probleem niet op te lossen??
Geplaatst: 28 jan 2010, 18:12
Hallo,
Sinds mei 2009 heb een mazda MX-3 1.6 16v dohc van het bouwjaar 1998 met nu 162.500 km op de teller.
Nu is het volgende probleem:
Als ik rij tussen de 2500 en 3000 toeren, en ik doe het gas los en ik geef weer gas dan snokt tie eerst eventjes voordat hij harder gaat.
In de 1e en 2e versnelling is het goed voelbaar.
In zn vrij of als je de koppeling intrapt merk ik niks.
Als ik de auto laat terug lopen snokt tie tussen de 3000 en 2500 toerental ook terug.
Nu ben ik naar de garage geweest waar ik de auto heb gekocht.
Daar hebben ze vanmiddag geprobeerd om het probleem te verhelpen.
Het verdelerkapje+rotertje is vervangen, auto is uitgelezen.. daar kwam uit dat ze valse lucht trekt, gasklephuis is schoongemaakt en hebben ze nog het een en ander aan versteld en de ontsteking is bekeken of die goed staat.
Tevens zat er een rateltje in de uitlaat en lekte de auto ook wat olie, dat was gisteren al verholpen.
Nog geen half jaartje terug stotterde die ook voornamenlijk tussen de 2500 en 3000 toeren. Toen is de ontsteking goed gezet bij de garage en heeft ze een tijd goed gereden.
Bij de garage zeiden ze dat het probleem niet helemaal / of moeilijk weg is te halen. Omdat het ook wel een beetje aan het type moter licht die erg zenuwachtig is...?
Waar zou het aan kunnen liggen??
Sinds mei 2009 heb een mazda MX-3 1.6 16v dohc van het bouwjaar 1998 met nu 162.500 km op de teller.
Nu is het volgende probleem:
Als ik rij tussen de 2500 en 3000 toeren, en ik doe het gas los en ik geef weer gas dan snokt tie eerst eventjes voordat hij harder gaat.
In de 1e en 2e versnelling is het goed voelbaar.
In zn vrij of als je de koppeling intrapt merk ik niks.
Als ik de auto laat terug lopen snokt tie tussen de 3000 en 2500 toerental ook terug.
Nu ben ik naar de garage geweest waar ik de auto heb gekocht.
Daar hebben ze vanmiddag geprobeerd om het probleem te verhelpen.
Het verdelerkapje+rotertje is vervangen, auto is uitgelezen.. daar kwam uit dat ze valse lucht trekt, gasklephuis is schoongemaakt en hebben ze nog het een en ander aan versteld en de ontsteking is bekeken of die goed staat.
Tevens zat er een rateltje in de uitlaat en lekte de auto ook wat olie, dat was gisteren al verholpen.
Nog geen half jaartje terug stotterde die ook voornamenlijk tussen de 2500 en 3000 toeren. Toen is de ontsteking goed gezet bij de garage en heeft ze een tijd goed gereden.
Bij de garage zeiden ze dat het probleem niet helemaal / of moeilijk weg is te halen. Omdat het ook wel een beetje aan het type moter licht die erg zenuwachtig is...?
Waar zou het aan kunnen liggen??