Opzetten van Mazda webshop

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Opzetten van Mazda webshop

Bericht door Riesh »

Goedendag,


Na een goed mailcontact met "Turbulence" heb ik besloten mij hier aan te melden. Mocht dit bericht niet op de juiste plek staan dan verzoek ik ook om het bericht te verplaatsen.

Allereerst wil ik beginnen met iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen.
Ik ben Richard, 38 jaar oud en over 2 weken in het bezit van een 323fastbreak uit 2001. Wat doet die hier zal je denken ? Wel daar kom ik zo op. Nu is de keuze voor een fastbreak niet helemaal uit de lucht komen vallen, ik heb in het verleden al meerdere Mazda's gehad en ik heb altijd een voorliefde gehad voor dit merk. Nu even genoeg over mij, maar meer over en voor jullie:

Hoe staat men binnen uw club tegenover een mazdashop? Dit zou dan net zoiets moeten worden als de Toyoshop (www.toyoshop.nl). Kort gezegd: een onlineshop waar je alles voor elke Mazda kan vinden op het gebied van styling en aftermarket.

Ik zou nu al (nog voor de start) een 3500 verschillende artikelen kunnen leveren voor de diverse modellen en bouwjaren. Ook bijvoorbeeld persoonlijk op maat gemaakte kwaliteits instaplijsten voor alle mazda's kunnen naar wens geleverd worden (met eigen tekst). Het is dus niet iets ondoordachts.

Wat ik nu vooral van jullie wil weten is het volgende:
1. Zien jullie iets in een shop ?
2. Welke artikelen wil je in deze shop zien ?
3. Wat mis je nog specifiek voor jouw auto, wellicht dat dit gerealiseerd kan worden.
4. Groupbuy's ?
5. Sponsoring ?

Zie dit niet als spam, het is puur een stukje marktonderzoek om e.e.a. goed op te kunnen zetten.

Uiteraard kunnen mensen mij ook altijd mailen, dit is voorlopig op:
Riesh68 [at] team-lecar [punt] nl


mvg,

Richard
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Kijk een shop vind ik prima ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Ik denk dat dat een heel goed idee is...
Wat ik nog mis in nederlandse shops voor de mx3 zijn:

- Windowvisors
- Lampenkapjes (zwart en wit)
- Eenarmruitenwisser

Groupbuys zijn altijd wel leuk voor eventuele kortingen.... 8)
En wat sponsering betreft bedoel je dan dat je ons wil sponseren?? :clown: :bier:

In ieder geval heel veel succes als je het gaat opzetten en dan hopen dat het allemaal goed gaat lopen en als je een van bovenstaande artikelen gaat verkopen zal ik zeker een keertje wat bij je bestellen :bier: ;)
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Re: Opzetten van Mazda webshop

Bericht door MarcX3 »

Hallo Richard

Het idee klinkt goed!!

Wij hebben al een kleine clubshop met kleding en een beetje korting bij sommige bedrijven maar meer is altijd welkom.

Artikelen die mij ook interessant lijken zijn de gewone onderdelen dus filters olie ed. aangezien niet iedereen zijn of haar auto wil uitbouwen en de rest ook nog steeds olie moet verversen en zo. Dus gewone parts bv van Nipparts Castrol of OEM. Als daar ook korting op te regelen is heeft iedereen er wat aan.

En aangezien je zelf ook Mazda rijd weet je de prijzen van de dealer ook wel ;)

Maar wat betreft styling en zo is korting natuurlijk ook erg mooi.

Ik zie t wel zitten.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Lijkt me ook dat de leden van deze club dan korting krijgen op onderdelen als hij hier een web-shop aanmaakt ;)
Maar het moeten geen belachelijke prijzen worden anders heeft het geen nut en verkoop je ook niks.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

heej richard,

ik zie dat je de weg al gevonden hebt :)

mijn mening erover weet je al, en hoop ook zeker dat jij er ook heil inziet...

het idee van marc vind ik ook wel een strak idee..

beetje idee ala http://www.fordprobestore.co.uk/store/

die is in sommige dingen ook scherp geprijsd tov bij de woekerprijzen die de dealer vraagt en daarmee kun je makkelijk veel potentiele klanten trekken.

voor de rest evt vaste klanten korting of iets in die trand lijkt mij ook een goed idee, we hebben al een aantal sponsorshops die in ruil voor bannerruimte/forumspace een korting verlenen op hun assortiment, dus ook daarin denk ik dat als je daar in mee wilt gaan je zeker ook een boel klanten hier kunt vinden.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

he richard,
welkom hier !
en een zeer goed id!
aangezien veel van ons erg veel tijd en "liefde" in de auto stoppen hier zal je kwa belangstelling denk ik niets tekortkomen.
voor de rest heb ik weinig toe tevoegen en sluit ik me volledig aan bij de rest!
erg leuk en ben erg benieuwd !
groetjes
richard :mrgreen:

wat bij mij alleen nog een ? is ..... is wat je precies verstaat onder sponsoring :oops:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

RichMX-3 schreef:wat bij mij alleen nog een ? is ..... is wat je precies verstaat onder sponsoring :oops:


mij ook vandaar dat vraagteken :mrgreen: :clown:
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

riesh68 schreef:
RichMX-3 schreef:wat bij mij alleen nog een ? is ..... is wat je precies verstaat onder sponsoring :oops:


mij ook vandaar dat vraagteken :mrgreen: :clown:


haha ok duidelijk :bla: nee vroeg me af of dat sponsoring vanaf onze kant is?
of vanaf jou kant dmv reclame op de auto's of wat dan ook :bla:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

RichMX-3 schreef:
riesh68 schreef:
RichMX-3 schreef:wat bij mij alleen nog een ? is ..... is wat je precies verstaat onder sponsoring :oops:


mij ook vandaar dat vraagteken :mrgreen: :clown:


haha ok duidelijk :bla: nee vroeg me af of dat sponsoring vanaf onze kant is?
of vanaf jou kant dmv reclame op de auto's of wat dan ook :bla:


om even op dit verhaal in te haken...

sponsoring van de club is zoals wij het in iedergeval zien zoals het dus ook met de andere sponsors gaat ( mashamoto, autopartsonline, spoilertje )

in ruil voor forumruimte en de mogelijkheid om aanbiedingen te promoten wordt er dan een bepaalde korting gegeven op artikelgroepen of het hele assortiment..

@ richard;

indien je daar vragen over hebt neem dan even via PB contact met mij op dan stuur ik je even ons sponsorpakket
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie