Pagina 2 van 2

Geplaatst: 18 apr 2006, 19:32
door MarcX3
meestal door t aandraaien gaan ze juist lekken ;)

MAX 10Nm vastdraaien anders kan er zowieso een nieuwe pakking op

Geplaatst: 18 apr 2006, 19:33
door johnmichel
Weet ik, maar laast nog een jongen bij ons op het werk had ook beetje last van een lekkende deksel. En de monteur checke ff de bouten na en die zaten idd een beetje los. (te los als ze normaal moeten zitten)

Geplaatst: 19 apr 2006, 09:16
door njboersma
Tja, ik ben er op dit moment redelijk zeker van dat hij een beetje lekt uit zijn voorstel klepdekselpakking.
Echter, dit is lang niet genoeg om plausibel te zijn voor het olieverlies.

Mogelijk lekt hij dus ook -erger- uit de achterste pakking. Ik zie wel wat vettigs, maar verder heb je heel weinig zicht op de achterste klepdeksel.
Het zou de -enorme- stank in de auto wel verklaren overigens...

Iemand ideeen hoe ik dit wat beter kan bekijken, zonder dat de helft uit elkaar moet?

Geplaatst: 19 apr 2006, 16:41
door Marcel_mx3
njboersma schreef:Tja, ik ben er op dit moment redelijk zeker van dat hij een beetje lekt uit zijn voorstel klepdekselpakking.
Echter, dit is lang niet genoeg om plausibel te zijn voor het olieverlies.

Mogelijk lekt hij dus ook -erger- uit de achterste pakking. Ik zie wel wat vettigs, maar verder heb je heel weinig zicht op de achterste klepdeksel.
Het zou de -enorme- stank in de auto wel verklaren overigens...

Iemand ideeen hoe ik dit wat beter kan bekijken, zonder dat de helft uit elkaar moet?


Ben bang dat je gewoon het kleppendeksel los moet maken om het te zien...
En ja dan is vervangen eigenlijk gewoon het slimste wat je kunt doen..

Om je even een hart onder je riem te steken, een van onze vrouwelijke leden (ladymx3) heeft het ook zelf gedaan :)

Geplaatst: 19 apr 2006, 17:10
door MarcX3
miss ff iets. bij mij was t blok aan de achterkant erg vet echt heel erg vet en je kon daar (als je eronder lag) precies zien dat t bij de dekselpakking ophield. strijk ff als je naast t blok staat voorzichtig s achter langs t blok op, als die vettig is weet je iig al meer dan moet je alleen nog zien waar t vandaan komt maar dat is vrij makkelijk te zien.

Geplaatst: 20 apr 2006, 16:19
door crazyarjan
ALs je toch bezig bent vervang dan zowel de voorste als de achterste..
dan weet je zeker dat je er vanaf bent.

de achterste is wel meer werk als de voorste(logisch) maar als je je koppie erbij houdt dan moet het lukken..

houdt er wel rekening mee dat je je inlaatspruitsuk pakking heel houdt die kun je in principe gewoon hergebruiken als je ''schoon'' werkt kan er niks mis gaan.
succes!!

Geplaatst: 21 apr 2006, 18:55
door njboersma
Mjah.. hij zweet wel langs het klepdeksel, maar hij is niet heel erg vettig. Hier verliest die auto toch nooit zoveel olie? Bovendien ben ik er eigenlijk zeker van dat hij het echt gebruikt. De uitlaat is ontzettend vet van binnen en de achterkant van de auto is ook sneller zwart zeg maar :)

Nu zat ik te denken: kan het iets te maken hebben met de motorontluchting? Ik heb er zelf niet zoveel verstand van hoor, maar ik heb toch een aantal vragen:
Is het normaal dat de motor afslaat en niet langer dan 3 sec. wil blijven lopen als ik de olievuldop eraf draai? Hij reageert ook fel op het verwijderen van de peilstok.. maar dan slaat hij niet op.

Weet iemand hoe de luchtstromen precies lopen? Er lopen 2 kleine slangetjes terug naar het filter. Zo'n ontluchtingsslang is meestal toch dikker?
Het onderste kleine slangetje, daar trekt bij mij het filter lucht door aan. Als ik deze los haal, blijft de motor ongestoord verder lopen.
Het bovenste slangetje gebeurt helemaal niets mee? er komt geen lucht in of uit bij mij.. ook blazen/zuigen hieraan lukt niet.. weet iemand waar deze voor dient?

alvast bedankt :bier:

Geplaatst: 21 apr 2006, 21:29
door crazyarjan
Dat gedoe met je olievuldop en oliepeilstok is volkomen normaal.

dit heb ik al vaker gezegd.. maar we blijven het herhalen.. tis immers een vreemd karakter trekje.

Ik weet niet recies welke slangetjes je bedoelt?

op het filterhuis zitten drie slangen.
1 luchtaanzuiging
2 lucht naar de motor (gasklep)
3 een slangetje voor gefilterde buitenluchtdruk

en de carterventilatie heeft voor de voorste en de achterste bank een slang lopen die naar 1 slang loopt die vlak voor het gasklephuis uitkomt
en je hebt ook nog een slang van het klepdeksel direct naar het inlaatspruitstuk lopen met een pcv klep d'r tussen

Geplaatst: 22 apr 2006, 05:52
door Marcel_mx3
als je op deze foto van mijn luchtfilter kijkt zit er inderdaad nog een heel klein slangetje met een wit koppelingetje op het filter..

Afbeelding

Zou ook niet weten waar die voor is.. :oops: