Pagina 5 van 6

Geplaatst: 02 mar 2011, 19:48
door Mazdarati MX-6
Waarom zo moeilijk doen om een sensor ?

Denk dat je meer werk heb gehad aan het bellen dan aan het vervangen .

Auto op de krik en dan kan je er al bij .

Als je op de grond gaat liggen zie je hem al .

Stekker los halen aan de bovenkant dan 10 mm boutje los halen en de sensor eruit trekken .
De bedrading zit vast met een tyrip aan je oliepijlstok dus die moet je effe los knippen en dan kan je hem er zo uit halen .
Mocht hij toch nog iets anders lopen en je krijgt hem er niet uit dan kan je gewoon de bedrading door knippen aangezien hij toch niet meer goed werkt .
Terug plaatsen is net zo makkelijk .

En de multieriem hoeft niet los .
De bedrading loopt achter de multieriem langs en de stekker kan er ook achterlangs .

Ik had er nooit meer na toe gegaan .
Veel dealers weten geen zak van de k serie blokken .
Heb ook wel eens de dealer gebeld voor info .
Krijg elke keer te horen dat de man die het weet net weg is . :?

Ze willen tegenwoordig geen hulp meer verlenen maar alleen maar geld verdienen .

Geplaatst: 02 mar 2011, 21:38
door xedos
Ik had hemzaterdag al aan de lijn , en snapte ook niet waarom ze zo moeilijk doen. Je kan er inderdaad zo bij! Je verteld presies het verhaal wat ik hem ook vertelde. :mrgreen:

Geplaatst: 03 mar 2011, 10:53
door dibbes
ok.... ik ga het zelf doen....

deze is het toch ; http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... ts_id=1021

Geplaatst: 03 mar 2011, 21:06
door xedos
Dat is hem inderdaad ;)

Geplaatst: 05 mar 2011, 14:06
door dibbes
net gemeten...520 ..dusz goed... :( heb nu de accu los liggen om ecu te resetten.. opnieuw uitlezen...

Geplaatst: 05 mar 2011, 14:15
door Pointy
dibbes schreef:net gemeten...520 ..dusz goed... :( heb nu de accu los liggen om ecu te resetten.. opnieuw uitlezen...


Bij 20 graden??
Weerstand neemt toe naarmate de boel warmer wordt..

Geplaatst: 05 mar 2011, 14:21
door dibbes
nee..koud... dus...4 graden...

Geplaatst: 05 mar 2011, 19:15
door Mazdarati MX-6
Volgens mij maakt de temp niks uit bij de krukas sensor deze meet alleen de krukas positie .

Maar als hij de juiste waardes geeft dan zal de senor niet kapot zijn .
Wat ook zou kunnen is dat je een draad breuk heb tussen de sensor en de ecu .
Dan zal de ecu ook een fout code geven .

Meet anders eens of je deze zelfde waardes krijgt bij de ecu .(stekker)

Maar test het voor de zekerheid nog eens met een warme motor want weet het niet zeker .

Geplaatst: 06 mar 2011, 12:39
door dibbes
met warme motor 617.... dus ...kan ik er vanuit gaan dan dat tie stuk is?

Geplaatst: 06 mar 2011, 15:16
door Mazdarati MX-6
Als hij dat dan aan geeft dan zal die stuk zijn .

Wat geeft de ecu nu aan voor code's ?
Als hij weer een code 2 geeft dan moet je hem vervangen .