85Km/h te stotteren en te haperen hoe harder ik wil rijden hoe harder hij stottert / hapert. Zodra ik weer terug ga naar de 80 KM/h is het over.
Onderdelen welke al vervangen / uitgewisseld zijn:
- Luchtmassameter
- Benzine computer (exact hetzelfde type).
- Complete ontsteking overgezet vanuit mijn eigen auto.
- Codes uit gelezen op de Diagnose stekker doormiddel van een LED zoals elders beschreven op het forum. Helaas geen foutmeldingen aanwezig.
- Accu klemmen losgehaald voor het resetten van de benzine computer voor enkele uren. Helaas geen resultaat.
Enkele weken geleden had het probleem andere vormen dan nu.
Dan liep de auto stationair ongelmatig maar kon ik wel netjes doortrekken tot hoog in de toeren. Na verloop van tijd was het andersom... Dan liep de motor netjes stationair maar kon ik maar tot maximaal 2500rpm doortrekken. Dan valt hij terug tot 1000rpm en dan weer tot 2500rpm enz enz. Vervolgens haal ik de spanning voor een nacht van de auto en begon het verhaal weer van voren af aan.
Ik weet helaas niet meer wat ik hier mee aan moet.
Hopelijk kan iemand mij enige tips of oplossingen geven.
Alvast bedankt voor de gedane moeite.
Met vriendelijke groet,
Michael.