Douane invoer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Douane invoer

Bericht door WhiteFinish »

Weet iemand misschien waar de douane voornamelijk op controleert?

Is het op nieuwe dingen in de doos?
- Gebruiksaanwijzing
- zakjes met moertjes boutjes
- etc

Wanneer geloven ze dat het een gift is? Of namen ze de aangegeven waarde aan voor 'waar'

Alle tips helpen :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: Douane invoer

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:Weet iemand misschien waar de douane voornamelijk op controleert?

Is het op nieuwe dingen in de doos?
- Gebruiksaanwijzing
- zakjes met moertjes boutjes
- etc

Wanneer geloven ze dat het een gift is? Of namen ze de aangegeven waarde aan voor 'waar'

Alle tips helpen :)


ik heb toen headers uit de US laten invoeren, en hij had er op vermeld ''downpipe diesel engine'' ''not for resale, demo use only''

dat werd gewoon gehonoreerd door de doaune, bedrag op het formulier meegezonden wordt aangehouden als waardebedrag.

dus als jij erop zet dat het niet voor wederverkoop is dan zal dat normaal gesproken worden geaccepteerd, maar goed die garantie kan ik je niet geven natuurlijk ;)

gewoon gokken en zien wat ermee gedaan wordt\
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Gaat het om spullen opsturen of meenemen in het vliegtuig?

Volgens mij kijken ze bij verzending vaak naar de afzender. Is dat een bedrijf, dan zullen ze strenger controleren dan wanneer het een natuurlijk persoon is. Mijn vader stuurt me ook regelmatig dingen uit Amerika, daar zijn nog nooit problemen mee geweest.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het gaat om opsturen.

Maar het is niet maar 1 product. het is een doos met meerdere productenn.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Wat voor produkten gaat het allemaal om?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Puur autoproducten, maar kan altijd wat schoenen, boeken en kleren toevoegen :mrgreen:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Nightrider
Pilot
Pilot
Berichten: 968
Lid geworden op: 30 aug 2004, 13:58
Locatie: Aarschot BELGIE
Contacteer:

Bericht door Nightrider »

WhiteFinish schreef:Puur autoproducten, maar kan altijd wat schoenen, boeken en kleren toevoegen :mrgreen:


Jaja , vuile was en het boek "how to wash clothing" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nee , ik heb uit canada al dingen besteld. Verstuurd nog niet.
Heb achteraf dounakosten gekregen , weet er eigenlijk niks van hoor.
Mss helpt dit wat? ;)
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Ik zou heel erg opletten met het versturen van kleding. Hier wordt gegarandeerd heffing op geheven omdat kleding in het buitenland vaak veel goedkoper is.

We hebben het ook gehad met shirts uit Australie, waren met een geborduurd logo. 1 versturen geen probleem, maar 2 of meer gelijk douna erop en een niet misselijke naheffing.


Op de site van de belastingdienst kun je vinden wat en voor hoeveel je mag invoeren. Trucjes zoals 'gift' en 'not for sale' helpen lang niet altijd.
Zover ik heb begrepen worden alle pakketten uit de States gecontroleerd op inhoud en vrachtbrieven.


Auto onderdelen is moeilijk te zeggen, ligt vaak aan de waarde van een product, maar ook hier is niet echt een vaste lijn op te trekken. Voor mijn stuur en naaf moest ik invoerrechten en btw betalen, maar voor mijn snap-off weer niet, terwijl beide pakketten ong dezelfde waarde vertegenwoordigen.
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Ik zou alles zonder verpakking versturen en er gebruikt uit laten zien (beetje smeer erop, wat krasjes bij de schroefgaten, enz.) en dan bijvoorbeeld aan je vader adresseren en ook je eigen naam als afzender erop. Vervolgens als omschrijving "used car parts" met als waarde xxx dollar. Dan denken ze hopelijk dat je gewoon wat 2e hands onderdelen voor je pa hebt gekocht. Kleding moet je alleen versturen als het duidelijk al gedragen is. Daar loop je anders inderdaad een behoorlijk risico mee. Een collega van me is zo een aantal nieuwe Levi's broeken kwijt geraakt bij de douane.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

LeonPG schreef:Ik zou alles zonder verpakking versturen en er gebruikt uit laten zien (beetje smeer erop, wat krasjes bij de schroefgaten, enz.) en dan bijvoorbeeld aan je vader adresseren en ook je eigen naam als afzender erop. Vervolgens als omschrijving "used car parts" met als waarde xxx dollar. Dan denken ze hopelijk dat je gewoon wat 2e hands onderdelen voor je pa hebt gekocht. Kleding moet je alleen versturen als het duidelijk al gedragen is. Daar loop je anders inderdaad een behoorlijk risico mee. Een collega van me is zo een aantal nieuwe Levi's broeken kwijt geraakt bij de douane.


Ik was ook al zoiets het denken. vraag me alleen af of het wel verstandig is om het naar een familielid te verzenden.
Zou het bijvoorbeeld ook naar een vriend kunnen verzenden.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie