Pagina 2 van 3

Geplaatst: 12 apr 2005, 21:50
door WhiteFinish
Heb zelf ook het spul gebruikt "stop smoke"

Helpt eerlijk gezegd voor geen meter !

olie die ik gebruik is 10W40 , mijn auto lekt een beetje (veel) olie dus ik kan geregeld bijvullen.

Geplaatst: 12 apr 2005, 21:53
door turbulence
WitteFinish schreef:Heb zelf ook het spul gebruikt "stop smoke"

Helpt eerlijk gezegd voor geen meter !

olie die ik gebruik is 10W40 , mijn auto lekt een beetje (veel) olie dus ik kan geregeld bijvullen.


ja, maar dat is dus meer een toevoeging voor de olie, dat werkt zeker niet voor de rubbers...

die van mij lekt niet, staat altijd achter huis, en nog niks geen viezigheid oid gezien onder de wagen..

Geplaatst: 13 apr 2005, 15:57
door Marcel_mx3
ik had iets uit een blikje, en er stond iets op dat het voor performance motoren was..

hoe het precies hete weet ik niet...

Geplaatst: 13 apr 2005, 16:19
door crazyarjan
die conditioner moet dan WEL in de olie ,die afdichtrubbers zitten namelijk
in het olie circuit. het hoort de olie die langs de klepsteel af te dichten zodat ze niet via de geleiders de olie het uitlaatspruitstuk in druppelen.

ik weet niet doe die prut heet..maar je kan er wel bij de automateriaalzaak om vragen

Geplaatst: 13 apr 2005, 16:23
door WhiteFinish
Met die olie probeerde ik even niets te zeggen over het probleem hoor. Er ligt nooit een plas olie onder mijn auto omdat alles wat lekt meteen verbrand


Ik heb ook een kleppenreiniger gebruikt om verstijfde/vastzittende kleprubbers soepel te maken....Ik kan niet zeggen dat ik daadwerkelijk zo'n verschil heb gemerkt.

Geplaatst: 14 apr 2005, 22:27
door turbulence
WitteFinish schreef:Met die olie probeerde ik even niets te zeggen over het probleem hoor. Er ligt nooit een plas olie onder mijn auto omdat alles wat lekt meteen verbrand


Ik heb ook een kleppenreiniger gebruikt om verstijfde/vastzittende kleprubbers soepel te maken....Ik kan niet zeggen dat ik daadwerkelijk zo'n verschil heb gemerkt.


hoe is bij jou dan de rookontwikkeling?

bij mij is het echt bij starten koud, een beste pluim, en is na ongeveer een paar minuten wel zo goed als voorbij.

zal dit van het weekeinde dan eens halen:

http://www.halfords.nl/shop/productdeta ... _id=333013

Productinformatie

Stopt olielekkage zonder demontage
Herstelt de elasticiteit van de rubber dichtingen


gewoon bij de olie inmikken ( direct maar even bijvullen dan)

welke olie is beste?

las ander draadje, en daar heb ik aantal dingen gelezen, en ik kom er nog niet uit..

* 0W30
* 5w30
*10W40

half synthetisch, vol synthetich...

kan iemand me hier wat meer duidelijkheid in brengen, want ook na zoeken gebruikt te hebben zie ik veel uiteenlopende antwoorden... :roll: :roll: :roll:

Geplaatst: 15 apr 2005, 13:26
door bramx3
ik weet wel dat hyperman 0W30 gebruikt , maar dan wel voor een klze blok ;)

Geplaatst: 16 apr 2005, 11:28
door Terreur
Mijn MXje heeft sinds kort idd ook een beetje last van rookverslaving. Meestal niet zo erg. Gisteren (met warme motor) zie je gewoon dat de lucht uit de uitlaat niet helemaal schoon is. En aan de binnenkant van de uitlaat zit een laagje roet. Zal eens langs de garage gaan om te vragen van hoe en wat en of die Wynn's voor je kleppenrubbers kan helpen. Verbruik trouwens toch zoiezo al aardig wat olie, zo'n liter op een paar duizend KM.

Geplaatst: 16 apr 2005, 12:11
door WhiteFinish
Van mij heeft bij het net starten van een koude motor ook een redelijke pluim, dit is ook weer weg na een paar minuutjes.

Als je auto wat ouder is kan je volgens mij beter een olie gebruiken zoals 10W40.

synthetisch of half synthetisch maakt voor mij niet zoveel uit aangezien ik veel moet bijvullen.

Hou eerst even een paar weken je olie pijl in de gaten, als het snel zakt maakt het niet zo heel veel uit wat voor olie je gebruikt.

Geplaatst: 18 apr 2005, 07:52
door Terreur
Ben zaterdag nog ff bij de garage geweest. Hij had ook wel eens die spulletjes om je kleppenrubbers te smeren geprobeerd maar daar had hij ook niet echt goede ervaringen mee. Wat het volgens hem zou kunnen zijn is dat je kleppenrubbers los over de stang kunnen bewegen en dus niet meer werken. Om dit op te lossen moet je hele blok open en dat wordt nogal prijzig, vooral onder de V6 bezitters onder ons. Kan wel eens een dag werken worden. Aan de andere kant schijnt het niet kwaad te kunnen en kan je beter zo af en toe eens een litertje olie bijvullen. Enige nadeel is idd dat je zo af en toe bij een koude motor zo'n pluim achter je MX-3tje hebt hangen. Maar daar moeten we dan maar mee leven.