viel me gister ineens op ( tijdens proefrit niet echt opgevallen, wel op gelet)
bij het starten vooral begint ie erg te roken ( lichtblauwige/grijze rook)
nu heb ik ff gezocht en marcel zei dit een tijdje terug:
Als het goed is geeft verbrande olie blauwe rook
Onverbrande koolstoffen (slechte verbranding) zwarte rook.
Onverbrande brandstof witte-rook
En ook witte rook bij koelwater lekkage van bijv koppakking...
Dus welke kleur gaat het om?
nu is het me ook opgevallen dat het alleen is bij het starten, en ongeveer tot max 1 minuut daarna.
dus een lekke pakking lijkt me dan niet, want als ik dan verder rijd, en ik kijk achterom dan is er geen rook meer zichtbaar
gisteren bij stationair draaien rookte ie naar mijn idee ook wel wat meer t.o.v een kameraad van mij ( 323f BG) maar hij zei lachend dat dit kwam doordat er 2 cilindertjes meer aan het draaien waren ( is het standaard dan zo dat een 6cilinder iets meer rook produceert als een 4 cilinder, of is dat complete bull..)