KL-DE project V6peter. (tunerstyle.nl democar)
Moderator: Moderators
- V6peter
- Super-Pilot
- Berichten: 1551
- Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
KL-DE project V6peter. (tunerstyle.nl democar)
Nou,het gaat dan toch gebeuren!!
Ik krijg nogal wat onderhoud aan m'n K8 blokkie.
Riemen,spanrollen,vervelende tik in het blok.
Hij heeft nu inmiddels 183.000 op de teller staan.
Wordt natuurlijk een prijzig verhaal,ook als je het zelf gaat doen.
Dus ik heb alles eens tegen elkaar weggestreept en ben tot de conclusie gekomen dat er maar een ander blok in moet komen.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een KL-DE,dit omdat dit blok (naar mijn mening) het sterkste is uit de hele K-serie.
Ik heb nu wat gevonden.
Complete set-up.
Blok,bak,ECU,VAF,kabelboom,en dit alles voor een hele nette prijs en een hele nette kilometerstand.
Ik ga er aankomende zaterdag kijken.
Het blok ligt nog in de MX-6,dus ik kan natuurlijk gelijk even een proefrit maken om te kijken/luisteren naar het blok.
Je weet immers nooit hoe of wat.
Nu kun je door te kijken/luisteren ook niet altijd precies zeggen hoe of wat maar de onderhoudsboekjes zitten er zelfs nog bij!!
Om de transplantatie mogelijk te maken heb ik de hulp ingeschakeld van iemand uit het hoge noorden,Sebas (fullsize).
Hij gaat mijn blokkie omwisselen voor de 2.5 liter.
Ik ga natuurlijk zelf ook lekker meewerken!!Hij heeft mij een slaapplaats aangeboden voor 1 of 2 nachtjes,SUPER!!
Ik ga het blok natuurlijk gelijk even netjes onder handen nemen.
- Nieuwe pakkingen waar nodig.
- Nieuwe waterpomp.
- Nieuwe R.V.S. headers.
- Nieuwe chip in de ECU.
- Nieuwe bougies en kabels.
- Nieuw kleurtje op de kleppendeksels en op de intake.
- De rest van het blok ga ik netjes oppoetsen zodat het er weer als nieuw uitziet.
Nou,zoals je ziet heb ik straks weer werk genoeg!!
Eerst ga ik deze week beginnen aan de uitlaat.
Die heeft nog steeds een upgrade nodig na de actie van de KLPD.
Die actie heeft me 220 euro gekost en een compleet originele uitlaatlijn (voor naar achter) van een sloopauto.
Ik ga de katvervanger weer terugzetten,de demperloze 63mm RVS middenpijp komt weer terug,maar de freeflow is verleden tijd.
Er komt een goede einddemper onder waar ik twee RVS eindstukken van 100mm aan ga lassen.Waar deze eindstukken komen vertel ik nog even niet,dat zien jullie wel als ie klaar is.Ik kan al wel vertellen dat er nog niemand op deze manier mee rond rijdt.
Ik zal jullie natuurlijk volledig op de hoogte gaan houden wat betreft de vorderingen.
De swap zal pas eind juli/begin augustus plaats vinden maar tot die tijd zal ik natuurlijk regelmatig een update doen over de vorderingen.
Groetjes Peet.
Ik krijg nogal wat onderhoud aan m'n K8 blokkie.
Riemen,spanrollen,vervelende tik in het blok.
Hij heeft nu inmiddels 183.000 op de teller staan.
Wordt natuurlijk een prijzig verhaal,ook als je het zelf gaat doen.
Dus ik heb alles eens tegen elkaar weggestreept en ben tot de conclusie gekomen dat er maar een ander blok in moet komen.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een KL-DE,dit omdat dit blok (naar mijn mening) het sterkste is uit de hele K-serie.
Ik heb nu wat gevonden.
Complete set-up.
Blok,bak,ECU,VAF,kabelboom,en dit alles voor een hele nette prijs en een hele nette kilometerstand.
Ik ga er aankomende zaterdag kijken.
Het blok ligt nog in de MX-6,dus ik kan natuurlijk gelijk even een proefrit maken om te kijken/luisteren naar het blok.
Je weet immers nooit hoe of wat.
Nu kun je door te kijken/luisteren ook niet altijd precies zeggen hoe of wat maar de onderhoudsboekjes zitten er zelfs nog bij!!
Om de transplantatie mogelijk te maken heb ik de hulp ingeschakeld van iemand uit het hoge noorden,Sebas (fullsize).
Hij gaat mijn blokkie omwisselen voor de 2.5 liter.
Ik ga natuurlijk zelf ook lekker meewerken!!Hij heeft mij een slaapplaats aangeboden voor 1 of 2 nachtjes,SUPER!!
Ik ga het blok natuurlijk gelijk even netjes onder handen nemen.
- Nieuwe pakkingen waar nodig.
- Nieuwe waterpomp.
- Nieuwe R.V.S. headers.
- Nieuwe chip in de ECU.
- Nieuwe bougies en kabels.
- Nieuw kleurtje op de kleppendeksels en op de intake.
- De rest van het blok ga ik netjes oppoetsen zodat het er weer als nieuw uitziet.
Nou,zoals je ziet heb ik straks weer werk genoeg!!
Eerst ga ik deze week beginnen aan de uitlaat.
Die heeft nog steeds een upgrade nodig na de actie van de KLPD.
Die actie heeft me 220 euro gekost en een compleet originele uitlaatlijn (voor naar achter) van een sloopauto.
Ik ga de katvervanger weer terugzetten,de demperloze 63mm RVS middenpijp komt weer terug,maar de freeflow is verleden tijd.
Er komt een goede einddemper onder waar ik twee RVS eindstukken van 100mm aan ga lassen.Waar deze eindstukken komen vertel ik nog even niet,dat zien jullie wel als ie klaar is.Ik kan al wel vertellen dat er nog niemand op deze manier mee rond rijdt.
Ik zal jullie natuurlijk volledig op de hoogte gaan houden wat betreft de vorderingen.
De swap zal pas eind juli/begin augustus plaats vinden maar tot die tijd zal ik natuurlijk regelmatig een update doen over de vorderingen.
Groetjes Peet.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: