Pagina 3 van 5
Geplaatst: 22 dec 2005, 00:06
door DeviniaN
Ik vind dat toch wel interessant zo'n 2.5 klze, en ben nu eigenlijk ook wel benieuwd wat dit nu eigenlijk kost
Geplaatst: 22 dec 2005, 00:08
door turbulence
DeviniaN schreef:Ik vind dat toch wel interessant zo'n 2.5 klze, en ben nu eigenlijk ook wel benieuwd wat dit nu eigenlijk kost
ik quote mezelf:
turbulence schreef:tsja, klze is wel iets duurder..
blok is iets van 1200 euro. zal iig een zwaardere koppeling opmoeten ( plm 400 euro)
andere ECU ( 200 euro)
dus alleen voor de kale ombouw zit je hier al op..
dan zit je nog met vervangen van dingen als; distributieriem, nieuwe ringen, olie etc...
dus reken wel met een KLZE op minimaal 2000 euro denk ik...
als je voor 700 euro die 2l kan krijgen inclusief kabelboom en ecu dan is dat misschien een beter alternatief..
tsja KLZE is 200pk, en die 2l wat is die nou? 140pk, of net als de KFZE 170 pk???
want de kfze is toch volgens mij de 2l v6 motor als ik het goed heb, maar als ik de specs opzoek van de 323f BA v6 dan kom ik op 147pk uit ofzow...
dit is wel een erg basic inbouw, normaal zou je evt wel meer dingen kunnen aanpassen, wat natuurlijk ook meer kosten met zich meebrengt...
check ook eens de FAQ over de KLZE voor meer info...
Geplaatst: 22 dec 2005, 00:39
door DeviniaN
Eeh bedankt, heb het net de KLZE topic van hyperman gelezen. Is toch meer als ik had verwacht, vooral al die kleine onderdelen maken het duur, desondanks er toch al redelijk wat vervangen is bij mij.
Zal voor mij nog wel lang duren voordat ik me dit kan permiteren helaas :(
Geplaatst: 22 dec 2005, 07:56
door X-Centric
Ik heb besloten om geen KLZE te platsen, maar een RX-7 fc3s turbo te kopen
vind het zalig mooie wagens, en deze ziet er enorm mooi onderhouden uit.
deze hebben stock ook 200 pk, en met wat kleine aanpassingen een 275 pk.
alleen wel wat dorstiger
Geplaatst: 22 dec 2005, 08:52
door mx almere
Normaal zouden we je nu moeten vervloeken omdat je je MX-3 weg doet, maar in dit geval is het je vergeven. Het zijn natuurlijk geweldige auto's.
Geplaatst: 22 dec 2005, 09:12
door X-Centric
ja, tot spijt in men hart, want ik hou van m'n mxje ...
maar iedereen hier moet toegeven, de rx-7 is een mooie en unieke wagen.
Geplaatst: 22 dec 2005, 12:14
door WhiteFinish
Jammer dat je de mx wegdoet maar heel veel plezier met je nieuwe wagen.
Gelukkige blijft het een jap
Geplaatst: 22 dec 2005, 12:30
door X-Centric
Eens jap altijd jap
ik ben ook aan het denken geweest om ff men spaarcentjes boven te halen, en een toyota supra biturbo te kopen.
Ben ik ff 20,000Eur kwijt, maar damn, die is sweet.
op 2dehands.be staat er één.
Maar dit is iets te riskant nu om zoveel geld op te doen
Geplaatst: 22 dec 2005, 16:59
door MarcX3
WitteFinish schreef:Niet elke ecu heeft een begrenzer erop zitten. Normaal kan je doorgaan tot +/- 7400 a 7600 toeren.
Van mij heeft geen begrenzer dus kan tot 8000 doorgaan
De topsnelheid van een klze met standaard bak is ong 240
met de bak van een mx6 is het theoretisch 260
je hebt ook ecu s die begrenst zijn op 6500 toeren die van mij bv
Geplaatst: 22 dec 2005, 20:17
door hyperman
dat maakt toch niet uit want boven de 6500rpm heb je toch geen power meer, dan zou je alle mapping ook aan moeten passen.