Kleppendeksel
Moderator: Moderators
Kleppendeksel
Hallo mensen,
wie weet waar ik een kleppendeksel (voor) van V6 kan vinden...origenele of een andere kleur kan ook...
Want in mijne deksel zit een scheur...
en als ik die ga vervangen dan moet ik ook kleppendeksel pakking ook vervangen neem ik aan of ook iets anders bij?
Gr.
wie weet waar ik een kleppendeksel (voor) van V6 kan vinden...origenele of een andere kleur kan ook...
Want in mijne deksel zit een scheur...
en als ik die ga vervangen dan moet ik ook kleppendeksel pakking ook vervangen neem ik aan of ook iets anders bij?
Gr.
- Yence
- Super-Pilot
- Contacteer:
ik geloof dat op marktplaats een set kleppendeksels voor de V6 te koop staat. De pakking vervangen is wel verstandig. Verder moet je er alleen rekening mee houden dat je de boutjes niet vaster draait dan 5-10Nm.
Op het forum is ook te vinden hoe je je kleppendeksle zelf kan spuiten. Is best makkelijk en als het kleppendeksel er toch af ligt....
Op het forum is ook te vinden hoe je je kleppendeksle zelf kan spuiten. Is best makkelijk en als het kleppendeksel er toch af ligt....
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
pakking ALTIJD vervangen... niet gaan bezuinigen op een pakking ( niet dat ze nu zo goedkoop zijn maar goed)
koop wel een originele pakking van mazda, dus geen goedkopere namaak want kans op lekkage is dan gewoon stuk groter...
plaats anders ook even een topic in te koop aangeboden/gevraagd misschien is er nog iemand met een setje over...
koop wel een originele pakking van mazda, dus geen goedkopere namaak want kans op lekkage is dan gewoon stuk groter...
plaats anders ook even een topic in te koop aangeboden/gevraagd misschien is er nog iemand met een setje over...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Contacteer:
Rus... schreef:zo ik heb dekseltjes vandaag gehal dbij WhiteFinish..
Bedankt WhiteFinish...
en ik heb gelezen dan je deksel met amoniac kan schoon krijgen dus heb ik flesje Amonia bij Hema gehald...
kan ik dan ook van binnenkant ook met amoniac schoon maken of gaat t olie beschermslag af?
maakt niks uit, ik heb het gedaan met remmenreiniger, net wat agressiever en stinkt tenminste niet zo als die smerige ammoniak....
zorg er iig voor dat je zorgt dat de kap daarna goed droogt... eventueel licht opschuren dan ontvetten met doek en ammonia en dan spuiten...
nieuwe pakking ertussen en klaar
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer: