enkel xenon in mx-3
Moderator: Moderators
- Mazdachris
- New member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 20:41
enkel xenon in mx-3
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier. Na 3 jaar met veel plezier in mijn BA rond te hebben gereden is het tijd voor wat anders. Heb vandaag een V6 Mx3 gekocht.
Nu wil ik daar net als in mijn BA xenon in plaatsen. Echter wat voor soort lampen gaan er in de verlichting. Het gaat om enkel xenon. Dus geen grootlicht. Ik weet niet of het dezelfde standaard is als bij de BA, daar is het H1.
Alvast bedankt.
Greetz
Mazdachris
Ik ben nieuw hier. Na 3 jaar met veel plezier in mijn BA rond te hebben gereden is het tijd voor wat anders. Heb vandaag een V6 Mx3 gekocht.
Nu wil ik daar net als in mijn BA xenon in plaatsen. Echter wat voor soort lampen gaan er in de verlichting. Het gaat om enkel xenon. Dus geen grootlicht. Ik weet niet of het dezelfde standaard is als bij de BA, daar is het H1.
Alvast bedankt.
Greetz
Mazdachris
jaja m'n signature ga ik aanpassen.
- Xtremer
- Co-Pilot
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
- Type Mazda: Anders
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Ik heb dus ook Xenon verlichting,
en ik heb de set van Camco systems gehaald (Eigen Merk)
en dan de H4 Bi-Xenon.
Dit zijn Philips omvormers.
Wel weet ik dat als je de Bi-Xenon plaatstdat je draaikap die achter op je lamp zit, er niet meer op krijgt in verband met het motertje wat er achter op zit
Maar waarom hoef je geen Bi-Xenon ?
Als je enkel Xenon er in zet heb je helemaal geen groot licht meer he.
Met H1 lampen heb je aparte Grootlicht lampen, Met H4 niet.
Deze set heb ik
Klik hier
Wil je niet in de problemen komen met de A.P.K ga dan niet hoger dan 8.000 Graden Kelvin.
8.000 Graden kelvin is Wit/Blauwig licht als je in de lamp kijkt. en Echt Wit op het weggedeelte.
en ik heb de set van Camco systems gehaald (Eigen Merk)
en dan de H4 Bi-Xenon.
Dit zijn Philips omvormers.
Wel weet ik dat als je de Bi-Xenon plaatstdat je draaikap die achter op je lamp zit, er niet meer op krijgt in verband met het motertje wat er achter op zit
Maar waarom hoef je geen Bi-Xenon ?
Als je enkel Xenon er in zet heb je helemaal geen groot licht meer he.
Met H1 lampen heb je aparte Grootlicht lampen, Met H4 niet.
Deze set heb ik
Klik hier
Wil je niet in de problemen komen met de A.P.K ga dan niet hoger dan 8.000 Graden Kelvin.
8.000 Graden kelvin is Wit/Blauwig licht als je in de lamp kijkt. en Echt Wit op het weggedeelte.
Laatst gewijzigd door Xtremer op 12 mei 2007, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Rondzwervende ex-lid, zonder mx3, maar nog wel aanwezig op dit gezellige forum.
- Mazdachris
- New member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 20:41
Ik krijg m'n MX-3 pas volgende week geleverd dus weet niet hoe de lampunit is opgebouwd. Bij de BA is het zo dat er in elk lampunit 2 lampen zitten, dus 4 totaal. Alleen het dimlicht is dus ook vervangen door Xenon. en dus heb ik dan ook gewoon nog grootlicht via mijn standaard lamp en bedrading.
Wat ik uit jouw woorden opmaak is dat groot en dimlicht bij de MX-3 in 1 lamp zitten en die standaard H4 is. In mijn BA zit de set van Rankone van 8000K dus ik ken het, geeft idd een bak licht he
Wat ik uit jouw woorden opmaak is dat groot en dimlicht bij de MX-3 in 1 lamp zitten en die standaard H4 is. In mijn BA zit de set van Rankone van 8000K dus ik ken het, geeft idd een bak licht he
jaja m'n signature ga ik aanpassen.
- Xtremer
- Co-Pilot
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
- Type Mazda: Anders
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Zoals ik al zei
Als je Xenon in de MX-3 plaats kan je hoogstwaarschijnlijk de draaikap, die je er af moet draaien als je de lamp vervangt, niet meer terug plaatsen.
Als je blijft rondrijden zonder die kap, Dan kan er condens en vuil in je lamp komen.
Koop eventueel schuimband (Bouwmarkt bij de tochtstrippen enzo) en plaats dat in je koplamp rondom de lamp zodat het weer het gat een beetje afsluit.
condens sloopt namelijk de reflexterende laag die voor je lichtbeeld zorgt, en dan krijg je een A.P.K afkeur als je lichtbeeld niet goed is.
Als je Xenon in de MX-3 plaats kan je hoogstwaarschijnlijk de draaikap, die je er af moet draaien als je de lamp vervangt, niet meer terug plaatsen.
Als je blijft rondrijden zonder die kap, Dan kan er condens en vuil in je lamp komen.
Koop eventueel schuimband (Bouwmarkt bij de tochtstrippen enzo) en plaats dat in je koplamp rondom de lamp zodat het weer het gat een beetje afsluit.
condens sloopt namelijk de reflexterende laag die voor je lichtbeeld zorgt, en dan krijg je een A.P.K afkeur als je lichtbeeld niet goed is.
Rondzwervende ex-lid, zonder mx3, maar nog wel aanwezig op dit gezellige forum.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Mazdachris schreef:Ik krijg m'n MX-3 pas volgende week geleverd dus weet niet hoe de lampunit is opgebouwd. Bij de BA is het zo dat er in elk lampunit 2 lampen zitten, dus 4 totaal. Alleen het dimlicht is dus ook vervangen door Xenon. en dus heb ik dan ook gewoon nog grootlicht via mijn standaard lamp en bedrading.
Wat ik uit jouw woorden opmaak is dat groot en dimlicht bij de MX-3 in 1 lamp zitten en die standaard H4 is. In mijn BA zit de set van Rankone van 8000K dus ik ken het, geeft idd een bak licht he
klopt helemaal...
zou persoonlijk even verder kijken dan die setjes van rankone aangezien ik op het 323f forum boel problemen daarover las.
op www.carfanatics.nl zijn cotinu groupbuys voor xenon kitjes van Pilot... 185 voor BI en 150 voor enkel xenon.
h4 is de lampsoort die je inderdaad moet hebben..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)