Graag Hulp bij Vreemd Probleem
Moderator: Moderators
- Brutus
- Co-Pilot
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
Graag Hulp bij Vreemd Probleem
Beste Mensen,
Ik heb een raar probleem met de auto van mijn vriendin.
Het gaat hier om een MX3 1.6 uit 1994.
De auto heeft een probleem met de motor. Tot en met 80Km/h kan ik netjes rijden met de auto en deze ook doortrekken tot hoog in de toeren.
Zodra ik de autoweg op rij begint deze bij 85Km/h te stotteren en te haperen hoe harder ik wil rijden hoe harder hij stottert / hapert. Zodra ik weer terug ga naar de 80 KM/h is het over.
Onderdelen welke al vervangen / uitgewisseld zijn:
- Luchtmassameter
- Benzine computer (exact hetzelfde type).
- Complete ontsteking overgezet vanuit mijn eigen auto.
- Codes uit gelezen op de Diagnose stekker doormiddel van een LED zoals elders beschreven op het forum. Helaas geen foutmeldingen aanwezig.
- Accu klemmen losgehaald voor het resetten van de benzine computer voor enkele uren. Helaas geen resultaat.
Enkele weken geleden had het probleem andere vormen dan nu.
Dan liep de auto stationair ongelmatig maar kon ik wel netjes doortrekken tot hoog in de toeren. Na verloop van tijd was het andersom... Dan liep de motor netjes stationair maar kon ik maar tot maximaal 2500rpm doortrekken. Dan valt hij terug tot 1000rpm en dan weer tot 2500rpm enz enz. Vervolgens haal ik de spanning voor een nacht van de auto en begon het verhaal weer van voren af aan.
Ik weet helaas niet meer wat ik hier mee aan moet.
Hopelijk kan iemand mij enige tips of oplossingen geven.
Alvast bedankt voor de gedane moeite.
Met vriendelijke groet,
Michael.
Ik heb een raar probleem met de auto van mijn vriendin.
Het gaat hier om een MX3 1.6 uit 1994.
De auto heeft een probleem met de motor. Tot en met 80Km/h kan ik netjes rijden met de auto en deze ook doortrekken tot hoog in de toeren.
Zodra ik de autoweg op rij begint deze bij 85Km/h te stotteren en te haperen hoe harder ik wil rijden hoe harder hij stottert / hapert. Zodra ik weer terug ga naar de 80 KM/h is het over.
Onderdelen welke al vervangen / uitgewisseld zijn:
- Luchtmassameter
- Benzine computer (exact hetzelfde type).
- Complete ontsteking overgezet vanuit mijn eigen auto.
- Codes uit gelezen op de Diagnose stekker doormiddel van een LED zoals elders beschreven op het forum. Helaas geen foutmeldingen aanwezig.
- Accu klemmen losgehaald voor het resetten van de benzine computer voor enkele uren. Helaas geen resultaat.
Enkele weken geleden had het probleem andere vormen dan nu.
Dan liep de auto stationair ongelmatig maar kon ik wel netjes doortrekken tot hoog in de toeren. Na verloop van tijd was het andersom... Dan liep de motor netjes stationair maar kon ik maar tot maximaal 2500rpm doortrekken. Dan valt hij terug tot 1000rpm en dan weer tot 2500rpm enz enz. Vervolgens haal ik de spanning voor een nacht van de auto en begon het verhaal weer van voren af aan.
Ik weet helaas niet meer wat ik hier mee aan moet.
Hopelijk kan iemand mij enige tips of oplossingen geven.
Alvast bedankt voor de gedane moeite.
Met vriendelijke groet,
Michael.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- Brutus
- Co-Pilot
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
Allereerst bedankt voor de reacties.
@Jorn: De vloeistoffen zijn allemaal vol en blijven ook vol. De dampen uit de uitlaat zijn puur benzine. Benzine druk is goed heeft een vriend van me gecontroleerd.
@Xedos: de gehele module is met die van mijn MX3 uitgewisseld geweest met het zelfde resultaat.
@WhiteFinish: is nog in orde heeft nog geen scheurtjes. Vacuumslangetjes hebben we allemaal nagelopen maar niks kunnen vinden.
@Pointy: Dit zou ik moeten controleren.
Het is ons wel opgevallen aan de CO tester dat als hij hapert hij heel arm loopt.
Nogmaals bedankt.
@Jorn: De vloeistoffen zijn allemaal vol en blijven ook vol. De dampen uit de uitlaat zijn puur benzine. Benzine druk is goed heeft een vriend van me gecontroleerd.
@Xedos: de gehele module is met die van mijn MX3 uitgewisseld geweest met het zelfde resultaat.
@WhiteFinish: is nog in orde heeft nog geen scheurtjes. Vacuumslangetjes hebben we allemaal nagelopen maar niks kunnen vinden.
@Pointy: Dit zou ik moeten controleren.
Het is ons wel opgevallen aan de CO tester dat als hij hapert hij heel arm loopt.
Nogmaals bedankt.
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
als hij arm loopt betekend dus te weinig brandstof. Ik denk nu aan een brandstofdruk probleem. een verstopt brandstoffilter inderdaad of een versleten brandstofpomp. Probeer eens het volgende: knijp de retour van de brandstofgalerij eens dicht en probeer het nog eens.
*Technical service Mazda mx-3.*
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: