Pagina 2 van 3

Geplaatst: 09 mar 2009, 22:09
door turbulence
geen indicatorvenstertje op je accu?

kan zijn dat je hem compleet leeggetrokken hebt en ie nu echt kapot is...

Geplaatst: 17 mar 2009, 19:06
door RIP
Ben weer `n stukkie verder gekomen....

Heb nu alles er weer nieuw erin zitten :

nieuwe volle accu & nieuwe hoofdzekering & nieuwe H4-lampen

Starten en `n flink stuk gescheurd...meerdere keren

Bijna alles doet `t ...alleen klapt nu de zekering (20A) eruit
van de voorste ruitenwisser-motor (kleine zekerings-kastje in de auto)

Alles eruit gesloopt & `n andere motor erop...weer die 20A eruit
zelfs met alleen `t contact aanzetten...

Kabels & Stekker 'optisch' nagekeken...kon niks bijzonders vinden

word toch nog heel wat speurwerk....hoop dat `t droog blijft

Gr.
Remco

Geplaatst: 19 mar 2009, 20:16
door WhiteFinish
Dan maakt toch ergens je kabel kortsluiting.

Mooi dat je hoofdzekering weer goed blijft, hoewel het aan de andere kant jammer is dat je niet kunt aanwijzen waaraan het nou lacht.

Geplaatst: 25 mar 2009, 12:25
door RIP
Heb samen met m`n broer m`n MX-je van `t weekend
helemaal opengehaald en weer `n poging gedaan:

mantel van de draadbomen afgehaald nagekeken en doorgemeten..
stekkers onder het dashboard en stuurhuis nagekeken

kabels en rubber in de wielkast nagekeken, zag er trouwens goed uit:
rubber was OK, draden waren nergens geraakt, zekeringskast in de auto nog niet doorgemeten

Kan niks bijzonders vinden, of het moet in het stuurhuis
en schakelaars zitten

Ook is er nog `n mogelijkheid dat ik met 2 kapotte Ruitewisser-motor zit

Heb m`n bevriende Mazda-monteur maar gebeld :
als `t van `t weekend niet lukt, moet ik `t toch uithanden geven (doe ik niet graag!)

Gr.
Remco

Geplaatst: 25 mar 2009, 18:57
door WhiteFinish
Het kan natuurlijk ook dat je kabelboom rondom je stuurkolom ergens kortsluiting maakt. Zitten een hoop kabels rondom je contactslot

Doorgebrande Hoofdzekering

Geplaatst: 31 mar 2009, 17:34
door RIP
Hey weer `n update...

Volledig doorgemeten en oorzaak gevonden:

Oude ruitenwissermotor was vastgelopen,
die veroorzaakte de kortsluiting en het doorbranden
van de 80A hoofdzekering

Verder zit ik nu met `n kapotte combi-schakelaar
"De Interval" die veroorzaakt het doorbranden
van de 20A zekering in de auto

Nu maar op zoek naar `n complete combi-schakelaar...

Gr.
Remco

Geplaatst: 31 mar 2009, 19:40
door WhiteFinish
Mooi dat je het gevonden hebt

Maar wat is een combi schakelaar?

Kombi-schakelaar

Geplaatst: 31 mar 2009, 20:39
door RIP
Hey Robert, dat zijn die schakelaars aan `t stuur (1deel):

rechterkant : ruitenwisser-voor(3 standen), ruitenwisser-achter & sproeier

linkerkant : licht. grootlicht & stads-pakeerlicht

Gr.
Remco

Geplaatst: 01 apr 2009, 23:18
door mitchubishi
bij sloperij "NIKS"in vriezenveen hebben ze er 1 liggen , ben er vandaag nog geweest.

grtzz

Kombi-schakelaars

Geplaatst: 02 apr 2009, 13:47
door RIP
Hey!

heb aantal setjes aangeboden gekregen...

Vanavond wordt m`n MX-je weer in elkaar gezet
(hoop dat ie nu verlost is van die electrische ellende)

Gr.
Remco