Air intake motorkap

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Riskion
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2006, 23:46
Locatie: Zwolle

Air intake motorkap

Bericht door Riskion »

Afbeelding

Hoe zou je zo'n air intake moeten monteren op je andere motorkap?
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

even verplaatst , hoort niet thuis bij de projecten
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
Riskion
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2006, 23:46
Locatie: Zwolle

Bericht door Riskion »

Sorry my mistake
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: Air intake motorkap

Bericht door turbulence »

Riskion schreef:Afbeelding

Hoe zou je zo'n air intake moeten monteren op je andere motorkap?


gat zagen, happer monteren, strakplamuren en spuiten....

houdt er rekening mee dat polyester anders uitzet als metaal. je motorkap is van metaal, en de happer van poly. op den duur heb je kans dat tijdens het uitzetten door bijv warmte het plamuur gaat werken of breken....

meest ideale is een happer te vervaardigen uit metaal. minste kans op scheurtjes in de overgangsstukken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Marcjuh »

In dat gval heb je nogs steeds plamuur wat anders uitzet of je moet het heeel netjes lassen en afwerken etc...

Dan is het eerder raadzaam een nieuwe hood te halen waar zo'n happer in zit.

Minder origineel maar scheurtjes in je hood is ook niet alles...
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Marcjuh schreef:In dat gval heb je nogs steeds plamuur wat anders uitzet of je moet het heeel netjes lassen en afwerken etc...

Dan is het eerder raadzaam een nieuwe hood te halen waar zo'n happer in zit.

Minder origineel maar scheurtjes in je hood is ook niet alles...


het uitzetten van het plamuur zal wel meevallen... uitzetcoefficient van metaal is redelijk laag, dus de werking onderling zal klein zijn.. neem je bijv polyester, daarvan is de uitzet veel groter... op het moment als dat meer ''werkt'' als het metaal van de kap krijg je scheuren in het plamuur omdat die de spanning niet opkunnen vangen...

als je een happer neemt van metaal zal het onderlinge uitzetverschil even groot zijn, komt de plamuur minder onder spanning en zal het minder snel scheuren..

als je daarnaast gaat plamuren met bijv een epoxyplamuur dan zal het zeker goed komen ( aangezien epoxyplamuur ook haast niet krimpt.)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

De happer op de afbeelding is van staal..........Lassen dus.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

en dan daarna de randen netjes maken met soldeer...
Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

MZD Styling schreef:en dan daarna de randen netjes maken met soldeer...


Kan gewoon met een goeie staalplamuur hoor.

Als je met soldeertin of met lood aan de gang gaat ben je zomaar nog niet klaar hoor.

Na het lassen van die intake moet je je kap gaan richten aangezien hij iets kromtrekt.Daarna ga je dan aan de gang met lood of soldeertin en breng je er dus weer warmte in en moet je weer gaan richten.

Het schuren van dat spul gaat ook lang niet zo makkelijk als plamuur.
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Peter moet je ook richten als je mig last?
Plaats reactie