Air intake motorkap
Moderator: Moderators
Air intake motorkap
Hoe zou je zo'n air intake moeten monteren op je andere motorkap?
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Re: Air intake motorkap
Riskion schreef:
Hoe zou je zo'n air intake moeten monteren op je andere motorkap?
gat zagen, happer monteren, strakplamuren en spuiten....
houdt er rekening mee dat polyester anders uitzet als metaal. je motorkap is van metaal, en de happer van poly. op den duur heb je kans dat tijdens het uitzetten door bijv warmte het plamuur gaat werken of breken....
meest ideale is een happer te vervaardigen uit metaal. minste kans op scheurtjes in de overgangsstukken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Marcjuh schreef:In dat gval heb je nogs steeds plamuur wat anders uitzet of je moet het heeel netjes lassen en afwerken etc...
Dan is het eerder raadzaam een nieuwe hood te halen waar zo'n happer in zit.
Minder origineel maar scheurtjes in je hood is ook niet alles...
het uitzetten van het plamuur zal wel meevallen... uitzetcoefficient van metaal is redelijk laag, dus de werking onderling zal klein zijn.. neem je bijv polyester, daarvan is de uitzet veel groter... op het moment als dat meer ''werkt'' als het metaal van de kap krijg je scheuren in het plamuur omdat die de spanning niet opkunnen vangen...
als je een happer neemt van metaal zal het onderlinge uitzetverschil even groot zijn, komt de plamuur minder onder spanning en zal het minder snel scheuren..
als je daarnaast gaat plamuren met bijv een epoxyplamuur dan zal het zeker goed komen ( aangezien epoxyplamuur ook haast niet krimpt.)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- V6peter
- Super-Pilot
- Berichten: 1551
- Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
MZD Styling schreef:en dan daarna de randen netjes maken met soldeer...
Kan gewoon met een goeie staalplamuur hoor.
Als je met soldeertin of met lood aan de gang gaat ben je zomaar nog niet klaar hoor.
Na het lassen van die intake moet je je kap gaan richten aangezien hij iets kromtrekt.Daarna ga je dan aan de gang met lood of soldeertin en breng je er dus weer warmte in en moet je weer gaan richten.
Het schuren van dat spul gaat ook lang niet zo makkelijk als plamuur.
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer: