Pagina 4 van 5

Geplaatst: 12 jul 2007, 18:16
door MX3V6_DH
turbulence schreef:
xedos schreef:koppelings en remschakelaar al geprobeerd?


hoe kun je dit checken frank?

heb zelf ook na de ZE swap beetje soortgelijk probleem erbij gekregen, maar bij mij doet ie het pas vanaf rond de 2000 toeren... als ik stationair gas geef en hem rond de 2000 toeren houd gaat ie ineens springen van 2000-1500 en weer terug en op en neer...

zelfde als bij jou dus, alleen doet ie het bij jou iets minder vaak, bij mij is het om de paar seconden..


bij mij doet ie dat verspringen ook maar 2 keer... daarna is het over
ik wil ook wel graag weten hoe ik die schakelaars moet checken :)

Geplaatst: 14 jul 2007, 22:56
door johnmichel
Het kan ook aan een sensor liggen, het stekkertje wat je in je luchtmassameter stopt. Trek dat maar eens uit dan gaat die ook zo schommelen zoals die bij jou doet.

Geplaatst: 15 jul 2007, 13:06
door xedos
MX3V6_DH schreef:
turbulence schreef:
xedos schreef:koppelings en remschakelaar al geprobeerd?


hoe kun je dit checken frank?

heb zelf ook na de ZE swap beetje soortgelijk probleem erbij gekregen, maar bij mij doet ie het pas vanaf rond de 2000 toeren... als ik stationair gas geef en hem rond de 2000 toeren houd gaat ie ineens springen van 2000-1500 en weer terug en op en neer...

zelfde als bij jou dus, alleen doet ie het bij jou iets minder vaak, bij mij is het om de paar seconden..


bij mij doet ie dat verspringen ook maar 2 keer... daarna is het over
ik wil ook wel graag weten hoe ik die schakelaars moet checken :)



Deze vraag heb ik al meerdere keren beantwoord. gebruik de zoekfunctie eens. De schakelaar kan je niet echt checken. Je moet kijken of hij reageert op het moment dat je de schakelaar gebruikt. Maar kan ook zijn dat de schakelaar zo defect is dat hij ook in niet gebruikte toestand het toerental kan veranderen hierdoor. Gewoon ff een andere erop zetten kost 10 euro. moeite waard om te proberen als je alles al geprobeerd heb.Veel kan het eigenlijk niet meer zijn.

Geplaatst: 18 jul 2007, 23:17
door MX3V6_DH
Maandag heb ik een andere VAF van de sloop gehaald en m'n ECU weer gereset. Nu loopt ie zo:

http://video.google.com/videoplay?docid=-2439530315211163603

Een stuk beter, maar nog niet helemaal goed. Hij valt iig niet meer zo ver terug en hij gaat ook niet meer vanzelf omhoog in toeren. Zoals jullie kunnen zien blijft ie alleen nog ff 'haken' op een wat hoger toerental als ik een flinke dot gas heb gegeven, en het stationair is niet altijd even stabiel. Intrappen van het koppelingspedaal of de auto in versnelling zetten heeft geen effect op het toerental, dus het volgende dat ik wil gaan proberen is de schakelaars waar xedos over had vervangen.

Geplaatst: 19 jul 2007, 08:52
door marcel v6
Ik vind dat je MX nu goed stationair loopt hoor Leon.
Alleen bij mij MX valt ie gelijk weer terug op 750 toeren en bij jouw blijft ie even hangen op de 1000 toeren.

Geplaatst: 19 jul 2007, 10:33
door Hiwo
bij mij blijft ie ook altijd ff hangen op de 1000 , geen idee waarom.. maar daarna gaat ie weer terg naar +/- 500 (ongeveer op dat streepje).
Als ie stationair loopt zie je de tellernaald niet echt bewegen , maar de motor hoor je wel schommelen.

Geplaatst: 19 jul 2007, 10:58
door BlackSheep
Misschien ff een hele andere richting op.

Ik merk dat bij mij het schommelen in de toeren ook wordt veroorzaakt door de uitlaat. Heb zelf een katvervanger en een freeflow demper. Wanneer ik echter de db killer uit de uitlaat haal, heeft ie wat meer moeite om mooi stationair te lopen. Hij loopt dan een beetje onregelmatig.

Wanneer de db-killer er inzit zit er wat meer tegendruk in de uitlaat en loopt de motor een stuk stabieler.

Wellicht een idee om daar eens na te kijken wanneer je alles al gedaan hebt.

Geplaatst: 19 jul 2007, 22:21
door martinenijenhuis
nou hij loopt toch helemaal perfect!!
Lekker laten zo!

Groetjes M&M

Geplaatst: 21 jul 2007, 10:01
door Marcel_mx3
Dat hij niet terug loopt naar 750 komt waarschijnlijk omdat de ecu is gereset.
Naar mijn weten gaat de ecu de eerste periode na het resetten wat hoger lopen en zit hij weer in een soort leer programma.

Altans dat is wat mij is verteld na het rangen, en dat bleek waar te zijn want na enige tijd liep de motor weer veel rustiger stationair.

Geplaatst: 25 jul 2007, 19:38
door ruben
beste club leden

ik ging ik dit weekend naar belgie (meeting)
op de trug weg ging mijn toerental space :?
Maar het werd aleen maar erger dus ik ging de dag erna mijn vriendin even ophaalen en hij ging gas bij geven en de heele tijd naar de 4000 toeren en weer trug om gek van te woorden :roll:
ik ben dus deze week er op los gegaan
Nieuw brandstof filter gemonteerd *negative *
ontsteking gedomonteerd schoongemaakt *Negative*
Gas klep was aardig vies schoon gemaakt *positief maar niet weg*
Bougies Vervangen *positief *
Luchtfilter huis Kompleet gedemonteerd en op me gemak Compleet gereingd met remen Reiniger (ontveter) vooral tussen de randen zat veel olie Resten *
POSITIEF En hij loopt Pervect nu !! :)
Succes en als julie er niet uit komen zou je ook even contact met mij kunnen opneemen ik ben zelf auto Monteur
:bouncered: :bouncered: Grtzzz ruben.