Gisteren ben ik samen met een kennis wezen kijken bij een blueish green MX-3 1.6 uit 1992.
We hebben natuurlijk eerst de FAQ over het aanschaffen van een MX gelezen, en al die punten nagelopen. Het is op zich een nette MX-3 voor zijn leeftijd, maar wat mij opviel in negatieve zin waren de volgende drie dingen:
- het motorblok is aan de onderkant nat van de olie:
Het oliefilter en de olie zijn pas geleden nog vervangen en aan de bovenkant is het blok voor zover ik kon zien wel schoon. Het olieniveau zit ongeveer tussen de F en de L op de peilstok in.
- de uitlaat klinkt bij het spruitstuk alsof hij lek is:
http://video.google.nl/videoplay?docid=6060578954015095231&hl=nl
- de motor pakt niet in 1 keer op als je gaat optrekken, rond de 3000 rpm of hoger je gas loslaat en dan weer gas bijgeeft, hij houdt dan +- een halve seconde in voordat ie weer gaat klimmen in toeren. Hier heb ik helaas geen filmpje van.
Ik persoonlijk zou de auto in deze staat niet kopen, maar ik wilde toch even wat extra meningen, dus... zouden jullie deze auto kopen en wat zou je er dan voor bieden?
Edit 22-05: op verzoek van verkoper link naar advertentie verwijderd
Kennis heeft een 1.6 uit '92 gezien, maar...
Moderator: Moderators
-
- Moderator
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Contacteer:
Kennis heeft een 1.6 uit '92 gezien, maar...
Laatst gewijzigd door MX3V6_DH op 22 mei 2008, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
vraagt er een boel geld voor....
2750 voor een 1.6 uit 1992... kun je beter voor zelfde geld eentje halen die jonger is, enige ''minpunt'' is dat ie dan vaak wel standaard qua bodywerk is...
klinkt wel als een trekkertje ofzo joh op dat filmpje,
over die olielekkage onderop, zou hem dan toch echt op de brug zetten en zien waar het wegkomt want is niet fris natuurlijk...
persoonlijk.... ging ik kijken bij een ander, er is meer handel op de markt... mx ziet er wel netjes uit, maar als er straks nog veel kosten in moeten voor reparatie dan is het alsnog een dure aankoop..
2750 voor een 1.6 uit 1992... kun je beter voor zelfde geld eentje halen die jonger is, enige ''minpunt'' is dat ie dan vaak wel standaard qua bodywerk is...
klinkt wel als een trekkertje ofzo joh op dat filmpje,
over die olielekkage onderop, zou hem dan toch echt op de brug zetten en zien waar het wegkomt want is niet fris natuurlijk...
persoonlijk.... ging ik kijken bij een ander, er is meer handel op de markt... mx ziet er wel netjes uit, maar als er straks nog veel kosten in moeten voor reparatie dan is het alsnog een dure aankoop..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- NightQrawler
- Pilot
is deze niet wat voor je,
http://link.marktplaats.nl/161675169
staan nu 88 MX-3's te koop op marktplaats, deze staat als goed is nog bij een garage ook.
http://link.marktplaats.nl/161675169
staan nu 88 MX-3's te koop op marktplaats, deze staat als goed is nog bij een garage ook.
If you dont like it, Customize it!!!