Slangetjes??
Moderator: Moderators
Slangetjes??
Waar zijn die slangetjes voor die van de bovenkant van de kleppendeksel naar de slang van de luchtinlaat en naar de luchtinlaat zelf lopen?? Ze zitten links en rechts boven op de kleppendeksel. Want ik zat te denken, als je zelf een custom made air intake maakt, kan je in ieder geval de rechter nergens meer op aan sluiten.
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Dat zijn de slangen van de carter ontluchting.
Wanneer je een custem air intake gaat maken zul je die ook op de intake moeten aansluiten.
Wat je ook kunt doen is daar een apart filtertje opzetten, zo als deze
Dat zijn gewoon kleine filtertjes van knn
Ook zit er op het filterhuis nog een klein vacuum slaggetje, ook die zal je dus op het nieuwe filter moeten maken.
Wanneer je een custem air intake gaat maken zul je die ook op de intake moeten aansluiten.
Wat je ook kunt doen is daar een apart filtertje opzetten, zo als deze
Dat zijn gewoon kleine filtertjes van knn
Ook zit er op het filterhuis nog een klein vacuum slaggetje, ook die zal je dus op het nieuwe filter moeten maken.
Om even op dit onderwerp terug te komen. Als je vanaf je filter omhoog gaat naar je inlaatspruitstuk. Krijg je eerst je airflow meter. Daarnar krijg je een slangetje dat zich splitst in een slangetje dat naar een leeg plastic doosje loopt, en de andere kant loopt naar Iets wat ook elektronisch is. Weet iemand waar dit voor is?? Want als ik er een verchroomde aanzuigbuis op wil zetten, wat moet ik dan met dat slangetje doen???
Een foto scheelt, maar dat lege doosje klinkt als de zgn resonantiebox die de 323f BG heeft. Die is vooral bedoelt om "hinderlijke" trillingen en geluid tegen gaat. Omdat we de motor wel willen horen, halen de meeste BG rijders dat ding er met het installeren van het filter gelijk tussenuit...
omdat daardoor één luchtslanggat verdwijnt, laten we de carterontluchting niet langer in de aanzuigbuis uitkomen, maar hangen we die los, met aan het einde een mini filtertje. Eventueel laten we het slangetje weg en zetten we het filtertje gelijk op het blok.
De slang die nog over is, en nu gebruik gaat maken van het gat waar normaal de carteropluchting op uitkomt, is de stationair slang, die zorgt voor voldoende luchttoevoer bij stationair lopende motor.
omdat daardoor één luchtslanggat verdwijnt, laten we de carterontluchting niet langer in de aanzuigbuis uitkomen, maar hangen we die los, met aan het einde een mini filtertje. Eventueel laten we het slangetje weg en zetten we het filtertje gelijk op het blok.
De slang die nog over is, en nu gebruik gaat maken van het gat waar normaal de carteropluchting op uitkomt, is de stationair slang, die zorgt voor voldoende luchttoevoer bij stationair lopende motor.
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Uitgebreid:
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=434
Voor de snelle mensen onder ons.
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=434
Voor de snelle mensen onder ons.
Code: Selecteer alles
[img]http://www.website.nl/map/plaatjes/mijnfoto.jpg[/img]