Pagina 2 van 5

Geplaatst: 17 jun 2007, 21:07
door Le(m)x-3
klinkt inderdaad als een stappenmotor probleem

Geplaatst: 18 jun 2007, 22:30
door xedos
Met koppelingspedaal ingetrapt is geen verschil merkbaar? en kopp. ingetrapt en 1e versn. ingeschakeld?

Geplaatst: 19 jun 2007, 17:48
door Marcel_mx3
Ik heb ook een sleutel met chip en geen lampje, maar goed dat is niet de vraag...


Laat de motortempratuur eens uitlezen bij de dealer wat ook kan is dat de motor tempratuur laag aan geeft en dat de motor gaat choken waardoor hij een bijna verzuipt...

Geplaatst: 19 jun 2007, 17:56
door MX3V6_DH
xedos schreef:Met koppelingspedaal ingetrapt is geen verschil merkbaar? en kopp. ingetrapt en 1e versn. ingeschakeld?


nee dit haalt allemaal niks uit...

Geplaatst: 28 jun 2007, 18:35
door MX3V6_DH
Vandaag is mijn auto bij een lokale garage geweest voor dit probleem. Ze hebben het gasklephuis en de stappenmotor voor me gereinigd maar dit heeft het probleem niet opgelost.
De monteur die aan mijn auto gewerkt heeft is een ex-Mazda monteur en hij zei dat hij dit probleem al vaker mee heeft gemaakt bij VRIS-motoren in combinatie met een niet-originele luchtinlaat. Hij denkt dat het te maken heeft met hoe het inlaattraject is opgebouwd. Als ik mijn zelf samengeraapte setup

Afbeelding

vergelijk met de kits van bijvoorbeeld Injen

Afbeelding

en RocSpeed

Afbeelding

dan valt me ook op dat mijn VAF dichter bij het gasklephuis zit dan bij deze fabriekskits. Het luchtfilter zelf is bij mij ook veel groter. Bij de RocSpeed kit wordt door fordprobestore zelfs aangegeven dat hij speciaal getuned is voor VRIS... des te meer reden voor mij om te denken dat het uitmaakt hoe je buizenset is opgebouwd. Ik ga proberen om mijn setup zo te veranderen dat hij meer op deze originele setjes lijkt, kijken of dat helpt. Ik zal mijn bevindingen in dit topic posten.

Geplaatst: 28 jun 2007, 19:19
door turbulence
hangt jouw luchtmassameter soms naar beneden gericht ofzo?

want dat is gewoon het probleem denk ik, aangezien die bol die erin zit dan minder makkelijk opengetrokken kan worden ipv bij een horizontale montage kun je dan problemen krijgen..

ik heb zelf ook die kit van fordprobestore op de ZE en die past zonder problemen..

en dat speciaal getuned voor VRIS lijkt mij beetje bull persoonlijk hoor... zou daar geen waarde aan hechten..

Geplaatst: 28 jun 2007, 20:01
door MX3V6_DH
turbulence schreef:hangt jouw luchtmassameter soms naar beneden gericht ofzo?

want dat is gewoon het probleem denk ik, aangezien die bol die erin zit dan minder makkelijk opengetrokken kan worden ipv bij een horizontale montage kun je dan problemen krijgen..

ik heb zelf ook die kit van fordprobestore op de ZE en die past zonder problemen..

en dat speciaal getuned voor VRIS lijkt mij beetje bull persoonlijk hoor... zou daar geen waarde aan hechten..


dat zal ik eerst eens bekijken en als het nodig is corrigeren... hij moet dus echt 100% horizontaal hangen?

Geplaatst: 28 jun 2007, 20:44
door turbulence
jah is wel het beste...

ik heb hem ook vlak na het gasklephuis zitten... naar beneden is nooit echt effectief aangezien hij zo nooit goed kan functioneren..

Geplaatst: 29 jun 2007, 10:56
door WhiteFinish
Ik heb het persoonlijk ook gemerkte dat een gekantelde sensor voor onregelmatig toerenverloop KAN zorgen.

Geplaatst: 29 jun 2007, 18:08
door marcel v6
Ik wil even het verhaal van Ron erbij halen.
Ron had precies hetzelfde probleem als Leon en die heeft de stappenmotor vervangen en weg was het probleem.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een stappenmotor want mijne schommelt ook nog steeds :?