koelvloeistof lekt
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 02:18
- Locatie: Groningen
koelvloeistof lekt
hallo ik ben nieuw hier dus ik weet nog niet precies hoe alles werk
ik ben Gilmore Bona kom uit Groningen
heb een mx3 1.8 fijne auto maar hij lekt koelvloeistof
als ik de auto pak en ik ga een stukje rijden is der niks aan de hand zodra die op temp is en ik sta stil begint die te lekken soms ligger er gewoon plassen onder bij het rechtervoorwiel ik zie het wel druppelen maar kan er alleen niet bij komen er zit een scherm voor
kachel werkt ook nog gewoon maar komt af en toe wel een raar geurtje uit ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik snap der niks meer van
alvast bedankt
ik ben Gilmore Bona kom uit Groningen
heb een mx3 1.8 fijne auto maar hij lekt koelvloeistof
als ik de auto pak en ik ga een stukje rijden is der niks aan de hand zodra die op temp is en ik sta stil begint die te lekken soms ligger er gewoon plassen onder bij het rechtervoorwiel ik zie het wel druppelen maar kan er alleen niet bij komen er zit een scherm voor
kachel werkt ook nog gewoon maar komt af en toe wel een raar geurtje uit ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik snap der niks meer van
alvast bedankt
Die van mij heeft ook koelvloeistof gelekt. Ook bij het rechtervoorwiel, maar dat kwam omdat er een scheurtje zat in die dikke slag die naar je radiateur loopt.. (als je ervoor staat links). Heb je al je slangen al een keer geïnspecteerd? Die van mij lekte ook alleen alsie warm was, vandaar dat ik er niet zo snel achter kwam..
Hoop dat je wat met de info kunt
Hoop dat je wat met de info kunt
If it ain't broke, you're not trying!
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
controleer ook eens de vuldop boven op de slang die vanaf je blok loopt terug naar je radiateur...
de kappen onderop heb je zo los eventueel.. auto even op de krik of brug, onderop zitten een aantal boutjes en een paar in de wielkas ( achter je wiel)
het is 1 stuk, til hem dan voorzichtig iets omhoog in de wielkas ( valt om aandrijfaf heen) en dan naar beneden schuiven..
ik raad je iig 1 ding aan en dat is voorzichtig te zijn met rijden en evt de mx EERST te repareren voordat je weer verder gaat rijden, je hebt er niks aan om de boel te slopen
maar in principe zit daar onder niks wat kan lekken, of hij moet onderop de radiateur lek zijn, maar klinkt meer zoals NJboersma ook zegt als een scheurtje in de slang aangezien er druk op komt te staan als de koelvloeistof warm wordt...
ik heb zelf die slang laatst ook lek gehad bovenop, en dan loopt het er idd uit zodra ie warm is, als de motor koud gebeurde er idd niks..
de kappen onderop heb je zo los eventueel.. auto even op de krik of brug, onderop zitten een aantal boutjes en een paar in de wielkas ( achter je wiel)
het is 1 stuk, til hem dan voorzichtig iets omhoog in de wielkas ( valt om aandrijfaf heen) en dan naar beneden schuiven..
ik raad je iig 1 ding aan en dat is voorzichtig te zijn met rijden en evt de mx EERST te repareren voordat je weer verder gaat rijden, je hebt er niks aan om de boel te slopen
maar in principe zit daar onder niks wat kan lekken, of hij moet onderop de radiateur lek zijn, maar klinkt meer zoals NJboersma ook zegt als een scheurtje in de slang aangezien er druk op komt te staan als de koelvloeistof warm wordt...
ik heb zelf die slang laatst ook lek gehad bovenop, en dan loopt het er idd uit zodra ie warm is, als de motor koud gebeurde er idd niks..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bij mij was het hetzelfde id maar waren niet de slangen.
nieuwe waterpomp was de oplossing, maar daar komt bij dat je ook de dis.riem moet laten vervangen e.d.
hoop het niet voor je ! want dat loopt aardig in de kosten bij een v6
nieuwe waterpomp was de oplossing, maar daar komt bij dat je ook de dis.riem moet laten vervangen e.d.
hoop het niet voor je ! want dat loopt aardig in de kosten bij een v6
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
RichMX-3 schreef:bij mij was het hetzelfde id maar waren niet de slangen.
nieuwe waterpomp was de oplossing, maar daar komt bij dat je ook de dis.riem moet laten vervangen e.d.
hoop het niet voor je ! want dat loopt aardig in de kosten bij een v6
je MOET helemaal niks
als de riem niet al te lang geleden is vervangen heeft het geen enkel voordeel.. hij moet er wel af inderdaad, om bij de waterpomp te komen, en goed als je dan al zover bent dan is een logisch gevolg dat je de distri ook meeneemt..
maar waterpomp pakking zou idd ook een optie kunnen zijn.. denk dat het verstandigste is om even de auto naar de garage te brengen en eerst eens laten afpersen, dan kom je direct wel tegen waar het lekje zit
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
-
- New member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 02:18
- Locatie: Groningen
-
- New member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 02:18
- Locatie: Groningen
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Gb-Anonymous schreef:yep het is de waterpomp
er liggen gewoon letterlijk plassen onder de auto
en het is niet eens zo een lekker weertje
heb je hem nu al vervangen dan?
hoeveel km heeft de mx nu gelopen en wanneer is de distributie vervangen? want als je tegen de distri wissel aanzit zou ik die direct mee laten pakken... als ie niet lang geleden al vervangen is dan is het zonde van het geld natuurlijk, maar goed dat is voor je eigen inzicht
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten