Pagina 4 van 6
Geplaatst: 20 dec 2007, 12:36
door WhiteFinish
Frost-MX3 schreef:Ok daar ben ik weer met wat meer info en ideeen
Volgens mij zit er bij mij toch een K8 ecu in ik zag namelijk achter het middenconsole een kastje zitten en daar stond onder andere op K861 EGI kwam uit japan en stond ook nog denso op .
Verder denk ik zelf dat het probleem mijn lekkende koelvloeistof dop is omdat zoals Turbulence al zei die boven een sensor zit die problemen geeft .
Misschien is het zelf zo dat als me auto warm loopt de vloeistof er bij bepaalde temp naarboven komt en dus bij de lekkende dop eruit gaat die vervolgens dat op die sensor komt em hem dan eruit knalt (auto stopt).
Das in iedergeval wat ik denk dat het is dus ff nieuwe dop halen bij deijne en die stekkertjes enzo schoon maken .
Weet nu ook waar het camco alarm kastje zit ga dat ook nog proberen maar als ik die los haal moet ik dat me alarm weer opnieuw instellen ?
Wou iedereen nog ff alvast bedanken voor de snelle reacties vind ik echt tof :D
En heb de laatste 3 weken echt al veel bij geleerd over mijn KLZE :D
Anywayz ik hoor het wel weer .
Herman
Je kan ook gewoon een nieuwe koelvloeistofdop halen. Kosten iets van 10 of 15 euro, dadelijk haal je een 2dehands en is ie binnen een paar maanden weer lek.
Sensoren inderdaad eens goed schoonmaken, kijken wat eruit komt.
Betreft je camco. Je hoeft niks opnieuw in te stellen als je het alarm loskoppeld. Alleen; waarom wil je dat doen? Als ie functioneert, laat het dan lekker zitten.
Geplaatst: 20 dec 2007, 12:52
door marcel v6
Je zou je batterij uit je alarm kunnen halen en dan 10 sec wachten en dan weer plaatsen en dan op B drukken.
Dan stelt je alarm zich opnieuw in
Geplaatst: 30 dec 2007, 21:14
door LeonPG
Heb je de oorzaak ondertussen al kunnen vinden?
Geplaatst: 31 dec 2007, 16:29
door Frost-MX3
Heb inmiddels naar wat dingen gekeken maar door kerst enzo kwam ik er verder niet meer achter :(
Hoe dan ook hij staat nu bij de mazda en ze gaan er voor mij naar kijken 2-1 of 3-1 hoor ik wat het is dus zo snel als ik ik weet laat ik het hier zeker horen .
Beste Wensen allemaal !!
Geplaatst: 07 jan 2008, 18:23
door Frost-MX3
Ok dan mensen daar ben ik weer en helaas met slecht nieuws :(
Na van alles te hebben gedaan (bougie kabels doorgemeten stekkers gecontroleerd enz.) had ik hem dus naar de mazda gebracht .
Die zeiden dat de ontsteking gaar was omdat op het moment van afslaan hij niet vonkt .
Nou goed ik heb die dus omgeruild voor een andere ontsteking had namelijk garantie erop . (tis een nieuwe btw) en bij een garage (niet mazda) erop laten zetten.
Vandaag kon ik me auto ophalen en ja hoor ff gereden en bam valt dat F#ck*n ding weer uit .
Nou vraag ik me eigenlijk iets af de ontsteking die ik erop heb zitten is een KL-01 dezelfde die ik geruild heb maar nou komt het de eerste ontsteking die kapot ging was een K834 .
Kan het zijn dat die ontsteking niet met me ECU overweg kan want wat ik begrepen heb is dat de KL-01 voor een 2.0 is .
Aangezien me ECU nog een K8 is dacht ik dat misschien alleen een K834 erop kan .
Ik hoor het wel weer alvast bedankt
P.S waar kan ik anders zo'n K834 halen ?
Geplaatst: 07 jan 2008, 19:07
door turbulence
KL-01 is ontsteking voor OBD1, KL834 is voor OBD2 en het overgansmodel staat me bij.
voor KLZE moet je een KL-01 hebben in iedergeval.
maar je rijdt nog met de k8 ecu? in principe zou dit moeten werken, echter icm met de KL834 ontsteking zou dit wel weer problemen kunnen opleveren.
Geplaatst: 07 jan 2008, 19:57
door Frost-MX3
Is toch vreemd dat 2 KL-01's niet werken maar die er hiervoor opzat de K8 34 werkte als een tiet
Totdat ie kapot ging dan maarja enig idee waar ik een nieuwe K8 34 zou kunnen halen ?
Had namelijk gelezen dat Hyperman ook zo'n type erop had gezet en dat ie het toen wel deed terwijl het met de KL-01 ook geen succes had .
Geplaatst: 07 jan 2008, 23:01
door bramx3
hyperman heeft ook een mx3 uit het overgangsjaar
wel oude blok zeg maar even
maar wel nieuwe intrieur enz
net dat model heeft een andere ontsteking , die op de voorganger , en nakomer niet passen zover ik weet
Geplaatst: 17 jan 2008, 18:00
door Frost-MX3
Ok dan mensen ben ik weer hehe
Na zoeken en doen wou ik em dus wegbrengen naar de mazdadealer maar helaas die wouden er niet mee beginnen om hem te maken :(
Hoe dan ook ik ben dus zelf verder gaan zoeken en toen zag ik op verschillende websites dat een gaar ignition relais wel eens mijn probleem kan zijn .
Iemand enig idee waar dat ding ergens zit dan ga ik die morgen vervangen want dat kost volgens mij niet zoveel en dat zou ik toch zelf ook wel moeten kunnen haha
Ik hoor het wel
Groeten Herman
Geplaatst: 17 jan 2008, 18:15
door WhiteFinish
Snap niet waarom de dealer er niet meer aan wilt werken.
Je moet gewoon een nieuwe ontsteking hebben, maar wel het model wat er al op zat. Anders doet ie het gewoonweg niet