velgen..!?
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 05 feb 2007, 16:02
velgen..!?
Ik heb het moment 17 inch velgen onder mn mx, maar zit erover te denken naar 18inch te gaan, wat zijn jullie meningen/ ervaringen hierover..let wel..dit in combinatie met niet verlaagde auto, en standaard bumpers.. foto`s zijn welkom! slijt 18inch ook aan?
mvg.
Patrick
mvg.
Patrick
Never drive faster then your guardian angel can fly!
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
tsja..
rijcomfort wordt minder ( je rijdt op dunnere banden) dus je voelt meer van de weg...
banden zijn stuk duurder helaas...
optisch wel erg mooi, maar zou bijv eerst eens gaan denken om een leuk bumpertje ofzo te steken en dan later nog eens een x 18'' te steken...
rijcomfort wordt minder ( je rijdt op dunnere banden) dus je voelt meer van de weg...
banden zijn stuk duurder helaas...
optisch wel erg mooi, maar zou bijv eerst eens gaan denken om een leuk bumpertje ofzo te steken en dan later nog eens een x 18'' te steken...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
ik heb zelf pas nieuwe velgen gekocht en zat ook met de twijfel tussen 17 of 18" ik heb zelf voor 17 gekozen.
voordelen 17"
goedkopere velgen
goedkopere banden
rijd ietsje fijner
is makkelijker in combinatie met verlagen/spoorverbreders of andere modificaties die je eventueel later zou willen.
voordelen 18"
mooier (vult mooier op)
vandaar dat ik 17" heb maar het is ieder voor zich het is maar een mening
voordelen 17"
goedkopere velgen
goedkopere banden
rijd ietsje fijner
is makkelijker in combinatie met verlagen/spoorverbreders of andere modificaties die je eventueel later zou willen.
voordelen 18"
mooier (vult mooier op)
vandaar dat ik 17" heb maar het is ieder voor zich het is maar een mening
Auto is te koop!! PM of MAIL
Comfort verschil tussen 17 en 18 vind ik zelf wel meevallen. Een en ander hangt ook samen met de bandenkeuze.
Het grootste probleem (eventueel aanlopen) komt doordat je bij een 17 inch kan kiezen voor een 205 of 195 brede band. Bij 18 inch zit je automatisch op 215 als smalste keuze. Dat is toch al weer 5 mm aan beide kanten breder.
Zelf kies ik dan meestal voor een Kumho band omdat deze in de praktijk iets smaller valt.
Ik weet niet precies welke ET waarde de mensen hier gebruiken voor 17 inch, maar ik vermoed dat je met 18 inch naar ET42 moet.
Ik kan je binnenkort wel melden of 19 inch et42 past onder een 323fastbreak
Het grootste probleem (eventueel aanlopen) komt doordat je bij een 17 inch kan kiezen voor een 205 of 195 brede band. Bij 18 inch zit je automatisch op 215 als smalste keuze. Dat is toch al weer 5 mm aan beide kanten breder.
Zelf kies ik dan meestal voor een Kumho band omdat deze in de praktijk iets smaller valt.
Ik weet niet precies welke ET waarde de mensen hier gebruiken voor 17 inch, maar ik vermoed dat je met 18 inch naar ET42 moet.
Ik kan je binnenkort wel melden of 19 inch et42 past onder een 323fastbreak
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
M-Xtreme schreef:voordelen 18"
mooier (vult mooier op)
vooral daar ben ik benieuwd naar je beweegreden...
18 inch met band is net zo groot als 17 inch met band... aangezien je op 17'' op 205x40x17 rijdt en op 18'' al naar 215x35x18 gaat zit er eigenlijk qua totale omtrek geen enkel verschil in.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- Yence
- Super-Pilot
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
tussen 215/40/17, 205/45/17 en 215/35/18 zit bijna geen verschil.
Tussen 205/40/17 en 215/35/18 zit bijna 3cm verschil.
Als je de juiste ET waarde kiest lopen ze niet aan.
Behalve veer comfort lever je ook in op de stuur eigenschappen en acceleratie, vanwege het gewicht. Hieronder krijgen ook de ophanging rubbers, veerschotels en de wiellagers meer te verduren, waardoor alles eerder aan vervanging toe is.
Als je dan toch voor 18" gaat, kies dan een lichtgewicht velg (een echte, geen replica, dat haalt niets uit).
Als ik eerder had geweten wat ik nu wist, had ik nooit voor 18" gekozen.
Tenzij je puur en alleen voor looks gaat, het ziet er tenslotte wel heel bruut uit.
Tussen 205/40/17 en 215/35/18 zit bijna 3cm verschil.
Als je de juiste ET waarde kiest lopen ze niet aan.
Behalve veer comfort lever je ook in op de stuur eigenschappen en acceleratie, vanwege het gewicht. Hieronder krijgen ook de ophanging rubbers, veerschotels en de wiellagers meer te verduren, waardoor alles eerder aan vervanging toe is.
Als je dan toch voor 18" gaat, kies dan een lichtgewicht velg (een echte, geen replica, dat haalt niets uit).
Als ik eerder had geweten wat ik nu wist, had ik nooit voor 18" gekozen.
Tenzij je puur en alleen voor looks gaat, het ziet er tenslotte wel heel bruut uit.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: