Ik had inderdaad al op mx-3.com gezocht. Daar werd gezegd dat het aan de passagierskant moest zijn. Volgens de wetgeving moet het binnen 3 foot (een meter) van de bestuurdersstoel zitten en het moet bereikbaar zijn zonder gereedschap (lees: zonder kappen te verwijderen). Ik kan hem echter niet vinden. Waarschijnlijk zie ik hem gewoon over het hoofd, vandaar mijn vraag of iemandhet precies weet te zeggen.
Ik heb de OBD-II lezer al op de Seat Arosa van m'n vrouw getest (de connector zat gewoon achter de asbak) en dat werkte perfect. Codes uitlezen en live-data (toerental, Lambda waarde, enz.).
LeonPG schreef:Ik had inderdaad al op mx-3.com gezocht. Daar werd gezegd dat het aan de passagierskant moest zijn. Volgens de wetgeving moet het binnen 3 foot (een meter) van de bestuurdersstoel zitten en het moet bereikbaar zijn zonder gereedschap (lees: zonder kappen te verwijderen). Ik kan hem echter niet vinden. Waarschijnlijk zie ik hem gewoon over het hoofd, vandaar mijn vraag of iemandhet precies weet te zeggen.
Ik heb de OBD-II lezer al op de Seat Arosa van m'n vrouw getest (de connector zat gewoon achter de asbak) en dat werkte perfect. Codes uitlezen en live-data (toerental, Lambda waarde, enz.).
Das grappig, wat kan je er precies allemaal mee? en wat koste die? Klinkt leuk en handig
Heb dat ding via Ebay gekocht uit Hong Kong. Kostte iets van 4 tientjes inclusief verzending. Zoek maar eens op "EOBD 327", dan krijg je die dingen te zien. Werkt gewoon via USB. Ideaal om foutcodes uit te lezen. Daarnaast kan je ook live data bekijken, zoals motortoerental, lambdawaarde, temperaturen, enz. Je schijnt ook freezframes uit te kunnen lezen, dat zijn de actuele gegevens ten tijde van een storingsmelding.
Ben net ff langs de Mazdadealer gereden en kreeg daar te horen dat Mazda in Nederland pas vanaf 2000 de standaard 16-polige stekker heeft. De officiele Mazda uitleesapparatuur gebruikt de aansluiting onder de motorkap. Ben dus bang dat ik meer eens moet gaan kijken of ik een verloopstekkertje in elkaar kan prutsen.