Pagina 2 van 4

Geplaatst: 07 apr 2006, 19:27
door mx3DENHAAG
crazyarjan schreef:Je hebt een natte vloer

en weinig koelvloeistof...

klinkt als.. lekke kachel radiateur

is die nattigheid puur water of is het koelvloeistof..
klinkt een beetje vies maar je zou ff moeten proeven
koelvloeistof is heel vies zoet en plakt behoorlijk


ha ha ha, is dat niet giftig??
nee maar, zover ik weet is koelvloeistog in ieder geval glibberiger dan water en wat nu op me vloertje ligt is naar mij idee 'gewoon' water :roll:

ik kom er maar niet uit, volgens de mazda garage hoeft het echt niet de de kachelradiateur te zijn. 'het kan overal vandaan komen' zij ie letterlijk???? ik ga allereerst maar de auto droog maken, de reservoir weer vullen en kijken of het weer nat wordt, als dat niet zo is, weet ik sowieso dat het de kachel niet is (toch?)

Geplaatst: 08 apr 2006, 12:28
door mx3DENHAAG
jongens, ik heb de tapijt aan de voorzijde passagierskant eraf getrokkken, motor (Warm) laten draaien en kachel aangezet. Ik zag nergens vocht naar binnen komen (??) toen heb ik met een zaklamp ondersteboven onder de dashboard gaan hangen en goed overal gekeken, maar zag nog altijd nergens water vandaan komen??

ik heb de reservoir gevuld, die was na een tijd de motor te laten lopen nog maar voor de helft vol...

ik snap er niets van....

Geplaatst: 08 apr 2006, 13:57
door crazyarjan
vaag verhaal...

zeiknat worden binnen koelvloeistof verbruiken
en toch geen lekkage bij de kachel radiateur

Geplaatst: 08 apr 2006, 19:04
door mx3DENHAAG
crazyarjan schreef:vaag verhaal...

zeiknat worden binnen koelvloeistof verbruiken
en toch geen lekkage bij de kachel radiateur
`

ja nu ben ik ook he-le-maal de draad kwijt!!

heb er een liter coolant ingegooid en hij is nu na een paar ritjes snelweg en ff laten draaien (ca. 10 min) voor de deur he-le-maal leeg, tapijt gewoon opzij, dus kan eronder kijken en zie echt niets lopen!! het water wat er al in lag is naar mij idee écht geen coolant, heb het zelfs geproefd!

kan ik de lekkage op het oog zien als de dashboard er niet uitgehaald is?

verder loopt de auto keurig na 10min./15min. warm. naar mijn idee draait ie dan te laag stationair (net 500toeren!) en de auto wordt snel warm en staat dan toch een stukje boven de midden,maar heb toen express doorgereden en heter werd ie iig niet

Geplaatst: 08 apr 2006, 20:04
door martinenijenhuis
Dan lijkt het wel of je 2 problemen hebt :cry:
Je zegt dat het water in de auto geen koelwater is, en dat weet
je zeker!!!!!
Dus dan is het regenwater, maar dit gaan we later oplossen ;)

Het eerste probleem is dus dat het koelwater verdwijnt, en niet naar binnen zeg jij!
Dat is iets wat eerst opgelost moet worden, om schade aan
de motor te voorkomen!!
Vul het reservoir nog eens en laat de auto stationair warm lopen,
kijk onder de auto of je ergen water ziet lekken, en zo ja
kijk waar het weg komt bijv bij de pomp of langs slangen enz.

Groetjes M&M

Geplaatst: 08 apr 2006, 22:05
door mx3DENHAAG
martinenijenhuis schreef:Vul het reservoir nog eens en laat de auto stationair warm lopen,
kijk onder de auto of je ergen water ziet lekken, en zo ja
kijk waar het weg komt bijv bij de pomp of langs slangen enz.

Groetjes M&M


dat gaan we morgen maar doen, bedankt, ik hou iedereen op de hoogte!

Geplaatst: 08 apr 2006, 22:51
door johnmichel
Denk dat je dat het beste kan doen.

En voor het water binnen kun je toch nog eens je raam rubbers fatsoenlijk checken. Want ik hadt achter de bestuurders stoel een natte plek. En bleek naderhand toch mijn raam rubbers te zijn.

Geplaatst: 09 apr 2006, 07:48
door mx3DENHAAG
johnmichel schreef: toch nog eens je raam rubbers fatsoenlijk checken. Want ik hadt achter de bestuurders stoel een natte plek. En bleek naderhand toch mijn raam rubbers te zijn.


gisteren al met een hogedrukspuit aan de gang geweest, maar (op het oog) kwam er nergens bij de ramen water naar binnen?

Geplaatst: 10 apr 2006, 12:36
door mx3DENHAAG
ik begin meer en meer ervan overtuigd te raken met twee problemen te maken te hebben;

Tapijt is inmiddels droog en ik heb het nog altijd 'opzij' liggen zodat ik optisch gelijk iedere druppel water naar binnen kan zien lopen. Hierdoor is er geen enkele isolatie op de carroserie aan de passagiers zijde. Tijdens het rijden op de snelweg hoorde ik aan de passgierszijde, onder ergens enorme windgeruis! Gelijk terugegreden en het vrouwtje om assistentie gevraagd. Ze heeft meegereden en onder aan de dashboard gevoeld waar de wind vandaan kwam, dit bleek inderdaad links onder de dashboard (aan de passagiers zijde) te komen.

Ik denk nu dus een gat ergens te hebben, weet iemand of er ergens in de buurt van de ECU (net daarboven?) een gat zit/rubber hoort te zitten? want dan kan ik gericht zoeken.

Weet iemand verder waar ik moet gaan zoeken als mijn Koelvloeistof reservoir binnen een mum van tijd leegloopt en ik het er nergens (??) onder de auto uit zie lopen??

help!!!


en bedankt alvast!

Geplaatst: 10 apr 2006, 13:11
door martinenijenhuis
Ik weet zo even niet of er extra gaten/rubbers in het schutboard
zitten, wel loop vlakbij de ecu, de kabelboom naar het
motorruim toe, kijk even of het rubber daar misschien
gescheurt is ofzo!
Op het moment dat je de bekleding weghaalt lijkt het al snel
of de auto vol gaten zit, de bekleding dempt geluid erg goed ;)

Het koel vloeistofsysteem is een gesloten systeem, dus heel
simpel gezegt als het reservoir "leegloopt" lekt het ergens,
of in het motorruim (dit zie je vanzelf op straat liggen)
of het lekt naar binnen(Kachelradiateur)!

Een 2e mannier om koelvloeistof kwijt te raken is een lekke
koppakking (maar dit komt bijna niet voor)
Dan verbruikt de motor de koelvloeistof, en dat merkt je
doordat bijv. er minder vermogen is, slecht starten, roken (wit)
uit de uitlaat!

Meer opties zijn er niet!

Groetjes M&M