Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10 jun 2004, 20:02
door MAD-MX-3
Ik hoorde van een collega van me, dat het korte tikken ( wat mijn 323F ook deed ) veroorzaakt werd door het olie filter. Hij had het erover dat sommige oliefilters geen klep hebben waardoor de olie uit het filter loopt, en dus bij een koude start de olie helemaal vanuit het carter naar de kleppen moet komen. En dat ze daardoor gingen tikken totdat er olie bij de kleppen was.
Geplaatst: 12 jun 2004, 12:04
door crazyarjan
hum de mijne tik ook de hele tijd maar kan volgens een collega van me die bij de MAZDA dealer gewerkt totaal geen kwaad
misschien dat je reiniger bij je motorolie moet gooien.
mijn leraar van de EERSTE MONTEURSOPLEIDING zei dat je vlak voor het olie verversen een paar kilometer op een mengsel van motorolie en ATF moet rijden
omdat de ATF schraler is en een sterk reinigende werking heeft
Geplaatst: 12 jun 2004, 22:01
door xedos
het zijn naar mijn mening je klepstoters die vervuild zijn,GA naar de garage of je doet het zelf en laat de motor reinigen met Motorfluch van fort spreek uit: for tee.Dit is wondermiddeel echtwaar.Je motor word stiller,zuiniger en je klepstoters zijn weer als nieuw.Zeker bij zulke hoge km standen is het niet vreemd dat de hydraulische klepstoters langzaam leeglopen.
waar koop je dat
Geplaatst: 13 jun 2004, 02:17
door NightQrawler
waar koop je dat..
motorfluch nooit van gehoord.
Geplaatst: 13 jun 2004, 18:52
door xedos
Is niet te koop in een automaterialenzaak.Word alleen geleverd aan dealerbedrijven.ga naar de dealer,daar kunnen je ze er meer over vertellen.
het is trouwens motorflush. foutje..foutje mot kenne
Geplaatst: 13 jun 2004, 19:33
door crazyarjan
ja dat motorflush heb ik weleens gezien ja
toen deden ze dat bij een opel vectra 1.8
tikte ook als de ziekte
al die zooi erbij gegooid voor meer als 150 Gulden (toen nog)
bleef tikken
maja tegen een gebroken sleeptuimelaar helpt geen enkel reinigingsmiddel