Pagina 1 van 2

carbon kap komt tegen veerpootbrug aan

Geplaatst: 27 feb 2008, 21:23
door turbulence
Yence schreef:Een bpt past niet onder een OEM/Carbon motorkap.


ff inhaken op deze opmerking yence...

maar hoe zit dat eigenlijk met de veerpootbrug dan? want bij mij komt de veerpoot ook tegen de motorkap aan namelijk...

ik zie duidelijk schaafplekjes op de veerpoot en op de onderkant van de kap...

ik heb de veerpoot al moeten ophogen met een aantal ringetjes aangezien ie niet over de curved neck heen kan van de ZE

Geplaatst: 27 feb 2008, 21:50
door sander
zou er wel ff een rubbertje tussenzetten

maar, als die erop klemt,kan die er ook niet op klapperen!

ik heb bij mij kap ook een aantal lagen poly moeten toevoegen voor de stevigheid, ben ook wel benieuwd of het bij mij nog gaat uitkomen

Geplaatst: 27 feb 2008, 21:52
door turbulence
ik vraag me ook af wat nu waar tegenaan klappert...

veerpootbrug zit redelijk vast lijkt mij, kap zal eerder tijdens het rijden de neiging hebben om omhoog te gaan dus snap niet echt hoe het kan of hoe op te lossen...

Geplaatst: 27 feb 2008, 21:59
door Yence
Zowel bij deze als bij de Aeroworks raakt 'ie bij mij de vootbrug niet. Moet wel zeggen dat mijn veerpootbrug onder de moeren van de veerschotel zit en niet nog's extra erbovenop, zoals de meeste dat wel hebben. Nadeel is dat je wel je mx opnieuw uit moet laten lijnen als de veerschotels los geweest zijn.

De Aeroworks raakt trouwens wel het kleppendeksel bij de 4cyl. DOHC.

Geplaatst: 27 feb 2008, 22:14
door turbulence
hij zit nu dus bij mij inderdaad bovenop die moeren, maar eronder is geen optie eigenlijk aangezien de veerpoot zonder de extra ringetjes eronder zelfs al het inlaatspruitstuk raakt...

beetje kl*te combinatie dus... deze carbon kap icm ZE icm veerpootbrug :?

zag wel dat er veelvuldig contact was aangezien er al goed wat lak van de veerpootbrug was afgeschraapt en er ook al wat meer beschadigingen onder de kap zaten :cry:

stuk uit de motorkap halen is eigenlijks enige optie, maarja :shock: :?

Geplaatst: 27 feb 2008, 22:22
door WhiteFinish
Mikee heeft toch ook gewoon met een ze curved neck gereden, veerpootbrug en JOU kap?

Geplaatst: 27 feb 2008, 23:15
door Yence
Moet goed te doen zijn om een stuk van de verstevigingsbalken af te halen toch, kan op zich niet zoveel kwaad lijkt me? Aangezien de kap gewoon dicht kan, zal er zoveel niet af hoeven.

Geplaatst: 28 feb 2008, 12:01
door BruteFrits
Ik heb het zelfde probleem de veerpootbrug over het blok van Mikee. Moet er ringetjes tussen zetten anders komt ie niet over (millennia) spruitstuk heen, maar ondertussen raakt ie wel de motorkap...

Geplaatst: 28 feb 2008, 19:11
door turbulence
BruteFrits schreef:Ik heb het zelfde probleem de veerpootbrug over het blok van Mikee. Moet er ringetjes tussen zetten anders komt ie niet over (millennia) spruitstuk heen, maar ondertussen raakt ie wel de motorkap...


en jij hebt stock mx3 kap erop of ook carbon?

maar inderdaad, dat is bij mij ook probleem, hij raakt net die driehoekige afdekkap bovenop het inlaatspruitstuk.

die boutjes op die kap al helemaal glad gemaakt maar toen nog net niet genoeg speling.

Geplaatst: 05 mar 2008, 19:42
door BruteFrits
Ik heb de stock kap erop liggen.