Slechte koude start

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Slechte koude start

Bericht door SstennizZ »

Sinds ik mijn mx heb merk ik dat hij koud even nodig heeft om aan te slaan. Het is niet veel, een seconde of 2 a 3, maar heb toch het idee dat het niet nodig is..
Nu heb ik gister de bougies vervangen (die zagen er niet uit overigens) maar dat heeft niet geholpen. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

bij mij duurt het soms ook iets langer als het kouder/vochtiger wordt... denk dat je je hier niet te veel zorgen over hoeft te maken (tenzij hij echt lang nodig heeft om te starten)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Bij mij ook met vochtig weer hoor, 2 seconden zeker wel. Probeer het nog eens als je hem smorgens laat staan en smiddags in de stralende zon start, dan springt het gelijk aan .Geen zorgen maken!
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Bij mij heb ik ook een soortgelijk probleem.

Echter:

Als je hem koud wil starten, even een seconde wachten, dat je tijd in de display wordt aangegeven. Dan even kort starten, slaat die niet aan, even wachten. Dan hoor je een zoemend geluid, net of je brandstof/vacuum op druk wordt gezet. Probeer het dan nog eens, start hij vaak wel gelijk.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

Ik heb dus exact hetzelfde...
Gebeurd vrijwel alleen in de ochtend, als hij echt een uur of 10 / 11 uitgestaan heeft. 'savonds na het werk heb ik het probleem over het algemeen niet. Wat toch al gauw weer 8 uur stilstand is.
's Ochtends is het ook vochtiger natuurlijk. Wat dus waarschijnlijk ook inderdaad het probleem is.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Slome schreef:Bij mij heb ik ook een soortgelijk probleem.

Echter:

Als je hem koud wil starten, even een seconde wachten, dat je tijd in de display wordt aangegeven. Dan even kort starten, slaat die niet aan, even wachten. Dan hoor je een zoemend geluid, net of je brandstof/vacuum op druk wordt gezet. Probeer het dan nog eens, start hij vaak wel gelijk.


wat ik normaal doe is gewoon de sleutel in het contact steken, 1 slag draaien, dan hoor je vaak een klikje (relais van de benzinepomp) seconde wachten en dan pas starten
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Dat werkt bij mij dus niet, blijkbaar reageert die relais dan niet goed?
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

kan wel kloppen dat die dat bij jou niet zo doet.

Bij mijn mx begint de brandstofpomp pas te lopen als je begint met starten en slaat de motor af dan stopt de pomp ook automatisch als die merkt dat de motor niet meer loopt.

Dus ik denk dat jij hetzelfde hebt.

Enige wat kan met t op contact zetten is dat de ecu zich ff kan instellen.

En ik snap niet waarom druk gemaakt word over een halve seconde langer starten. tis notabene een v6. geen 1 pittertje plus het word langzaamaan snel kouder dus de motor start dan al iets moeilijker en de accu gaat ook langzamerhand achteruit. dus start dan nog slechter.

Maar slecht starten is als je 2 a 3 minuten nodig hebt om te starten.
Driven by a sixpack
Plaats reactie