probleem niet op te lossen??

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

RenssMX3
New member
New member
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jun 2009, 21:18
Locatie: Zeeland

probleem niet op te lossen??

Bericht door RenssMX3 »

Hallo,

Sinds mei 2009 heb een mazda MX-3 1.6 16v dohc van het bouwjaar 1998 met nu 162.500 km op de teller.

Nu is het volgende probleem:
Als ik rij tussen de 2500 en 3000 toeren, en ik doe het gas los en ik geef weer gas dan snokt tie eerst eventjes voordat hij harder gaat. :?
In de 1e en 2e versnelling is het goed voelbaar.
In zn vrij of als je de koppeling intrapt merk ik niks.
Als ik de auto laat terug lopen snokt tie tussen de 3000 en 2500 toerental ook terug. :?

Nu ben ik naar de garage geweest waar ik de auto heb gekocht.
Daar hebben ze vanmiddag geprobeerd om het probleem te verhelpen.
Het verdelerkapje+rotertje is vervangen, auto is uitgelezen.. daar kwam uit dat ze valse lucht trekt, gasklephuis is schoongemaakt en hebben ze nog het een en ander aan versteld en de ontsteking is bekeken of die goed staat.

Tevens zat er een rateltje in de uitlaat en lekte de auto ook wat olie, dat was gisteren al verholpen.

Nog geen half jaartje terug stotterde die ook voornamenlijk tussen de 2500 en 3000 toeren. Toen is de ontsteking goed gezet bij de garage en heeft ze een tijd goed gereden.

Bij de garage zeiden ze dat het probleem niet helemaal / of moeilijk weg is te halen. Omdat het ook wel een beetje aan het type moter licht die erg zenuwachtig is...? :? :blink:

Waar zou het aan kunnen liggen?? :roll:
Laatst gewijzigd door RenssMX3 op 04 feb 2010, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het eerst wat in mij opkomt is is een vervuild gasklephuis

Wellicht dat een van je vris kleppen ook niet goed opend/sluit. Loop gewoon even alle vacuum slangetjes na.


Heb je ook al geprobeerd om de auto uit te lezen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RenssMX3
New member
New member
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jun 2009, 21:18
Locatie: Zeeland

Bericht door RenssMX3 »

WhiteFinish schreef:Het eerst wat in mij opkomt is is een vervuild gasklephuis

Wellicht dat een van je vris kleppen ook niet goed opend/sluit. Loop gewoon even alle vacuum slangetjes na.


Heb je ook al geprobeerd om de auto uit te lezen?


Ze hebben bij de garage vanmiddag de auto uitgelezen waar ik bij stond, daar kwam uit dat ze valse lucht trekt. vervolgends hebben ze de koelvloeistof even ontlucht en het gasklephuis erafgehaald en schoongemaakt.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

kijk de aanzuig buis eens na die van de luchtfilter , na je gasklep gaat
deze willen nog wel eens uitdrogen en scheuren tussen de ribbels.
haal even de slang los , en buig deze een beetje , zodat je tussen de ribbels kan kijken
dit komt vaker voor dat deze stuk gaan.

en haal anders de intake er eens af.
er zitten achter en onder een aantal vacuümslangen .
misschien dat er hier eentje los , of gescheurd is.
misschien een van de vacuüm kamers die onder de intake zitten
daar kan ook wel eens een scheurtje in komen , of de nippel afbreken van waar de slangen op zitten geschoven.
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
StefanV6
Pilot
Pilot
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:04
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door StefanV6 »

idd aanzuigbuis zou goed kunnen.
Heb er evt. nog 1 liggen voor je als dat het probleem is.
succes met oplossen!
RenssMX3
New member
New member
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jun 2009, 21:18
Locatie: Zeeland

Bericht door RenssMX3 »

bramx3 schreef:kijk de aanzuig buis eens na die van de luchtfilter , na je gasklep gaat
deze willen nog wel eens uitdrogen en scheuren tussen de ribbels.
haal even de slang los , en buig deze een beetje , zodat je tussen de ribbels kan kijken
dit komt vaker voor dat deze stuk gaan.

en haal anders de intake er eens af.
er zitten achter en onder een aantal vacuümslangen .
misschien dat er hier eentje los , of gescheurd is.
misschien een van de vacuüm kamers die onder de intake zitten
daar kan ook wel eens een scheurtje in komen , of de nippel afbreken van waar de slangen op zitten geschoven.


Ik zal vandaag of morgen even kijken of ik iets kan vinden.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Correct me if i'm wrong, maar de 4-cilinders hebben toch geen VRIS?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

MX3V6_DH schreef:Correct me if i'm wrong, maar de 4-cilinders hebben toch geen VRIS?


sorry , ging er even blindelings van uit dat het een V6 was :oops:
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
RenssMX3
New member
New member
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jun 2009, 21:18
Locatie: Zeeland

Bericht door RenssMX3 »

bramx3 schreef:
MX3V6_DH schreef:Correct me if i'm wrong, maar de 4-cilinders hebben toch geen VRIS?


sorry , ging er even blindelings van uit dat het een V6 was :oops:


Het gaat idd om de 4 cilinder.. ;)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ze hebben geen vris, maar wel een ander soort systeem dat ook op vacuum werkt. (kom even niet op de naam)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie