automatische vergrendeling enz

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

martien76
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2008, 12:08
Locatie: helmond

automatische vergrendeling enz

Bericht door martien76 »

Vraag je zoals jullie weten heb ik al een topic geopent met het check lampje.

Nu hadt ik de mx3 bij een garage gehaald en een seat cordoba ingeruilt,en centjes erbij natuurlijk.

Nu een vraag wat zijn mijn rechten en wat zijn de verplichtingen van de auto verkoper.

Check lampje brandt dus sensor waarschijnlijk kapot op terug reis rechter portier raam niet meer automatische omhoog.

Er zit een teq alarm in alarm gaat er op maar hij sluit niet automatische de deuren maar de auto dealer zegt dat is normaal want dan moet er een extra unit bij.

Als ik de auto wil sluiten met de sleutel wil ie bvb rechter portier opslot gooien maar linker weigert dienst lock gaat wel dicht portier blijft open dus moet ik ook aan de andere kant van de auto handmatig de deur opslot gooien.

heb hem gekocht bij een garage in doorneburg bij gent gelderland hij is bij de bovac aangesloten dus wat zijn me rechten op reparaties.

Heb een goede seat ingeruilt van bouwjaar 97 met geen makementen .

Dus weet niet of er iemand bij advies kan geven ja ja het is wat zo de binnenkomst hier.

Mvg Martien
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Ik heb geen idee wat je rechten zijn...
Maar dat de centrale vergrendeling niet werkt als je de passagierskant sluit is normaal bij standaard mx-3's. Je hebt daarvoor inderdaad een extra module nodig.
Het raam niet omhoog heb je zo nagekeken, paar schroefjes en je hebt het deurpaneel ervan, dan zie je hoe je raam en alles in mekaar zit.

Maaru, dit zijn dingen die je niet opgevallen zijn toen je de auto kocht?!? Wilde hem zeker heeel graag hebben is mij ook gebeurt, eerste maand al 500eu aan reparaties :(
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Wat je rechten zijn hangt af van de verkoopprijs van de auto. Ik meen dat je boven 3500 Euro sowieso recht hebt op een half jaar garantie.
Ik zou eerst eens afwachten wat de garage doet. Een kapotte sensor kan voorkomen. Wat betreft de vergrendeling, wat BruteFrits zegt klopt inderdaad. Centrale vergrendeling via de sleutel werkt aleen vanaf de bestuurderszijde. Het kan ook goed dat een alarm niet op de cv is aangesloten en je de auto niet kunt openen met de afstandsbediening. Daar zijn vaak wel extra modules voor te koop.

Maar als je echt je twijfels hebt over die auto, laat hem dan keuren door de Bovag / ANWB. Kost je ongeveer 150 Euro plus een jaarabonnement bij de ANWB. Ze kijken de auto dan helemaal na op (aankomende) problemen. Je krijgt netjes een rapportje mee, waarmee je toch wat meer in te brengen hebt als je met de garage in discussie gaat.

En anders kan je altijd hier op het forum vragen of iemand met wat meer kennis eens naar de auto wil kijken. Er zijn hier zeker een aantal mensen die er veel kijk op hebben.

Succes ermee!
martien76
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2008, 12:08
Locatie: helmond

Bericht door martien76 »

dankje voor jullien berichten alvast en deurvergrendeling sluit ik aan de bestuurders kant, zie de lock aan de pasagiers kant dan ook sluiten maar als ik het dan check trek ik hem zo open.

Mvg Martien
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

op alles wat je koopt zit in principe een garantietermijn ( vastgesteld in europese wet aangaande consumentenbescherming)

tenzij de verkoop expliciet gezegd heeft dat je geen garantie hebt of dat als er wat mis gaat hij niet voor de kosten opdraait heb je geen poot om op te staan.

aangezien je de auto koopt als leek ( ervanuitgaand dat de gemiddelde autokoper dit is) moet je kunnen vertrouwen op de verkopende partij.

dat de auto nu al deze foutmelding geeft ( en dat zelfs al deed VOOR de aanschaf maar door de dealer afgewimpelt werdt voor een te lage accu spanning) is een feit dat het gebrek er al was voordat je de auto kocht, dus is de verkoper verplicht een gedeelte of alle gemaakte kosten te vergoeden...

hoe oud is de auto die je gekocht hebt? een knocksensor is niet een slijtend onderdeel welke vaak vervangen moet worden.

ik zie dat je zegt dat de garage ook bovag aangesloten is, dus dat scheelt een hele hoop..

Garantie

Het BOVAG Garantiebewijs is het garantiecertificaat van de autobedrijven die bij BOVAG zijn aangesloten. U krijgt het bij aankoop van een gebruikte auto met een aankoopbedrag vanaf 4.500 euro. Het Garantiebewijs geeft u recht op zes maanden standaardgarantie op onder meer verborgen gebreken aan de auto en aan onderdelen en toebehoren, tenzij dit op de koopovereenkomst nadrukkelijk is uitgesloten. Betaalt u minder voor uw auto, maar altijd nog meer dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde, dan heeft u ook recht op de BOVAG-garantie.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
martien76
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2008, 12:08
Locatie: helmond

Bericht door martien76 »

turbulence schreef:op alles wat je koopt zit in principe een garantietermijn ( vastgesteld in europese wet aangaande consumentenbescherming)

tenzij de verkoop expliciet gezegd heeft dat je geen garantie hebt of dat als er wat mis gaat hij niet voor de kosten opdraait heb je geen poot om op te staan.

aangezien je de auto koopt als leek ( ervanuitgaand dat de gemiddelde autokoper dit is) moet je kunnen vertrouwen op de verkopende partij.

dat de auto nu al deze foutmelding geeft ( en dat zelfs al deed VOOR de aanschaf maar door de dealer afgewimpelt werdt voor een te lage accu spanning) is een feit dat het gebrek er al was voordat je de auto kocht, dus is de verkoper verplicht een gedeelte of alle gemaakte kosten te vergoeden...

hoe oud is de auto die je gekocht hebt? een knocksensor is niet een slijtend onderdeel welke vaak vervangen moet worden.

ik zie dat je zegt dat de garage ook bovag aangesloten is, dus dat scheelt een hele hoop..

Garantie

Het BOVAG Garantiebewijs is het garantiecertificaat van de autobedrijven die bij BOVAG zijn aangesloten. U krijgt het bij aankoop van een gebruikte auto met een aankoopbedrag vanaf 4.500 euro. Het Garantiebewijs geeft u recht op zes maanden standaardgarantie op onder meer verborgen gebreken aan de auto en aan onderdelen en toebehoren, tenzij dit op de koopovereenkomst nadrukkelijk is uitgesloten. Betaalt u minder voor uw auto, maar altijd nog meer dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde, dan heeft u ook recht op de BOVAG-garantie.


Hij is van 92 en is in 95 ingevoerd vanuit amerika.

en is er verschil kwa onderdelen a europees model wat schijnbaar is het raam mechanisme kapot en moet besteld worden .

Maar morgen zijn we in doorneburg bij de garage dealer.

En heb me voorgenomen niet weg te gaan voordat de gebreken zijn opgelost zeker met het checklampje dat was te plekke al raam bestturders kant begaf het op de terug weg om weer te sluiten .

Dus hoop dat de garage houder mewerkend is.

Mvg Martien en ja leek ben ik kwa auto`s(KOPEN)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

je moet je gewoon niet laten afwimpelen door de verkoper in iedergeval..

en als het een koppige ingenomen verkoper is, gewoon beetje bluffen en zeggen dat je hebt uitgezocht en dat je gewoon compleet in je recht staat en dat je anders eens uitgaan zoeken of het anders via de rechter gespeeld kan worden...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Raymond
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:51

Bericht door Raymond »

ik zou er wel bij blijven mbt dat motorchecklampje... niet dat ze je gewoon het lampje eruit halen en zeggen dat het gemaakt is :x heb al vanalles mee gemaakt!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

zou je evt ergens even een merktekentje op moeten maken waarmee je dat kan achterhalen..

een klein stifstreepje op een schroef, of beetje tipex in een schroef stiften...

dan is het zo te achterhalen of ze de boel bedonderen. daarentegen als de foutmelding blijft bestaan in de ECU dan kun je dit heel makkelijk overleggen en hebben ze nog een groter probleem want met die praktijken kunnen ze hun bovag garantiekeurmerk kwijtraken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
martien76
New member
New member
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 apr 2008, 12:08
Locatie: helmond

Bericht door martien76 »

Hou jullie op de hoogte morgen weet ik meer hoe de dealer het oplost Gr Martien,

Dus breng morgen verslag uit ps mx3 is wel een bijzondere wagen
Plaats reactie