Stalen buizen
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Stalen buizen
Vele voorbumpers hebben stalen buisjes in de voorkant gemonteerd.
Nou is mijn vraag
Welke materialen moet je hiervoor gebruiken ?? (RVS, aluminium, gasleiding?)
Hoe bevestig je de buisjes in de voorbumper ??
Dat was het wel
Nou is mijn vraag
Welke materialen moet je hiervoor gebruiken ?? (RVS, aluminium, gasleiding?)
Hoe bevestig je de buisjes in de voorbumper ??
Dat was het wel
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
WhiteFinish schreef:Waarom zou ik kiezen voor aluminium of rvs of ander materiaal....
alu en RVS roesten niet dat is voordeel tov doorsnee metaalsoorten..
ALU wordt alleen gauw dof naar mijn idee, en denk dat je dat bij rvs niet gauw zal zien..
nadeel van GOED RVS is dat het redelijk duur is...
wat je evt kan doen is ze ff metaallakje geven en afspuiten met blanke finish...
blijven ze veel langer mooi, en kan je ook gewoon ALU nemen... stukje goedkoper en doet het werk net zo goed
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
v6peter heeft hydraulische leidingen gebruikt
Daar zijn 3 varianten in
RVS
geel/goudklerig gegalvaniseerd
zilverkleurig gegalvaniseerd
Tussen deze 2 zit op de kleur na nagenoeg geen verschil in, de zilverkleurig die blijft iets langer mooi de goudkleurig is namelijk milieuvriendelijk oid geproduceerd.
de gegalvaniseerde blijven lang mooi maar op den duur (denk wel langer dan 5 jaar) gaan ze een x roesten
Je moet alleen opletten welke dikte je neemt. over het algemeen is hydrauliek dikwandig omdat ze erg veel krachten op moeten vangen, dus om draad te tappen is het ideaal. maar hoe dikker des te beter zodat je meer 'vlees' hebt om in te snijden. ze zijn ook in erg veel maten te verkrijgen, alleen t is duur.
Daar zijn 3 varianten in
RVS
geel/goudklerig gegalvaniseerd
zilverkleurig gegalvaniseerd
Tussen deze 2 zit op de kleur na nagenoeg geen verschil in, de zilverkleurig die blijft iets langer mooi de goudkleurig is namelijk milieuvriendelijk oid geproduceerd.
de gegalvaniseerde blijven lang mooi maar op den duur (denk wel langer dan 5 jaar) gaan ze een x roesten
Je moet alleen opletten welke dikte je neemt. over het algemeen is hydrauliek dikwandig omdat ze erg veel krachten op moeten vangen, dus om draad te tappen is het ideaal. maar hoe dikker des te beter zodat je meer 'vlees' hebt om in te snijden. ze zijn ook in erg veel maten te verkrijgen, alleen t is duur.
Driven by a sixpack
- V6peter
- Super-Pilot
- Berichten: 1551
- Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
- Locatie: Veenendaal
- Contacteer:
Die ik heb gebruikt is dunwandige hydrauliek leiding met een diameter van 15mm en een wanddikte van bijna 2 mm.
Daar heb ik dus een bus in gelast en in die bus weer draad getapt.
Omdat ik er een bus in wou lassen heb ik voor rvs gekozen en niet voor goudkleurig of gegalvaniseerd,dat verkleurt dan alleen maar.
En ook die rvs soort kan op den duur gaan roesten hoor.
Het beste kun je gaan voor dezelfde soort als waar ze ook uitlaten van maken,dat is type 304.Dat is goed verlasbaar en gaat niet roesten door pekel en dergelijke.Ik weet alleen niet welk type rvs ze gebruiken voor hydrauliek leidingen,het was in ieder geval goed verlasbaar.
@Robert (White Finish)....mag ik vragen welke voorbumper jij nu hebt?
Ik heb namelijk de buizen uit mijn vorige bumper nog liggen,misschien heb je er wat aan?
Daar heb ik dus een bus in gelast en in die bus weer draad getapt.
Omdat ik er een bus in wou lassen heb ik voor rvs gekozen en niet voor goudkleurig of gegalvaniseerd,dat verkleurt dan alleen maar.
En ook die rvs soort kan op den duur gaan roesten hoor.
Het beste kun je gaan voor dezelfde soort als waar ze ook uitlaten van maken,dat is type 304.Dat is goed verlasbaar en gaat niet roesten door pekel en dergelijke.Ik weet alleen niet welk type rvs ze gebruiken voor hydrauliek leidingen,het was in ieder geval goed verlasbaar.
@Robert (White Finish)....mag ik vragen welke voorbumper jij nu hebt?
Ik heb namelijk de buizen uit mijn vorige bumper nog liggen,misschien heb je er wat aan?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)