Pagina 1 van 1

Diepe plas met water, nu doet mijn MX3 heel raar

Geplaatst: 17 mei 2009, 12:25
door *p.e.t.e.r.*
Ik heb een groot probleem met mijn Mx3 1.8 V6.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Afgelopen nacht reed ik met mijn Mx3 door een hele diepe plas met water heen.
Ze waren daar met de weg bezig en ik stond tot mijn mist lichten in het water.
Mijn auto liep toen heel beroerd, hij begon te stotteren, er kwam een pruttelend geluid uit de uitlaat en trok slecht op.
Na 5 minuten rijden was dit voor bij.
Toen ik eenmaal de snelweg op reed trok hij heel slecht op en begon ook te stotteren. Eenmaal bij de 120KM was dit voorbij, tot dat ik bij een stoplicht kwam en mijn auto uit viel. Hij starte daarna weer vrij makkelijk.
Het uitvallen onder de 2000 toeren stopte helaas niet.
Hoe langer de dag duurt hoe beroerder de MX3 ging lopen. De MX3 bleef steeds vaker uitvallen, steeds moeilijker te starten, steeds meer vermogen verlies (hij trok haast niet meer op) en er kwam een steeds hardere geluid uit de uitlaat.

Op mijn werk heb ik heb ik vrijwel alle belangrijke factoren gecontroleerd die hier mee te maken zou kunnen hebben bij mijn weten.
Ik ben zelf 1e bedrijfsmonteur en mijn ideeën zijn op waar aan het zou kunnen liggen.
Misschien kunnen jullie mij helpen waar aan het misschien zou kunnen liggen.

Groetjes, Peter

Geplaatst: 17 mei 2009, 12:29
door raymondmx-3
heb je eens gekeken of er nog veel water in de uitlaat zit???

daardoor kan hij heel slecht gaan lopen, heb dit zelf ook al eens meegemaakt.

nadat de uitlaat weer helemaal kurkdroog van binnen was (ook alles uit de dempers en cat) toen liep hij weer helemaal super.

Geplaatst: 17 mei 2009, 12:40
door *p.e.t.e.r.*
Dat is een uitlaat op maat van voor tot RVS van HKS met een Katvervanger.
Ik heb net gekeken maar mijn uitlaat ik kurk droog.

Geplaatst: 17 mei 2009, 13:21
door mx3freak
natte bedrading onder de kap?

Geplaatst: 17 mei 2009, 13:32
door *p.e.t.e.r.*
Hier ben ik gelijk naar gaan kijken.
Het was wel een beetje nat onder de kap. Ik heb alleen wat water gevonden in 1 bougiegat. Ik heb toen alle bougie's er uit gehaalt alles laten drogen, de gaten goed droog gemaakt met een luchtspuit.
(toen ik dit zag dacht ik dat het hier aan lag)
Eenmaal alles weer in elkaar en starten. De MX3 starte nog steeds heel erg beroerd, stationair liep hij nog steeds onder de 500 toeren en de motor viel weer uit.

Bedankt voor het reageren !

Geplaatst: 17 mei 2009, 14:12
door *p.e.t.e.r.*
Mijn bobine geeft 14.73 K OHM aan.

Is dit een goede waarde??

Gr.

Geplaatst: 17 mei 2009, 17:26
door zilverbird
Hallo

kijk even na of de bougie`s goed zijn en goed vonken kan zijn dat het water deze hebben stuk gemaakt

en alle stekkers nakijken of deze ook echt droog zijn

p.s die van mij loopt stationeer ook 500 toeren blijft gewoon draaien

en kijk je ontsteking na water en stroom gaan niet samen nee

Geplaatst: 17 mei 2009, 20:26
door Fullsize
Heb je een cold air intake?

Geplaatst: 18 mei 2009, 11:07
door *p.e.t.e.r.*
Na het uitlezen van me ecu blijkt het een probleem te zijn met de egr. De egr-sensor gaf een verkeerde waarde aan omdat de egr open bleef steed continu. nu is ie dicht en ik heb de stekker er vanaf gelaten en het hele probleem is weg.
Bedankt voor het meedenken