Pagina 1 van 2

auto koelt niet meer

Geplaatst: 11 sep 2009, 14:39
door JForce
stond zonet buiten zag ik een plas koelvloeistof leggen :nut:, even naar garage gegaan thermostaat of waterpomp kapot. Er loopt helemaal geen vloeistof door de motor, resevoir ook helemaal leeg :shock:

Gaat dit veel kosten?
En zijn er ook dingen die je dan beter meteen erbij kunt vervangen?

Geplaatst: 11 sep 2009, 15:54
door RichMX-3
correct me if i'm wrong, maar ik als ik het goed herinner, kan je het beste (of moet zelfs) je distributieriem vervangen aangezien die eraf moet voor de waterpomp, en ik dacht nog wat riempjes maar dat weet ik niet zeker.
Volgens mij kost dit gemiddeld voor de v6 bij een doorsnee garage rond de 1000 a 1200 euro (een hoop geld dus).
Bij mij 1.6 was ik toen der tijd voor 500 klaar.

Geplaatst: 11 sep 2009, 16:05
door JForce
:shock: serieus, 1200 das bijna de helft van wat ie koste.

Als het goed is heeft de d-riem ongv 40.000 gedraaid, dus toen ik hem kocht dacht ik dat kan nog wel even mee.

ik dacht dat d-riem vervangen 600 euro koste, dus met water pomp niet superveel meer hoopte ik. 7 a 8 ofzo

is een klde swap nu niet bijna rendabeler?

Geplaatst: 11 sep 2009, 17:30
door WhiteFinish
Als je een motorswap doet moet je dat ook vervangen alleen gaan er minder werkuren zitten in het vervangen van de hele set.

Doe eerst je systeem eens bijvullen en laat je auto draaien (blijf bijvullen) Kijk dan waar ie lekt.

Geplaatst: 11 sep 2009, 17:47
door JForce
hij staat al bij de garage, ze zouden al even kijken wat het probleem is.
maandag hoor ik meer.

maar als een klde swap bijv 2000 zou kosten dan doe ik dat liever dan 1200 betalen voor een d-riem en waterpomp.

Geplaatst: 11 sep 2009, 18:19
door PaTjE
RichMX-3 schreef:correct me if i'm wrong, maar ik als ik het goed herinner, kan je het beste (of moet zelfs) je distributieriem vervangen aangezien die eraf moet voor de waterpomp, en ik dacht nog wat riempjes maar dat weet ik niet zeker.
Volgens mij kost dit gemiddeld voor de v6 bij een doorsnee garage rond de 1000 a 1200 euro (een hoop geld dus).
Bij mij 1.6 was ik toen der tijd voor 500 klaar.
\


correct me if im wrong, maar kan me herinneren dat ik met de swap de riem/loop/spanrollen al had gemonteerd.
aangezien ik een verkeerde pomp binne had gehad en later die er weer opgeschroefd had zonder de riem er vanaftehalen..... :roll:

Geplaatst: 11 sep 2009, 19:57
door RichMX-3
dat zou dan dus ook kunnen pat, ik weet dat bij mij alles eraf moest iig.
En meen me ook te herinneren dat ik dit vaker heb gelezen bij de v6jes maar nogmaals ik kan er ook naast zitten natuurlijk.
Maar was jou blok niet nog uit de auto toen der tijd ?
Ik weet dat dit kosten plaatje er ook mee heeft te maken ivm al het werk dat ze eraan hebben met monteren/demonteren omdat er zo weinig werkruimte is.

Geplaatst: 11 sep 2009, 20:16
door JForce
ja tis lekker vol daar hehe, nou ik hoop dat het meevalt want het geld was eigenlijk voor andere dingen bedoelt.

Maar de monteur zei dat er geen koelvloeistof circulatie was, dus ik vrees dat het een tijdje sparen word weer.

Geplaatst: 11 sep 2009, 20:48
door SstennizZ
Ik heb momenteel precies hetzelfde probleem... Waterpomp moet vervangen worden en laat meteen de driem en rollen mee vervangen.. Heb een how-to liggen waarbij het blok gewoon kan blijven liggen, dus ga over een maand of twee ff met een maatje aan de slag om het te laten maken.. Komt idd neer op een eurotje of 900 alleen nemen we dan wel de koppeling ook mee. Alles bij elkaar ongeveer 300 euro bij de fordprobestore.

Ik heb overigens al eens gezien dat bij de v6 een waterpomp vervangen is zónder de driem er af te halen. Je moet alleen wel alle kappen van de driem weg halen. Dus als die nog niet vervangen hoeft te worden zou ik hem lekker laten zitten..

Geplaatst: 11 sep 2009, 21:50
door JForce
ik doe het niet zelf, dus ik hoop dat de garage dat dan ook weet. Ze hebben wel eens vaker mx-3 v6 er staan. Weet verder niet wat hier aan gebeurt dan