Ik heb net mijn papiertje binnen, wat later dan gepland (ben inmiddels 25:P) En ik dacht ik ga op zoek naar een leuke auto. Mijn oog viel eigenlijk gelijk al op een mazda mx-3.
Na wat gespeur rond friesland kwam ik een leuke zwarte MAZDA MX-3 1.8I-24V U9 uit '93 tegen

Het zwart in de velgen is wat weggebladerd en electronica van de deurraam en cigartte aansteker zat los (Technisch doen ze het wel). De verkoper gooit er een nieuwe apk op, verhelpt de electronica en zal een deukje onder de deur van de bijrijderskant gladmaken/spuiten en de banden uitlijnen voor me voor dat bedrag. Dit bood hij allemaal zelf aan, zonder meerprijs (terwijl hij de auto nog maar net had, dus geen druk om te verkopen). Vond ik erg netjes van hem. Ook mocht ik als er toch iets aan mankeren altijd terug komen.
Ik heb onder de kap gekeken, schone nette motor. Testritje gehad, ook piekfijn. Alle knopjes deden het en hoorde geen rare geluiden.
Nu is hij de auto aan het afmaken en kan ik hem zaterdagochtend ophalen.
Maar er spoken nog steeds dingen in me hoofd (zo ben ik nu eenmaal, bij elke aankoop boven de 100euri ;p) Ik had met zo'n auto een hogere prijs verwacht. Gezien zijn staat en alles.
Auto komt uit duitsland (in '99 geimporteerd). Dit hoeft niet erg te zijn, want de km stand is niet onlogisch. Wat vinden jullie? Geen NAP... Geen onderhoudsboekje, en garage heeft hem zelf net een week.
RDW zegt dat er een apk loopt tot december dit jaar. Maar ze geven me nu al een nieuwe apk. Is dit gebruikelijk?
RDW geeft een rijklaar massa van 1215 aan en een leeg 1115. Welke geldt dan voor wegenbelasting? Gezien het net een schaal verschil is.
Zaterdags haal ik hem op, maar dan zijn de banken gesloten. Maar ik wil hem het liefst pas verzekeren net na aankoop. Kan je ter plaatse via internet een autoverzekering afsluiten bij bijv de rabobank? Of als ik hem vrijdag afsluit en mocht de koop niet doorgaan, zo kunnen annuleren zonder veel extra kosten?
Andere dingen waar ik op moet letten bij de laatste checkup die ik misschien over het hoofd heb gezien?