Pagina 1 van 3

Inlaat spuiten

Geplaatst: 10 mei 2007, 15:44
door WhiteFinish
Heb vandaag mijn nieuwe inlaat opgehaald maar voordat ik hem erop zet wil ik deze eerst graag spuiten.

Nu is mijn vraag:
Hoe kan je deze het beste schuren (schoonmaken) en wat voor verf moet je gebruiken? Inlaat wordt aardig warm dacht ik zo ;)

Geplaatst: 10 mei 2007, 16:44
door Yence
Motip heeft verschillende basis kleuren in hittebestendige lak. Die is geschikt voor temperaturen tot 600 graden. Ze hebben ook blanke lak voor de afwerking. Ze zijn gewoon bij de Gamma te koop. Om te zorgen dat de lak goed hecht is het wel de bedoeling dat je het +/- een half uur na het spuiten goed verwarmt (160 graden geloof ik). Maar die info staat uiteraard uitgebreid op de bus zelf.

Geplaatst: 10 mei 2007, 17:15
door V6peter
En het schoonmaken kun je het beste doen met remmenreiniger.

Voor het spuiten even grondig schoonmaken met ammoniak.

Geplaatst: 10 mei 2007, 17:45
door WhiteFinish
Moet het niet geschuurd worden van te voren dan ?

Geplaatst: 10 mei 2007, 17:46
door marcel v6
Ik zou het wel even licht opschuren.
Met een zeer fijne korrel schuurpapier.

Geplaatst: 10 mei 2007, 18:01
door turbulence
gewoon even goed ontvetten met remmenreiniger of ammonia...

daarna licht opschuren met fijne korrel... wat ik zou doen als ik jou was is met de dremel de intake superglad maken, aan de buitenkant zie je die gietranden zitten he, waar de 2 delen aan elkaar komen... deze kun je nu nog mooi glad maken met een slijpsteentje en bijv een dremel..

daarna spuiten met bijv motip spuitlak hittebestendig, heb dit zelf ook gedaan en geeft mooi resultaat. blanke lak is niet echt nodig, tenzij het mooi moet glimmen..

het afbakken op 160 graden heb niet helemaal gedaan, even goed met de verfbrander erover en het hard ook goed door...

zo warm wordt je inlaat nu ook weer niet namelijk...

Geplaatst: 10 mei 2007, 18:14
door BlackSheep
ik heb mijn kleppendeksel tijdje geleden gespoten, en niet afgebakken, alleen met verfbrander gedaan. Helaas laat nu wel de (hittebestendige) verf los.

Nu wordt een kleppendeksel wel warmer als een inlaat stuk, maar toch zou ik het afbakken, just to be sure.

Staat meen ik ook op de de spuitbus, verwarmen voor goede uitharding.

Geplaatst: 10 mei 2007, 21:34
door Tiga
BlackSheep schreef:ik heb mijn kleppendeksel tijdje geleden gespoten, en niet afgebakken, alleen met verfbrander gedaan. Helaas laat nu wel de (hittebestendige) verf los.

Nu wordt een kleppendeksel wel warmer als een inlaat stuk, maar toch zou ik het afbakken, just to be sure.

Staat meen ik ook op de de spuitbus, verwarmen voor goede uitharding.


Denk dat dat meer te maken heeft met slecht ontvetten dan met afbakken. Alles wat bij mij gespoten is onder de kap (kleppendeksels, inlaatspruitstuk, gasklephuis, enz enz) heb ik echt niet afgebakken en dat zit er nog steeds zo op alsof het nieuw is...en trust me; het heeft veel te lijden bij mij :nos:

Geplaatst: 10 mei 2007, 21:54
door BlackSheep
dat zou natuurlijk ook kunnen, ik heb het toen der tijd schoongemaakt met wasbenzine voordat ik hem had gespoten. volgende keer denk ik toch een ander schoonmaak middel ;)

Geplaatst: 10 mei 2007, 22:10
door MarcX3
BlackSheep schreef:dat zou natuurlijk ook kunnen, ik heb het toen der tijd schoongemaakt met wasbenzine voordat ik hem had gespoten. volgende keer denk ik toch een ander schoonmaak middel ;)


Daar heb je t probleem al.

wasbenzine is niet ideaal daarvoor. er blijft troep en vettigheid achter als je t met wasbenzine doet. thinner of terpentine is veel beter