Pagina 5 van 6

Geplaatst: 17 jan 2008, 19:43
door Mazdarati MX-6
Een dealer mag nooit zeggen dat ze je niet willen helpen .
Ze zijn het verplicht . (Ze hebben toch een mazda logo)
Anders moet je Mazda nederland een brief schrijven over het hoe en wat .
En dat de dealer je niet wil helpen .

Ik had problemen met mij vris klep en de dealer wilde me ook niet helpen .
Tot dat ik begon over dat ik het niet normaal vondt dat ze me lieten staan en dat ik een brief zou schrijven naar mazda nerderland. :)
Maar goed al met al had ik er nog geen zak aan die info.

Maar effe ontopic

Staat het niet in het haynes manual waar het zit ?

Geplaatst: 17 jan 2008, 20:21
door Frost-MX3
het gare is eigenlijk dat deze ontstekeng gewoon zijn werk moet doen anders zou me mx ook moeilijk moeten starten enzo .
Maar goed heb geen manual enzo dus dacht probeer het hier ff :D

Geplaatst: 18 jan 2008, 00:54
door LeonPG
Waarom heb je de K834 nou vervangen? Was dat ook al vanwege het uitvallen?

En heb je al eens geprobeerd die startonderbreker er tussenuit te halen?

Geplaatst: 22 jan 2008, 19:11
door Frost-MX3
Yo mensen
Heb voor de zoveelste keer met een iemand naar me auto gekeken .
Nou kwan ik tot de ontdekking dat als ie uitvalt en ik hem weer probeer te starten ik een ergens een vonk zie .
Die vonk zit bij een ding waarop staat lp kl36 het is een rond ding en zit recht onder me open lucht filter hij vonkt telkens als ik hem probeer te starten naardat hij uitvalt.
Hoe dan ook als ie weer start komt er geen vonkt uit dat ding en nu is mijn vraag dus wat is het en zou het miss daaraan kunnen liggen ?

Verder aan leonPG heb me k834 vervangen omdat die gaar was daarmee starte hij heel erg slecht en dat is nu dus verholpen alleen zit ik dus met het uitvallen van de wagen .

Wat voor mij ook heel makelijk zou zijn is als jullie miss een idee hebben dat er een foto bij kan wat ik heb er nog steaads de ballen verstand van :P
Als ik iets zie kan ik het ook makelijker vinden .

Anyway ik hoor het wel weer

Gr Herman

Geplaatst: 22 jan 2008, 19:22
door WhiteFinish
Niet echt duidelijk nee

KL36 staat normaal op je ecu, maar die zit binnenin je auto

Geplaatst: 22 jan 2008, 19:27
door Frost-MX3
WhiteFinish
Als je bij jou in het profiel kijkt bij jou foto´s dan zie je op de foto van je motor ongeveer 1 can boven je ontstekingsmodule een rond ding zitten das het gebeuren wat ik bedoel :)

Geplaatst: 22 jan 2008, 19:30
door bramx3
de start motor ?

Geplaatst: 22 jan 2008, 19:43
door Frost-MX3
Mmm als dat de start motor zou zijn mag die toch niet vonken aan de buiten kant ofwel :P
Hoe dan ook tis weer iets om na te kijken zou dik zijn als iemand kan bevestigen dat dat em is .

Geplaatst: 22 jan 2008, 20:16
door WhiteFinish
Inderdaad de startmotor.

Kijk eens of alle draden goed zijn aangesloten en afgeschermd. Als er een draad kortsluiting maakt krijg je vonken

Geplaatst: 30 jan 2008, 18:06
door Carthago
turbulence schreef:zegt me zo niks, maar goed, net als hierboven, wat voor ECU rijdt je nu mee? mag niet hopen de k8 ecu want dan loopt ie ten eerste erg rijk en ten 2e mis je toch de echte performance die een KLZE met zich meebrengt.


Als hij ook 2,5 vaf heeft en een benzinedrukregelaar kun je wel met een k8 ECU rijden op een klze en toch de performance hebben ;)

Maar even over het probleem, een startmotor hoort niet aan de buitenkant te vonken nee. Maar een startmotor kan evenmin je probleem zijn lijkt me omdat hij uitvalt tijdens het rijden.

Kan het niet ook zijn dat ergens in het carter of smeerkanalen een lek zit waardoor hij bij oplopende olietemp en druk geen goede carterdruk meer heeft en daarom afslaat? Na een tijdje doet hij het weer maar nu na minder lang rijden (olie sneller op temp) valt hij weer uit. zomaar een idee weet niet of het kan..