Pagina 1 van 2

HELP! Mijn mx3 loopt ongelooflijk verrot!

Geplaatst: 20 sep 2009, 21:15
door EaElFkJoE
Hallo mede mx3 eigenaren!

Ik heb een probleem met mn mx3 1.8i V6 welke ik in mei van dit jaar heb aangeschaft. Ik heb al een aantal keren het hele forum hier doorgezocht, maar niets kunnen vinden dat mij kon helpen.
Ik hoop dat jullie mijn verhaal even willen lezen en hopelijk kunnen vertellen wat het probleem zou kunnen zijn..

Het volgende is het probleem,
ik heb 4 weken geleden de waterpomp laten vervangen omdat er koelvloeistof lekte. Er lekt nu geen koelvloeistof meer, maar de auto loopt voor geen meter. Hij stottert vaak en houdt erg in met optrekken.
Met dit probleem ben ik terug gegaan naar de garage waar ik de waterpomp heb laten vervangen, maar deze jongens zeggen dat dit niets met het vervangen van de waterpomp te maken kan hebben.

Nu heb ik mijn auto naar een andere garage gebracht omdat ik het idee had dat zij er bijna net zo weinig verstand van hadden als ik zelf.

Bij deze andere garage hebben ze nu alle bougies + bougiekabels, de nokkenas positie sensor, de katalysator(deze zat helemaal verstopt) en de achterdemper(welke ook helemaal aan stront was volgens de garage) vervangen.
Het probleem leek hierna opgelost, maar nu, na weer een paar dagen wat gereden te hebben begint het hele gezeik opnieuw.

Dus wederom houdt ie ontzettend in; pas boven de 4000 toeren 'schiet' ie als t ware vooruit. Niet echt de manier waarop je in deze auto zou moeten rijden lijkt me.

Ik hoop dat iemand een idee heeft waar het wel aan kan liggen.
Alle reacties zijn welkom!

Geplaatst: 20 sep 2009, 21:36
door Dennis_MX3
De auto heeft het alleen onder de 4000 toeren, daar boven nergens meer last van of ook wel?

Ontsteking zou het kunnen zijn.
Veel voorkomend probleem bij een V6 van '91 t/m '94.

Anders mischien een Vris solenoid die het niet goed doet.
Heb nog nooit gehoord dat zo'n ding kapot is gegaan,

Ze gaan open en dicht bij een bepaald toerental, en mischien als er één open of dichtgaat bij de 4000 toeren dat hij daarom boven de 4000 toeren goed loopt en daar onder niet!

Mja dat is ook maar een theorie van mij :roll:

Geplaatst: 21 sep 2009, 09:04
door bramx3
als ze bij de waterpomp zijn geweest
hebben ze ook hoogst waarschijnlijk de distributie riem los gehad
en met terug monteren misschien niet helemaal op tijd gezet

mochten ze dit gaan controleren
ik heb al eens meegemaakt
dat de linker en rechter nokkenas pulley verkeerd om zaten
en dit is vanuit de fabriek gebeurd
ga je in dit geval de timing goed zetten op de merk punten van die pulleys
dan komt de timing alles behalve goed te staan
omdat de merkpunten verschillend zijn

duurde lang voordat ik er achter was.

dus je kan de timing eens laten controlen

Geplaatst: 21 sep 2009, 18:22
door WhiteFinish
Kijk ook eens of je koelvloeistofsysteem goed is ontlucht.

Dingen die het eerste naar boven komen bij mij
- lucht in kvs
- vris die niet werkt
- timing verkeerd

Geplaatst: 24 sep 2009, 17:26
door EaElFkJoE
ok, thanx voor het meedenken!
ik ga het uitzoeken! :)

Geplaatst: 24 sep 2009, 19:48
door Mazdarati MX-6
Heb je de ecu al eens uit gelezen ?

Vaak komt er dan wel eens een fout code naar voren .

Je hebt ook 2 positie sensors .
1 op de olie pomp en 1 in je onsteking .

De nokkenas positie sensor die op de olie pomp zit werkt bij hogere toeren .
Het kan zijn dat de nokkenassensensor in je onsteking kapot is .
Nu heb ik nog niet mee gemaakt dat deze kapot is maar het kan altijd .

Lampda sensors kunnen ook wel eens voor problemen zorgen .

Maar lees je ecu eens uit .
Staat ook een how to op het forum .

Geplaatst: 03 feb 2010, 16:56
door EaElFkJoE
Na maanden gezeur nog steeds niets opgelost. :(

Bij het uitlezen van de ecu krijg ik foutcode 2 'geen NE signaal''.
Betekent dit dat het tijd is voor een nieuwe ontsteking?
Of heeft iemand hier eventueel een andere oplossing voor?
(of een goedwerkende ontsteking te koop?)

Geplaatst: 03 feb 2010, 19:31
door WhiteFinish
EaElFkJoE schreef:Na maanden gezeur nog steeds niets opgelost. :(

Bij het uitlezen van de ecu krijg ik foutcode 2 'geen NE signaal''.
Betekent dit dat het tijd is voor een nieuwe ontsteking?
Of heeft iemand hier eventueel een andere oplossing voor?
(of een goedwerkende ontsteking te koop?)


Dit is je krukas positie sensor.
Waarschijnlijk weigert deze bij hoge toerentallen.

- Vervangen de sensor
- Reset de Ecu
- Test de auto 8)

Geplaatst: 03 feb 2010, 19:54
door EaElFkJoE
WhiteFinish schreef:
EaElFkJoE schreef:Na maanden gezeur nog steeds niets opgelost. :(

Bij het uitlezen van de ecu krijg ik foutcode 2 'geen NE signaal''.
Betekent dit dat het tijd is voor een nieuwe ontsteking?
Of heeft iemand hier eventueel een andere oplossing voor?
(of een goedwerkende ontsteking te koop?)


Dit is je krukas positie sensor.
Waarschijnlijk weigert deze bij hoge toerentallen.

- Vervangen de sensor
- Reset de Ecu
- Test de auto 8)


weet iemand toevallig ook waar ik een krukas positie sensor kan bestellen? en is het eenvoudig te vervangen??

Geplaatst: 03 feb 2010, 20:01
door Jorn