Aandrijfas versleten ofzo?
Moderator: Moderators
Aandrijfas versleten ofzo?
Hey luitjes.
Ik heb het al eens gemeld, ik heb al vanaf het begin duidelijke harde kloppen rechtsvoor als ik stuur en gas geef tegelijkertijd. Word waarschijnlijk veroorzaakt door de homokineten.
Sinds 2 dagen ook links voor hoor ik hele lichte tikken, maar niet bij bochten maar bij rustig rijden op klinkers (vooral). Een beetje het geluid alsof je met je nagels rustig tegen een drinkglas aan knipst.
En waneer ik optrek heb ik tussen de 1500 en 2000 toeren altijd last van een beetje 'gewiebel' van de auto. Is altijd merkbaar, maar alsik heel erg rustig op trek valt het het minst op, het is wel erg irriterend omdat ik zelfs de tieten van mijn vriendin zie schudden, niet dat dat erg is!
Maar ff serieus, het is echt irriterend en ik vermoed dat er voor het e.e.a. versleten is. Nog tips?? Misschien de hele aandrijfas van links en rechts vervangen?
En ik heb ook nog steeds last van een schavend geluid onder mijn auto bij het optrekken. Bij de 2500 toeren hoor ik een korte schaaf die gelijk weg is en van 2000 tot 3000 toeren een hele licht 'bijgeluid' die ook schavend klinkt.
Probleem is, mijn budget is niet dusdanig dat ik de auto 'zomaar even naar de garage kan brengen' ... En heb niet zo heel veel verstand van auto's.
Ik heb het al eens gemeld, ik heb al vanaf het begin duidelijke harde kloppen rechtsvoor als ik stuur en gas geef tegelijkertijd. Word waarschijnlijk veroorzaakt door de homokineten.
Sinds 2 dagen ook links voor hoor ik hele lichte tikken, maar niet bij bochten maar bij rustig rijden op klinkers (vooral). Een beetje het geluid alsof je met je nagels rustig tegen een drinkglas aan knipst.
En waneer ik optrek heb ik tussen de 1500 en 2000 toeren altijd last van een beetje 'gewiebel' van de auto. Is altijd merkbaar, maar alsik heel erg rustig op trek valt het het minst op, het is wel erg irriterend omdat ik zelfs de tieten van mijn vriendin zie schudden, niet dat dat erg is!
Maar ff serieus, het is echt irriterend en ik vermoed dat er voor het e.e.a. versleten is. Nog tips?? Misschien de hele aandrijfas van links en rechts vervangen?
En ik heb ook nog steeds last van een schavend geluid onder mijn auto bij het optrekken. Bij de 2500 toeren hoor ik een korte schaaf die gelijk weg is en van 2000 tot 3000 toeren een hele licht 'bijgeluid' die ook schavend klinkt.
Probleem is, mijn budget is niet dusdanig dat ik de auto 'zomaar even naar de garage kan brengen' ... En heb niet zo heel veel verstand van auto's.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Sja... geluiden beschrijven is voor ons natuurlijk ook moeilijk om dan vast te stellen wat het is
Schavend geluid kan van alles zijn. Het kan een binnenkap bij je wiel zijn die gewoon is los geraakt, maar het kan ook een vastzittende remklauw zijn of iets heel anders
Het tokken.
Kan een motorsteun zijn die niet meer goed is
Of een fusee/homokineet
Het is gewoon moeilijk om hier op te zeggen: " ja dat is het"
Schavend geluid kan van alles zijn. Het kan een binnenkap bij je wiel zijn die gewoon is los geraakt, maar het kan ook een vastzittende remklauw zijn of iets heel anders
Het tokken.
Kan een motorsteun zijn die niet meer goed is
Of een fusee/homokineet
Het is gewoon moeilijk om hier op te zeggen: " ja dat is het"
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Ik heb het idee dat het van het linkerwiel komt... Een 'lichte' tik iedere keer... Vooral bij afremmen (heb ook last van stoten tijdens het forser remmen maar dat komt misschien door de ABS) en bij het licht gasgeven en gas loslaten door hem te laten rollen over een weg met wat oneffenheden (scheve klinkers).
Ik zal vanavond proberen een audiofragment op te nemen van allebei de tokken van de linkerband en de rechterband.
Ik zal vanavond proberen een audiofragment op te nemen van allebei de tokken van de linkerband en de rechterband.
Ik heb het idee dat de wiellager kapot is of dat er iig speling op zit. Ik kan het linkerwiel iets op en neer drukken of schoppen en ik hoor dan ongeveer hetzelfde tikje als tijdens het rijden.
Heb een duidelijke audiofragment gemaakt met de irritante tikken. Ik denk dat de 'kenners' hier wel wat mee kunnen!
http://www.graafschapfans.nl/Geluidsclip.wav
Het gaat om die zachte tikjes hele tijd tussendoor... Alsof je met een lepel in een pan slaat, zo klinkt het.... Hij rijd in de 3e versnelling over de klinkers.
Alvast bedankt
Heb een duidelijke audiofragment gemaakt met de irritante tikken. Ik denk dat de 'kenners' hier wel wat mee kunnen!
http://www.graafschapfans.nl/Geluidsclip.wav
Het gaat om die zachte tikjes hele tijd tussendoor... Alsof je met een lepel in een pan slaat, zo klinkt het.... Hij rijd in de 3e versnelling over de klinkers.
Alvast bedankt
Inmiddels is bekend wat het probleem is, het is het kleine stabilisatiestangetje met de 2 kogeltjes die het niet meer zo goed doet.
Het inhouden van de auto aan het begin van het optrekken komt waarschijnlijk vanwege de slechte bougies en het schavend geluid onder de auto komt door een versleten hitteschild.
Er moet ook nieuwe olie in, 5 liter 5w30 volgens de monteur. En een oliefilter.
Ben heel benieuwd wat dat alles gaat kosten, de monteur wist het nog niet
In totaal dus:
Nieuwe bougies, nieuwe oliefilter, nieuwe olie, nieuwe homokineet rechtsvoor, nieuw hitteschild onder de auto...
Kan iemand een indicatie geven?
Het inhouden van de auto aan het begin van het optrekken komt waarschijnlijk vanwege de slechte bougies en het schavend geluid onder de auto komt door een versleten hitteschild.
Er moet ook nieuwe olie in, 5 liter 5w30 volgens de monteur. En een oliefilter.
Ben heel benieuwd wat dat alles gaat kosten, de monteur wist het nog niet
In totaal dus:
Nieuwe bougies, nieuwe oliefilter, nieuwe olie, nieuwe homokineet rechtsvoor, nieuw hitteschild onder de auto...
Kan iemand een indicatie geven?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Hitteschild kan je weglaten geloof ik
Oliefilter 10 euro
Olie (gebruik 10w40) --- hangt af van het merk (geen hema gebruiken)
Bougies-- tussen de 4 en 20 euro per stuk ->hangt af van het merk en type
Homokineet zou ik niet durven zeggen
Je kan eventueel ook h-base.nl gebruiken. Dit zijn wel imitatie onderdelen en dus niet orgineel mazda
Oliefilter 10 euro
Olie (gebruik 10w40) --- hangt af van het merk (geen hema gebruiken)
Bougies-- tussen de 4 en 20 euro per stuk ->hangt af van het merk en type
Homokineet zou ik niet durven zeggen
Je kan eventueel ook h-base.nl gebruiken. Dit zijn wel imitatie onderdelen en dus niet orgineel mazda
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences