Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28 jun 2005, 22:30
door martinenijenhuis
HIHI :lol:
Gelukkig kan Marcel erg goed rekenen :bier:

Groetjes M&M

Geplaatst: 01 jul 2005, 01:15
door turbulence
xedos schreef:En dan ist het bijna 10% zeker de cilinderkop van de achterste cilinderrij.
Lekker klussie :blink:


bedoel je dat het vaker voorkomt dat de voorste cilinderrij kapot gaat dan?? hoe is dat dan mogelijk???

@ witte:

ken je probleem m8, heb het ook gehad...

voorste ciliinderrij, alle 3 bougies zwart, achterste rij, gewoon normale kleur.

en idd, ook een redelijk verbruik aan olie, en in de laatste dagen ook boel koelvloeistof..

draai eens de dop van je radiateur af,en zie eens of er daar borrels ontstaan, bij mij was in het overloopvaatje niks aan de hand namelijk, maar in de rad wel..

wanneer rookt ie? bij een goeie dot gas geven, of alleen bij starten??

bij mij konden het eerst ook nog de kleppenrubbers zijn, die waren al vervangen, dus dat was het gelukkig niet

Geplaatst: 01 jul 2005, 10:45
door WhiteFinish
Bougies bekijk ik vandaag.

Ik heb gemerkt dat het in de meeste gevallen rookt wanneer ik met een koude motor rij. Dan rem ik bijvoorbeeld af op de motor voor een stoplicht en geef dan weer gas als het groen word. Dan krijg ik deze kwalm

Vloeistoffen blijven op het oude vertrouwde niveau staan

Geplaatst: 01 jul 2005, 13:41
door WhiteFinish
bougies

Ik heb een paar pics gemaakt van mijn bougies

Zitten er ong een half jaar in. Op 2 van de 6 zit olie (ik denk dus dat ie daar ergens lekt)

Verder zijn alle punten wit en een paar zijn er bruin aangeslagen net boven het punt waar je ze erin draaid (waar je de bougiesleutel opzet)

Ook is mijn koelvloeistof peil iets gezakt

Geplaatst: 01 jul 2005, 16:08
door aggressor
en die van mij rookt niet! gooit alleen af en toe koelvloeistof eruit en me overloop reservoir staat vol te koken?????????

Geplaatst: 05 jul 2005, 18:36
door xedos
En dan ist het bijna 10% zeker de cilinderkop van de achterste cilinderrij

uhh sorry moest zijn "bijna 100% zeker je achterste cilinderrij" :oops:

Maar zit er olie op de bougie zelf of bij de electrode das een verschil natuurlijk.Als er olie bij de electrode zit dan wil dit niet zeggen dat hij olie verbruikt.dat kan helemaal niet de motor verbrand olie door de lekke pakking vi de oliekanalen wat de cilinder langzaam inloop maar daardoor worden je bougies niet nat.Alleen heel erg zwart. Bij schone electodes is er spraken van koelvloeistof verbranding, ook koppakking dus.Kijk maar even goed.

Stuur anders de foto's eens naar mij op wil het wel eens zien. ;)