Pagina 3 van 3

Geplaatst: 05 jun 2012, 17:43
door Bart Sambeek
weet ik, maar het gaat mij hier erom of de vraag sindsdien door iemand te beantwoordt is

Geplaatst: 05 jun 2012, 18:05
door WhiteFinish
Heb je dezelfde vraag soms ?

Het lijkt me dat als er niet meer op gereageerd is dat het de persoon gelukt is.

Geplaatst: 07 jun 2012, 08:53
door Bart Sambeek
ja, zelfde vraag

Geplaatst: 09 jun 2012, 13:41
door LeonPG
Het is me (nog) niet gelukt. Ik heb inmiddels via Ebay een verloop van de Mazda stekker naar 16 polig weten te bemachtigen. Op een OBD-1 auto werkt dit niet, OBD-2 wil ik binnenkort even proberen. Volgens de Ebay verkoper zou het moeten werken....

Geplaatst: 09 jun 2012, 13:51
door Bart Sambeek
ik heb namelijk ook alleen de obdI stekker kunnen vinden op mijn mx3 v6 uit 98. Thuis een aantal obd uitlees apparaten geprobeerd met verloop stekker dus dat past. maar het apparaat kan geen verbinding maken met de auto. Naar mijn mening heeft geen een originele mx3 uit nederland een OBDII aansluiting en zijn dus geen live data uit te lezen zoals toerental enzo.


wat mij wel opviel toen ik de auto probeerde uit te lezen was dat mijn auto lager en onregelmatiger stationair begon te lopen. Daarna stekker van de connector afgehaald en toen liep die weer normaal

Geplaatst: 10 jun 2012, 11:33
door LeonPG
Hmm, dat voorspelt weinig goeds.....

Geplaatst: 10 jun 2012, 12:46
door WesleyK
Maar onze auto's missen toch ook de stekkers die op de amerikaanse OBDII auto's wel zitten? De stekkers op de ECU bedoel ik dan.

Ik zou ook graag met een OBD tool alles uitlezen maar die hoop heb ik al opgegeven bij mijn 97er..

Geplaatst: 11 jun 2012, 10:30
door Bart Sambeek
Ja ik vindt het ook jammer zou het wel cool vinden om realtime temperaturen enzovoorts te kunnen uitlezen. Ik ben wel van mening na enig speur werk op mx3.com dat de amerikaanse mx3's zeker wel een standaard 16 polige stekker hebben. maarja daar hebben de meeste hier weinig aan.

Geplaatst: 11 jun 2012, 17:25
door WesleyK
Dat komt omdat door de wetgeving in Amerika alle auto's na een bepaald jaartal (1995?) verplicht OBDII moesten hebben om ze daar te mogen verkopen. Daar heeft Mazda het protocol dus wel doorgezet, en hier omdat het in europa nog niet verplicht was niet. Terwijl onze ECU's voor zover ik weet weer wel anders zijn dan OBDI...