MX3 Valt Uit Tijdens Rijden (2.5 KLZE)

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

MX3 Valt Uit Tijdens Rijden (2.5 KLZE)

Bericht door Frost-MX3 »

Hallo mensen !

Het is eeuwen geleden dat ik hier wat gepost heb maar kom er nu echt niet meer uit .
Mij probleem is het volgende ik was dus opweg naar huid van me werk 2 weken terug en opeens toen in 1 min van huis af was bam viel de auto uit .
Ik dacht wtf is dit dus ik me pa bellen want ik kreeg hem niet meer gestart.
Toen me pa er was zei die laat eens horen waar ie blijft hangen en jawel hij starte weer.
Maar helaas het was niet voor 1 keer het probleem kwam de dag erop terug toen ik naar me werk wou toen starte hij helemaal niet meer .
Sindsdien ben ik opzoek gegaan naar antwoorden op dit forum en kwam het welbekende Ontstekings probleem tegen .
Naar nog wat getest te hebben was ik er 100 % van overtuigd dat die kapot moest zijn.
Dus ik een nieuwe gehaald bij deijne en erop laten zetten .
Belt die gast mij op en zegt hij is klaar dus ik helemaal happy en stuur me pa er op af om hem op te halen.
Nou komt het dus eigenlijk toen me pa er ff mee gereden had (om mij op te halen van werk) hield hij er weer mee op dat gebeurde ongeveer naar 20 mins rijden.
Ik zei dat ie 5 mins moest wachten en ja hoor toen deed ie het weer voor even.
Hij staats sindsdien bij mij op het werk en elke keer als ik hem start doet ie het gewoon ik ben echt ten einde raad want heb al zoveel verschillende dingen gelezen dat ik het niet meer weet :P

Als iemand mij opheldering zou kunnen geven dan hoor ik het wel want heb zelf net zoveel verstand want en motor als een boon haha

De MX is Trouwens van Gerald Akkerman geweest misschien dat dat ook help en de motor is geplaats door bastian :)

Groeten Herman
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

het is zowieso de ontsteking.

heb je oude bougie kabels of bougies?

kan zijn dat die dermate slecht zijn dat ze gelijk je ontsteking opblazen

en gelijk even kijken of je aan een HEI module kan komen die moet het zwakke ontstekingskwaal definitief oplossen
Driven by a sixpack
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

er zijn hier volgens mij al een hoop topics over toch ?!?!?!?
met de zoekfunctie kan je als het goed is bergen informatie vinden over je probleem, wat idd bij de ontsteking ligt.
suc6 !!!
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

meet de weerstand maar eens op de langste bougiekabel ( achterste cilinderrij, eerste cilinder)

mag maximaal 16kohm weerstand hebben, meer en de kans kan ontstaan dat de vonk terugschiet door te hoge weerstand met als gevolg een gebakken onsteking..

zoals je het vermeldt klinkt het erg als de ontsteking, zeker ook omdat ie het 5min later weer doet ( de thermische beveiliging reset zich namelijk na een tijdje)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Had zelf ook al aan de bougie's en bougie kabels gedacht maar heb dat niet getest omdat naja ik geen ster ben met motors en toebehoren :D

Ik ga dat natuurlijk wel zo snel mogelijk checken om te kijken of daar het probleem zit .
Maar eh mocht het daar aan liggen is mijn nieuwe 215 euro kostende onsteking dan meteen weer gaar of kan het zijn dat het probleem opgelost kan worden met nieuwe bougie's/kabels ?
En dan het volgende hoe meet ik zoiets door sorry als het op het forum ergens staat maar ben hier al bijna 2 weken elke dag geweest om naar het probleem te zoeken en begin dubbel te zien :)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Frost-MX3 schreef:Had zelf ook al aan de bougie's en bougie kabels gedacht maar heb dat niet getest omdat naja ik geen ster ben met motors en toebehoren :D

Ik ga dat natuurlijk wel zo snel mogelijk checken om te kijken of daar het probleem zit .
Maar eh mocht het daar aan liggen is mijn nieuwe 215 euro kostende onsteking dan meteen weer gaar of kan het zijn dat het probleem opgelost kan worden met nieuwe bougie's/kabels ?
En dan het volgende hoe meet ik zoiets door sorry als het op het forum ergens staat maar ben hier al bijna 2 weken elke dag geweest om naar het probleem te zoeken en begin dubbel te zien :)


gewoon de multimeter op ohm zetten ( dat halve rondje met streepje links en rechts)

en dan op 100 volgens mij...

mag maximaal 16kohm weergeven....

hoe oud zijn de bougiekabels, die een keer vervangen kan ook nooit kwaad..

en of je ontsteking nu kapot is, dan zou je de weerstand op de 2 spoelen moeten meten om te zien of ie weer kapot is..

en misschien woont er een clublid in de buurt bij jou die er even na wil kijken... ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Nou in ieder geval bedankt voor de snelle reactie zal er eens naar gaan kijken want hij moet zo snel mogelijk weer rijden :)
Ik zelf heb de kabels nog niet vervangen maarja heb hem sinds mei dus dacht niet dat het al nodig was .
Thx en laat wel wat horen als ik meer weet

Herman
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

nu zullen de kabels niet direct af zijn, maar er komt een keer een einde aan de kabels natuurlijk.

stel dat het de originele kabels zijn uit 98 ( dat was die mx van gerald volgens mij) dan is er kans natuurlijk dat ze na 9 jaar een keer op zijn..

gewoon even met de multimeter doormeten, 1 pen van de multimeter aan de ene kant, en de andere pen aan de andere kant..

Afbeelding

linksonderin zie je het ohm teken staan, zet hem op 20k en lees dan eens uit wat ie meet... meet ook even alle kabels door om zeker te zijn
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Frost-MX3
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 mei 2007, 16:39
Locatie: Wijchen

Bericht door Frost-MX3 »

Ok dan mensen heb de kabels laten checken maar die waren goed dus dat proleem is van de baan .
Maar hij valt helaas nog steeds uit na zo'n 20 km gereden te hebben.
Ook nog een detail als ie de eerste keer is uitgevallen volgt de volgende keer sneller.
Ben inmiddels bij 3 mazda garages geweest en die komen eigenlijk alleen maar met breng em maar eens hier :P
Verder rijd hij eigenlijk perfect geen stotteren niks hoge of lage snelheid maakt ook al niks uit .
Mocht iemand nog een idee hebben hoor ik het graag :)

Herman
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

kan het mss ook je benzinepomp niet zijn ofzo
dat die eropeens mee ophoud
i live my life for a mx-3
Plaats reactie