moeilijke start

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

feeb
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2009, 21:38

moeilijke start

Bericht door feeb »

M`n Mazda mx3 `92 startte de laatste tijd al heel moeilijk.
de bougies, startmotor,benzinepomp functioneren goed. Nu is het zo dat hij helemaal niet meer wilt starten. Gooit `m wel helemaal rond en net zo lang tot de accu is leeggestart. Het vreemde is als ik `m aanduw start hij namelijk wel. Please help!
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

misschien zit probleem in de ecu, of zekering kapot?

of te lage spanning van de accu?
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

idd sluit ff een voltmeter aan op je accu of dynamo of rij ff naar een garage en vraag of ze em door willen meten.
Kost echt 2 minuten tijd en dat weet je gelijk al wat meer ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Geef je gas bij bij het starten?
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Als alles het naar behoren doet is dat niet nodig.
En gas geven bij het starten heb je ook niet geleerd toen je rijles had. :lol:
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Dennis_MX3 schreef:Als alles het naar behoren doet is dat niet nodig.
En gas geven bij het starten heb je ook niet geleerd toen je rijles had. :lol:

Normaal is het is niet nodig. Maar bij hem werkt niet alles helemaal naar behoren zoals je in zijn eerste post kan zien.
De mijne start ook slecht als ik geen gas bij geef als de motor koud is. Vooral in de herfst/winter. Hij start wel, maar soms kost het 2 of meer pogingen. Als ik wat gas bij geef start hij wel meteen.
Maar voor hem is het handig om te weten wat er precies aan de hand is. Als hij wel (beter) start met als hij gas bij geeft dan moet hij het in een andere richting zoeken als dat hij bijvoorbeeld een zwakke accu spanning heeft.
feeb
New member
New member
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2009, 21:38

Bericht door feeb »

Nee ik geef geen gas bij het starten dat hoefde van te voren ook niet. Het ruikt ook niet naar benzine doordat ik misschien dacht dat tie verzopen was. Ik heb ook met een andere wagen startkabels gebruikt. Om zo te kijken of m`n wagen aansloeg. Maar dat deed hij ook niet. Iedreeen alvast bedankt voor de suggesties.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

gewoon ff meten joh, meten is weten ;) kan je een hoop frustraties/kopzorgen schelen.

@ remco, ook in de winter/herfst zou die gewoon goed moeten starten hoor ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

RichMX-3 schreef:gewoon ff meten joh, meten is weten ;) kan je een hoop frustraties/kopzorgen schelen.

@ remco, ook in de winter/herfst zou die gewoon goed moeten starten hoor ;)

Ja ik weet het... het is alsof de toevoer van benzine naar de motor leeg getrokken word naarmate hij langer stilstaat. Als ik een beetje gas geef bij het starten start hij gewoon normaal...
Ik denk dat ik er een keer naar een Mazda dealer mee heen ga, want de meeste garages staan raar te kijken als ze onder m'n motorkap kijken omdat er normaal geen turbo onder zit :p

Maar goed, laten we niet feeb z'n topic gaan volspammen met mijn probleem ;)
Ik dacht alleen dat hij misschien hetzelfde zou kunnen hebben en was dus benieuwd of hij wel kon starten als hij gas bij geeft.
Bij deze @feeb dus: Heb je al geprobeerd om eens wat gas te geven tijdens het starten?
Dennisr
New member
New member
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2008, 17:24
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Dennisr »

Goeiendag, Ik reageer nooit op dit forum maar ik bezit zelf ook een mazda mx-3 v6 als opknapper, en vind het altijd leuk om dingen erover te lezen op dit forum.
Ik ben zelf ook automonteur en ik las dit probleem en heb dit vaker meegemaakt. Het werd toen heel vaak veroorzaakt door het contact slot.
(eigenlijk het electronica blokje achter je contactslot)
Simpele uitleg een auto loopt alleen als ie op contact staat. Wat voorkomt dat als ie stuk is dat ie op de laatste stand voor het starten niet meer het contact meepakt waardoor ie nooit zal lopen.
en als je hem aanduw staat ie direct op contact dus loopt ie wel.
Een manier om te testen is je geschakelde plus van je radio tegen je constante plus aan te houden (zonder radio erin voor geval van complicaties) dan gaat de auto op contact stand en dan proberen te starten.
Hoop dat je het snap en hier wat aan heb, Ik weet wat voor rot probleem het kan zijn. Iniedergeval heel veel suc6
Plaats reactie