Spuiten interieurdelen

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Spuiten interieurdelen

Bericht door SstennizZ »

Is er iemand in de buurt van Den Haag die mij zou willen helpen met het spuiten van interieurdelen? Ik ben zelf een ontzettende n00b met spuitwerk en heb vaker gezien hoe het zegmaar niet moet en wil het dus wel goed gedaan hebben..
Heb het zelf al eens geprobeerd en waag me er niet meer alleen aan. Zonde van de verf..
Wilde die zilvere hier kopen, maar piste net buiten de boot....
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Eerst goede voorbewerking. Heel goed schuren met meerdere korrelvarianten.
Dat kost al een hele berg tijd, dus ik zou daar beginnen :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

WhiteFinish schreef:Eerst goede voorbewerking. Heel goed schuren met meerdere korrelvarianten.
Dat kost al een hele berg tijd, dus ik zou daar beginnen :)


als je alles spiegelglad wil hebben wel!

maar, om het gewoon een kleurtje te geven is het niet echt nodig.

plastic primer
kleur
en goede blanke lak, liefst 2k

tussen de plastic primer en kleur nog nooit gewone primer gebruikt, gaat prima!

wel goed ontvetten en met korrel 800 nat voorschuren.

kan weinig mis gaan!
gewoon dunne lagen aanbrengen!

of ff op youtube kijken, staan zat filmpjes hoe mensen het doen
qua bewegingen enzo!

het is echt goed te doen!

zorg wel dat het een beetje redelijke tempratuur is!
en, doe je het in de schuur, zorg dat de buitenlucht niet te vochtig is!
anders kan het mat slaan!
en dat krijg je er slecht uit!


gewoon proberen!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

gewoon lekker origineel laten.. ;)

straks ben je die kleur een keer zat of heb je heel wat anders in gedachten en dan zit je daar weer mee, moet je weer stad en land afzoeken om originele schadevrije delen, en ALS je ooit de mx een keer wilt verkopen dan hebben mensen vaak liever dit soort dingen origineel en netjes als gespoten en in een stijl die zij niet willen

goh, dat klinkt als zelfde probleem wat ik ook gehad heb :mrgreen:


maar goed, heb het zelf dus ook gedaan, schuren lijkt me niet goed plan, aangezien er al een lichte structuur in diverse onderdelen zit, maar wel goed ontvetten, lichtjes opschuren want zit 9 van de 10 keer van die fijne siliconenbasis cockpitspray rommel op

gewoon GOED ontvetten en evt heel licht met fijne korrel opschuren, dan primeren, en zeker zoals sander aangeeft: GOEIE clearcoat.

dit maakt zoveel verschil, plus dat je dan soms binnen het jaar al loslatende verf hebt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

turbulence schreef:gewoon lekker origineel laten.. ;)

straks ben je die kleur een keer zat of heb je heel wat anders in gedachten en dan zit je daar weer mee, moet je weer stad en land afzoeken om originele schadevrije delen, en ALS je ooit de mx een keer wilt verkopen dan hebben mensen vaak liever dit soort dingen origineel en netjes als gespoten en in een stijl die zij niet willen

goh, dat klinkt als zelfde probleem wat ik ook gehad heb :mrgreen:


maar goed, heb het zelf dus ook gedaan, schuren lijkt me niet goed plan, aangezien er al een lichte structuur in diverse onderdelen zit, maar wel goed ontvetten, lichtjes opschuren want zit 9 van de 10 keer van die fijne siliconenbasis cockpitspray rommel op

gewoon GOED ontvetten en evt heel licht met fijne korrel opschuren, dan primeren, en zeker zoals sander aangeeft: GOEIE clearcoat.

dit maakt zoveel verschil, plus dat je dan soms binnen het jaar al loslatende verf hebt


beetje slecht excuus om het niet te doen,
rekening houden met iemand anders die heel mischien ooit je auto wil kopen.
ik weet niet hoor!

en spuitbusje zwart doet ook weer wonderen!

maar, haal gewoon wat onderdeeltjes op de sloop
of wat hier te koop staat
en ga het gewoon proberen!

is echt goed te doen allemaal!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

miz is het 9 van de 10 keer allemaal net niet... of het staat niet of het staat echt zo nep dat het gewoon niet mooi is...

in sommige gevallen kan het wel mooi zijn, maar in mij mening kom je er vaak op terug na een tijdje omdat het of niet mooi blijft of niet mooi is

maar goed, dat is MIJN mening he ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

Volgens mij vroeg Dennis niet of ie wel of niet zijn interieur moet spuiten, maar of we hem hierbij willen helpen..

Het is inderdaad niet moeilijk, gewoon als Sander zegt licht opschuren, dan ontvetten (met wasbenzine, niet met thinner!), vervolgens plastic primer, de kleur lak en afwerken met blanke lak.

Eigenlijk wel een klusje voor als het wat warmer wordt, hecht de verf beter/sneller.
Afbeelding
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Speldenknop schreef:Volgens mij vroeg Dennis niet of ie wel of niet zijn interieur moet spuiten, maar of we hem hierbij willen helpen..


En zo is het maar net!! :bier: :mrgreen:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Ik schuur nooit eigenlijk. De kans is dan zeer sterk aanwezig dat door de kunststof primer allemaal krulletjes ontstaan. En dan heb je er nog meer werk aan.
Goed ontvetten en goede primer zullen een goed resultaat geven.

Er zijn additieven op de markt (professionele spuiters) die je toe kan voegen waardoor de lak elastisch blijft. Dat is ideaal voor dasboards waar een schuimlaagje onder de toplaag zit. Je kan er dan een vinger in drukken en het komt gewoon weer terug, zonder dat er scheurtjes in de lak komen.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
lucifer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 apr 2008, 17:44
Locatie: geldrop

Bericht door lucifer »

ik ben het interieur aan het stofferen is net tog wat beter als spuiten ma je moet het wel kunnen



wil je iets gestoffeerd hebben pm me


gr kevin
i dont drive fast i fly low
wil je iets gestoffeerd hebbe pm me
Plaats reactie