plug and play

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

bigremco
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 aug 2006, 15:52
Locatie: Deventer

plug and play

Bericht door bigremco »

hallo mensjuhs ik had ff een vraagje ik heb een 323 gt blok gekocht en die wil ik in mijn mx3 lepelen ik heb 1600 16 klepper nu wou ik weten of ik veel moet aan passen en zoja wat ongeveer en dan bedoel ik voornamelijk ophanging en bekabeling
gr remco
drive fast and don't look back to the cops
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Niet zo heel lang geleden heeft iemand van het mx-3.com forum dit nog gedaan en een hele duidelijke en complete how to op het forum gezet. De aanpassingen vallen op zich mee, je kan gewoon de originele kabelboom gebruiken. Ik geloof wel dat je wel een gt-ECU nodig hebt....
master peanut
Pilot
Pilot
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:22
Locatie: almere

Bericht door master peanut »

Aanpassingen vallen wel tegn. Je moet behoorlijk wat aanpassen en het is zeker geen plug & play. Dit komt vooral, omdat het een doch is. Tenzij je er nu al een doch in hebt liggen natuurlijk.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

wat maakt het dan voor de bekabeling uit of het 1 nokkenas is of een dubbele? hooguit 1 sensor toch.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

kabelboom is anders van de GT...
even a broken clock gets to be right twice a day.
bigremco
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 aug 2006, 15:52
Locatie: Deventer

plug and play

Bericht door bigremco »

ik heb nu een sohc blok ik weet dat ik de ecu en boord computer nog moet hebben voor het 323 gt blok maar voor de rest welke aan passingen ik moet doe (aandrijf assen versnellings bak kablboom ophanging dat soort dingen en inderdaad van sohc naar dohc
gr remco
drive fast and don't look back to the cops
master peanut
Pilot
Pilot
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2005, 18:22
Locatie: almere

Bericht door master peanut »

Ze zeggen dat je versnellingsbak het aankan. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er zelf mee omgaat.
Ik wilde ook een GT, maar door omstandigheden is het me niet gelukt. Degene die het voor mij erin kon zetten, en dat is iemand met ervaring, die zei dat je de versnellingsbak niet hoeft te vervangen.
Maar het blijft een hele ingreep.
Ga je het zelf doen?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

verschil is maar 30nm, dus dat kan de bak normaal zonder problemen wel moeten trekken ( zeker als een DE/ZE ook gewoon op de k8 bak kan)

je zult waarschijnlijk ECU en VAF wel moeten overnemen van de BG om geen compatibiliteitsproblemen te krijgen

maar miz moet het normaal zonder veel problemen passen..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Ik heb 't net nog's op mx-3.com opgezocht. Dat was echter een automaat zie ik nu en dat was van 1.6dohc naar een GT blok, niet te vergelijken dus.
bigremco
New member
New member
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 aug 2006, 15:52
Locatie: Deventer

Bericht door bigremco »

master peanut schreef:Ze zeggen dat je versnellingsbak het aankan. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er zelf mee omgaat.
Ik wilde ook een GT, maar door omstandigheden is het me niet gelukt. Degene die het voor mij erin kon zetten, en dat is iemand met ervaring, die zei dat je de versnellingsbak niet hoeft te vervangen.
Maar het blijft een hele ingreep.
Ga je het zelf doen?

ja ik was wel van plan om het zelf te gaan doen samen met een kameraad van mij die heb zelf een 323 ven gaat ook een gt in de van hem zetten en daarna die van mij asl eimand verder nog tips en van die handige weetjuhs heeft ik hoor het graag
drive fast and don't look back to the cops
Plaats reactie