Pagina 1 van 2

1 op 8

Geplaatst: 25 jan 2007, 20:25
door me_madmax
hallo mede mazdarijders

heb een mooie 1.6 16v maar deze rijd tegenwoordig 1 op 8
nu weet ik zelf wel dat ik een zware rechter voet heb maar dat is toch niet normaal voor een 1.6.

loopt stationair trouwens tussen de 1500 en 2000 toeren.(ook niet goed denk ik)

groete thijs

Geplaatst: 25 jan 2007, 20:32
door Yence
Normaal stationair toerental is rond de 700 rpm, nadat de motor enkele minuten gelopen heeft (+/- 1500 bij koude motor). Daar kan dus iets mis zijn...
1 op 8 bij een zware rechter voet is helemaal niet zo gek. De 4 cylinder is nauwelijks zuiniger dan de 1.8 V6.
Ik denk dat de meeste 16v 's gemiddeld 1 op 10/11 rijden en 1 op 12/13 op de snelweg. Als je gaat trappen is 1 op 8 dus vrij logisch.

Geplaatst: 25 jan 2007, 20:41
door RichMX-3
welkom bij de 1.6duurrijdersclub.nl :mrgreen:
die van mij loopt ook zo'n 1 op 8 in de bebouwde kom.
maar heb op de snelweg (naar het jaf ASSEN) zo'n 580 km op de tank gereden (was nog niet helemaal leeg bij huiskomst) dus dat is een stuk normaler. (ondanks het aardige gassen in de tunnels en op de snelweg e.d. :roll: :mrgreen: )
en wat betreft je toerental (daar heb ik geen last van)

Geplaatst: 25 jan 2007, 22:48
door me_madmax
o oke jammer dan. dat ie zoveel zuipt.

maar wat kan dat allemaal zijn met me toerental.

heb wel sinds kort (maand of 2) een powerfilter.

als ik me rem in trap valt ie wel naar de 1000 toeren, maar gaat dan schommelen tussen de 1000 en de 1500.

en als ik me radio uitzet (dus ook mijn versterker en condensator) loopt ie als ie warm, is wel 750 toeren.

Geplaatst: 25 jan 2007, 23:03
door Yence
me_madmax schreef:en als ik me radio uitzet (dus ook mijn versterker en condensator) loopt ie als ie warm, is wel 750 toeren.


mss de accu of de dynamo?

Geplaatst: 29 jan 2007, 22:49
door me_madmax
oke die kan je toch allebei doormeten?

en kost zo'n dynamo.

gr thijs

Geplaatst: 26 mar 2007, 15:51
door Raging Whabbit
Dit probleem komt me bekend voor! Dit heb ik gehad met mijn 1.8. Niet goed stationair draaien en eeb stuk vermogen missen tussen de 4.000 en 5000 toeren dit was toen de ontsteking. Daarna geen problemen meer gehad (met onregelmatig stationair en hoog stationair lopen)

Geplaatst: 26 mar 2007, 20:30
door xedos
kapotte remlichtschakelaar kan heel goed het probleem zijn. Kost weinig dus makkelijk even te proberen.

Geplaatst: 26 mar 2007, 21:26
door M-Xtreme
misschienn een tip voor de 1.6 rijders onder ons.. NEEM EEN KL-ZE!!
zuipt net zoveel alleen heb je dubbel zoveel plezier 8)

Geplaatst: 27 mar 2007, 10:42
door Raging Whabbit
Neem een suzuki alto ofzo als je zuinig wilt rijden :P anders niet zeuren :P