Pagina 1 van 1

CAI van jeroentje

Geplaatst: 06 okt 2009, 20:13
door StefanV6
Heeft iemand ervaring met de pasklare Cold air intake van Jeroentje.

http://www.jeroentje.nl/index.php?page= ... d=60150200

Volgens jeroen is deze set eigenlijk voor een 1.6 maar er waren al mensen geweest met een v6 die deze set ook hebben gekocht.
Is het goed te doen op een v6 of moet je een hoop aanpassen?

Vind de prijs wel aantrekkelijk voor een complete set.

Geplaatst: 07 okt 2009, 13:00
door JForce
als ik dat zo zie, kan je hem wel aan passen met alleen wat zagen. Waarschijnlijk passen die rubbers ook niet om de luchtmassameter, dus die moet je dan ook nog kopen.

Als je de doorgekruiste stukken weg haalt zou het moeten passen.
Afbeelding

ik heb 1 van fordprobestore, die is 76 euro, heb je alleen nog een nippeltje en een carterslangtje nodig. Maar als je dus die 2 delen van die van jeroentje afzaagt, zit die het zelfde als die van fps.

Afbeelding

Geplaatst: 07 okt 2009, 17:23
door SstennizZ
Bij MZD kan je ook aan een CAI komen. Deze:
Afbeelding

Geplaatst: 09 okt 2009, 09:30
door StefanV6
Bedankt voor jullie reacties!

@stennizz
De CAI van mzd is wel plug and play?
Hij is ook nog goedkoper dus dan ben ik er uit!

Thanks

Geplaatst: 20 okt 2009, 10:17
door Riesh
ik ga ff voor je aan de slag :mrgreen:

Geplaatst: 29 okt 2009, 13:13
door StefanV6
Heb vanmorgen de cai van mzd gemonteerd.
Hebben jullie ook het probleem dat het stekkertje die in je LMM gaat heeeel winig draad over heeft?
Hij zit erin maar het houd niet over.
ben nu bang dat er mss een draadje losgaat ofzo.
Heb hem net zo gemonteerd als stennizz dus zonder pijpje tussen gasklephuis en lmm.

Geplaatst: 09 nov 2009, 11:22
door StefanV6
iemand?

Geplaatst: 09 nov 2009, 12:58
door MX3V6_DH
Een strak gespannen kabel is misschien niet echt mooi, maar die stekkertjes zijn wel zo gemaakt dat ze er niet zo maar uit kunnen schieten. Tenzij je het vermoeden hebt dat de kabeltjes zelf uit het stekkertje gaan schieten zou ik het zo laten zitten.

Geplaatst: 09 nov 2009, 16:38
door bramx3
ik heb mijn lmm ook rechtstreeks op de gasklep zitten.
de kabel is lang genoeg.
maar ik heb in het verleden de kabelboom en keer open gehad vanwege de motor swap.
als ik het me goed herinner kun je voorzichtig je kabelboom open maken , en de kabels die na de lmm gaan , wat terug trekken.
wel even de kabelboom intapen met goeie isolatietape ( niet van die 1euro tape ) anders heb je kans dat deze na verloop van tijd door kou , warmte en of vocht los laat.

knip de kabels niet door die na de lmm gaan.
1 van de draden die er na toe loopt , is omhuld door een extra mantel van gevlochten draad.
ik heb het vermoeden dat deze draad makkelijk te beïnvloeden is door andere "magnetische of stroom velden"
en dat ze daarom extra bescherming er om hebben gedaan.
kan een weerstands gevoelige draad zijn.
dus als je deze gaat inkorten of verlengen , ben ik bang dat je het signaal negatief gaan beïnvloeden.
waardoor je motor slechter van kan gaan lopen.

Geplaatst: 16 nov 2009, 23:48
door Benny
ik heb deze set ook gehaald (van jeroentje) en ik denk dat ik een stuk goedkoper was als ik een stuk buis ergens had gehaald en het luchtfiltergedeelte los had gekocht.
want de helft gebruik je niet en de buis moet je in zagen.
en ik had nog een ander verlengstuk van groot naar een klein gedeelte erbij moeten komen om die sensor erbij te kunnen gebruiken.

ik had trouwens ook een ander stuk slang erbij dan die op de foto en die was ruk want als je hem een heel klein beetje boog kwam er al een knik in

van het originele luchtfilter heb ik het gedeelte waar hij de lucht erin perst gewoon laten zitten voor extra koeling