Pagina 1 van 2

LPG injectie

Geplaatst: 26 dec 2004, 10:40
door X-Centric
is dit goed/slecht voor de V6 ?
heb al horen zeggen dat dit niet gezond is voor een V6, en wel eens voor problemen zorgt.
maar langs de andere kant kun je dan wel heel cheap rondrijden ... :)

laat even jullie mening/ervaringen weten pls.


thx,

X

Geplaatst: 26 dec 2004, 13:08
door Gast
Gas is om op te koken :lol:

Geplaatst: 26 dec 2004, 13:48
door martinenijenhuis
Idd. daar zijn geen andere woorden voor!!!

Groetjes M&M

Geplaatst: 26 dec 2004, 19:57
door crazyarjan
het probleem met gas is dat het bijzonder storings gevoelig is

Maar als je lpg wil kan je het beste LPI nemen
heb je ook minder last van klepslijtage
en motor tuners kunnen er meer vermogen uit halen dan bij benzine motoren
door de koelende werking van vloeibare gas in het inlaatspruituk
wordt de inlaat lucht koeler en dus dichter en dus ook meer zuurstof bevat (net als een intercooler)
dit is ook wel het duurste systeem reken op 3 a 4000 euro
maar werkt wel het mooiste

Geplaatst: 28 dec 2004, 23:06
door speedymike
GAS hoe durf je dat woord in je mond te nemen :?
alleen maar op koken en anders op de camping voor je kachel gebruiken

Geplaatst: 29 dec 2004, 17:48
door crazyarjan
HE KOM OP ZEG!!!!
hij stelt een serieuse vraag
en krijgt alleen van K%T antwoorden

Geplaatst: 29 dec 2004, 23:34
door Marcjuh
crazyarjan schreef:het probleem met gas is dat het bijzonder storings gevoelig is

Maar als je lpg wil kan je het beste LPI nemen
heb je ook minder last van klepslijtage
en motor tuners kunnen er meer vermogen uit halen dan bij benzine motoren
door de koelende werking van vloeibare gas in het inlaatspruituk
wordt de inlaat lucht koeler en dus dichter en dus ook meer zuurstof bevat (net als een intercooler)
dit is ook wel het duurste systeem reken op 3 a 4000 euro
maar werkt wel het mooiste


Goed antwoord. Weet je misschien ook hoe het zit met de kosten want gas is dan wel goedkoper mar wegen belasting weer meer of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst: 30 dec 2004, 12:26
door X-Centric
hoi, bedankt voor het ene goede antwoord dat ik heb gekregen :)
ik heb zelf wat onderozke aan het doen geweest, en idd, LPI is echt wel properste, maar ook duurste.
maar als je de investering bekijkt over een periode van een 3 tal jaar dan heb je hem terug betaald.
dus als je zeker weet dat je langer dan dat met je mxje gaat rijden is het dus pas na 3 jaar belonend.
tenzij je echt veel km's trekt.
LPI heeft btw praktisch geen vermogenverlies.

X

Geplaatst: 04 jan 2005, 21:06
door speedymike
ja sorry hoor. maar gas is niet echt ideaal voor auto met hoog vermogen en kleine cilinder inhoud.
het heeft idd zo zijn voor en nadelen. helemaal mee eens.
ik ben nog bezig met een faq hierover.

Geplaatst: 06 jan 2005, 23:16
door crazyarjan
belasting is idd wel anders omdat je met extra gewicht zit ivm je tank
en andere gas componenten
hoe dit precies zit
moet je denk ik maar even bij de site van het rdw moeten kijken
of bij een autogas specialist vragen