Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30 mei 2009, 13:38
door Hiwo
kan je dat niet softwarematig vervroegen ? zoiets als rangen, maar in plaats va nde lucht waardes aanpassen , pas je de ontstekingstijde aan ?

Geplaatst: 30 mei 2009, 14:13
door Fullsize
Ja hoor dat kan.

Geplaatst: 30 mei 2009, 14:18
door Hiwo
Fullsize schreef:Ja hoor dat kan.


maar dan zou de winst toch nog minimaal zijn ?

Geplaatst: 30 mei 2009, 22:39
door turbulence
je hebt toch ook de samenwerking van de krukassensor ( sensor onder bij de oliepeilstok en de nokkenaspositie sensor ( in de ontsteking)

krukassensor registreert de stand van de krukas en de nokkenaspositie sensor verifieert de stand van de nokkenas met de krukas en past indien deze 2 te ver uit elkaar liggen de ontsteking aan...

weet niet bij hoeveel verschil hij evt gaan compenseren....

dit is wat ik eens gelezen heb op mx3.com forum

Geplaatst: 31 mei 2009, 16:11
door Hanzzz
Nogmaals bedankt fullsize.

Nu is mij het een en ander flink duidelijk geworden, op slechts één ding na.
Als je een te laag octaan getal tankt en de ontsteking wordt hierop verlaat... wanneer weet ie weer dat er benzine getankt wordt met een juist octaan getal, zodat de ontsteking weer kan worden terug gezet?

Maar omdat ie de pingelgrens niet opzoekt, zet ie m dan weer terug op een bepaalde, vaste, stand?

Mischien is dit al in je uitleg naar voren gekomen, maar dan heb ik dit verkeerd begrepen.

iig erg bedankt voor de genomen moeite.

Mvg.
Hamz

Geplaatst: 01 jun 2009, 12:47
door Fullsize
De ontsteking gaat altijd naar de ingestelde tijd toe. Deze vervroegt niet automatisch verder dan de ingestelde waarde, hij regelt alleen terug indien te veel knock aanwezig is.

Geplaatst: 01 jun 2009, 21:53
door Hanzzz
Helemaal duidelijk,

Bedankt.

mvg.